ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتوانه USDC از ماه آینده میلادی مستقیما توسط خزانه‌داری آمریکا نگهداری می‌شود

یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخی حوزه رمزارزها در حال رقم خوردن است که به موجب آن استیبل کوین USDC در رقابت با تتر (USDT) تقویت می‌شود و می‌تواند نه تنها بر بازار رمزارزها، بلکه بر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخی حوزه رمزارزها در حال رقم خوردن است که به موجب آن استیبل کوین USDC در رقابت با تتر (USDT) تقویت می‌شود و می‌تواند نه تنها بر بازار رمزارزها، بلکه بر کل اقتصاد تاثیرگذار باشد. از ماه آینده میلادی پشتوانه استیبل کوین USDC مستقیما توسط خزانه‌داری آمریکا نگهداری خواهد شد.

مدتی است موضوع تنظیم‌گری بازار و تبیین قوانین مربوط به استیبل کوین‌هایی همچون تتر و USDC در آمریکا بسیار جدی شده است و کار گروه PWG که شامل نمایندگانی از خزانه‌داری،‌ کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی و فدرال هستند به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

استیبل کوین‌ها پیچیدگی‌های بسیاری دارند و تقویت USDC‌ به عنوان دومین استیبل کوین قدرتمند از نظر ارزش بازار می‌تواند تحولاتی را به همراه داشته باشد. در مدت اخیر نیز USDC رشد خوبی را از نظر ارزش بازار تجربه کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که صرافی کوین بیس در ماه ژوئیه، بدون سر و صدا توضیحات مربوط به USDC را در وب‌سایت خود تغییر داد و جمله‌ای را که قبلا می‌گفت هر USDC با یک دلار آمریکا در حساب بانکی پشتیبانی‌ می‌شود را حذف کرد.

«امیلی چوی»، مدیر عامل کوین بیس در توییتی اعلام کرد که تغییراتی در سبد سرمایه گذاری برای ذخایر USDC در ماه مه 2021 آغاز شده است. پیش از این شرکت Circle ادعا کرده بود که استیبل کوین USDC قابل اعتمادترین دلار دیجیتالی است. این در حالی است که شرکت تتر نیز مدعی شده بود که USDT ثبت قانونی شده است. با این وجود اخبار مختلفی علیه تتر مطرح شد که می‌گفت USDT تحت پیگرد قانونی وزارت دادگستری آمریکا قرار دارد.

شرکت تتر توسط وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) در مظان اتهام قرار داشت تا در مورد وضعیت آن بررسی دقیق انجام شود تا معلوم گردد آیا این شرکت با پنهان کردن ماهیت فعالیت‌های کریپتویی خود قصد کلاهبرداری از بانک‌های آمریکا را داشته است یا خیر.

باید دید در این بین سرنوشت استیبل‌ کوین‌هایی همچون USDC و USDT به کجا ختم خواهد شد و این تحولات چه تاثیری در بازار رمزارزها و اقتصاد کلی به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی