ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی شیائومی می ۱۱
تکنولوژی

رشد ۶۴ درصدی درآمد و ۸۴ درصدی سود شیائومی در فصل دوم ۲۰۲۱

طبق گزارش مالی شیائومی برای فصل دوم ۲۰۲۱، این کمپانی رشد سالانه ۶۴ درصدی درآمد را تجربه کرده است. چینی‌ها به لطف فروش بالای گوشی‌های هوشمند و محصولات اینترنت اشیاء به چنین رشدی دست پیدا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

طبق گزارش مالی شیائومی برای فصل دوم ۲۰۲۱، این کمپانی رشد سالانه ۶۴ درصدی درآمد را تجربه کرده است. چینی‌ها به لطف فروش بالای گوشی‌های هوشمند و محصولات اینترنت اشیاء به چنین رشدی دست پیدا کرده‌اند.

شیائومی در این بازه زمانی درآمد ۱۳.۵۶ میلیارد دلاری (۸۷.۸ میلیارد یوان) را تجربه کرده که رشد چشمگیری نسبت به درآمد ۸.۲۶ میلیارد دلاری (۵۳.۵۴ میلیارد یوان) این کمپانی در بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی داشته است.

شیائومی توانسته عملکردی فراتر از پیش‌بینی تحلیلگران بازار داشته باشد. تحلیلگران انتظار درآمد ۱۳.۰۵ میلیارد دلاری (۸۴.۵۳ میلیارد یوان) از این کمپانی داشتند. سود شیائومی هم رشد سالانه قابل توجه ۸۴ درصدی داشته و به ۱.۲۸ میلیارد دلار رسیده است.

یکی از دلایل اصلی چنین رشد درآمدی مربوط به تحریم گسترده و شدید هواوی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا می‌شود. هواوی نسبت به گذشته حضور بسیار کم‌رنگ‌تری در بازار گوشی‌های هوشمند دارد و به همین علت، شیائومی توانسته جای آن را در بازار بگیرد و البته دیگر سازندگان چینی مانند اوپو و ویوو هم از این شرایط نهایت استفاده را کرده‌اند.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی «کانالیس»، فروش گوشی‌های شیائومی در فصل دوم ۲۰۲۱ رشد سالانه ۸۳ درصدی را تجربه کرده و چینی‌ها توانسته‌اند ۵۲.۸ میلیون گوشی بفروشند. شیائومی با این میزان فروش، دومین سازنده بزرگ گوشی در جهان پس از سامسونگ شده است و در رتبه سوم هم اپل قرار دارد.

اگرچه در حالت کلی شیائومی در رتبه دوم قرار دارد، اما در ماه ژوئن توانست با شکست سامسونگ برای اولین بار در تاریخ حضورش در بازار به رتبه اول جدول دست پیدا کند.

شیائومی در کنار گوشی‌های هوشمند، محصولات بی‌شمار دیگری در بازار می‌فروشد که آن‌ها هم در رشد درآمدش نقش دارند. این کمپانی برای سال‌های آینده برنامه‌های بلندپروازانه زیادی دارد که برای مثال می‌توان به ورودش به بازار خودرو اشاره کرد؛ صنعتی که اپل هم می‌خواهد در آن نقش بزرگی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی