ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیکسل ۶ گوگل احتمالا با مودم اگزینوس ۵۱۲۳ سامسونگ عرضه می‌شوند

گوگل پیش از این اعلام کرده بود که گوشی‌های سری پیکسل ۶ را به پردازنده اختصاصی خود یعنی Tensor معرفی می‌کند، اما اکنون به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد از مودم اگزینوس ۵۱۲۳ سامسونگ برای ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

گوگل پیش از این اعلام کرده بود که گوشی‌های سری پیکسل ۶ را به پردازنده اختصاصی خود یعنی Tensor معرفی می‌کند، اما اکنون به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد از مودم اگزینوس ۵۱۲۳ سامسونگ برای تجهیز دستگاه‌های خود استفاده کند.

علاوه بر بازار پردازنده‌ گوشی‌های هوشمند، کوالکام در بازار تراشه‌های مودم که اتصال دستگاه را برقرار می‌کنند نیز تسلط دارد. با این حال اکنون به نظر می‌رسد شرکت آمریکایی به آرامی در حال از دست دادن کنترل خود است. طبق گزارش‌های جدید، گوگل که تاکنون از پردازنده‌های کوالکام برای گوشی‌های خود استفاده می‌کرد نه تنها این تراشه‌ها، بلکه قصد دارد مودم گوشی‌های سابق خود را نیز کنار بگذارد. در این گزارش عنوان شده است که غول موتور جستجو قصد دارد گوشی‌های پرچمدار آینده خود را با مودم اگزینوس ۵۱۲۳ سامسونگ روانه بازار کند.

پیکسل ۶

در حال حاضر تمام گوشی‌های ایالات متحده برای اتصال بی‌سیم خود از مودم‌های کوالکام بهره می‌برند. با این وجود اگر سری پیکسل ۶ از مودم سامسونگ استفاده کند یک پیشرفت بزرگ خواهد بود و برای اولین بار انحصار کوالکام در بازار شکسته خواهد شد.

همچنین این موضوع برای سامسونگ نیز پیشرفت مهمی خواهد بود، زیرا برای اولین بار تراشه مودم اگزینوس غول کره جنوبی در یکی از گوشی‌های غیر از سامسونگ استفاده می‌شود. مودم اگزینوس ۵۱۲۳ بسیار پیشرفته است و طبق گفته سامسونگ تقریبا از تمامی شبکه‌های ارتباطی نیز پشتیبانی می‌کند.

هر چند چنین چیزی به صورت رسمی از سوی غول موتور جستجوی تایید نشده است، اما به نظر می‌رسد این شرکت با سامسونگ برای گوشی‌های سری پیکسل ۶ همکاری داشته است، زیرا تقریبا در هر جز اصلی آن نام سامسونگ دیده می‌شود. پیش‌تر در گزارشی عنوان شده بود که پردازنده جدید تنسور گوگل یکی از تراشه‌های معرفی نشده سامسونگ (اگزینوس ۹۸۵۵) خواهد بود. علاوه بر پردازنده و مودم 5G، نمایشگر و دوربین سری پیکسل ۶ نیز توسط سامسونگ ساخته می‌شود.

پیکسل ۶

گوگل هنوز مشخصات کامل گوشی‌های آینده خود را فاش نکرده اما برخی جزئیات کلیدی آن را تایید کرده است. پیکسل ۶ از نمایشگر ۶.۴ اینچی +Full HD با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز و نسخه پرو آن از نمایشگر ۶.۷ اینچی +QHD با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. در پنل پشتی مدل استاندارد یک دوربین دوگانه دیده می‌شود در حالی که پیکسل ۶ پرو از یک ماژول دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند.

گوگل احتمالا با معرفی رسمی سری پیکسل ۶ در پاییز پیش رو، مشخصات کامل این گوشی‌های هوشمند و همچنین تراشه تنسور را منتشر خواهند کرد. انتظار می‌رود این گوشی‌ها در ۱۰ کشور به فروش برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی