ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی تبلت هواوی میت‌پد ۱۰.۴ [تماشا کنید]

هواوی میت‌پد ۱۰.۴ یکی از تبلت‌های میان‌دره این شرکت چینی است که به‌تازگی وارد بازار ایران شده و با ویژگی‌های قابل قبول از جمله نمایشگر بسیار باکیفیت، بدنه فلزی و اسپیکرهای چهارگانه می‌تواند به یکی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

هواوی میت‌پد ۱۰.۴ یکی از تبلت‌های میان‌رده این شرکت چینی است که به‌تازگی وارد بازار ایران شده و با ویژگی‌های قابل قبول از جمله نمایشگر بسیار باکیفیت، بدنه فلزی و اسپیکرهای چهارگانه می‌تواند به یکی از بهترین تبلت‌ها در بازه قیمتی خودش تبدیل شود. در ادامه این تبلت زیبا را بررسی می‌کنیم.

تبلت‌ها کمی از دوران اوج خودشان فاصله گرفته‌اند. چند سال قبل این گجت را در دستان افراد زیادی می‌دیدیم اما اکنون به‌ندرت به‌عنوان ابزار اصلی استفاده می‌شود. با این حال برای تماشای محتوا، وب‌گردی و اجرای برخی بازی‌ها هنوز تبلت را می‌توان بهترین ابزار دانست. تبلتی که بتواند در چنین شرایطی تجربه قابل قبولی به شما بدهد باید چند ویژگی مهم داشته باشد: کیفیت بالای صدا و تصویر، سخت‌افزار مناسب و وزن کم. هواوی مبت‌پد ۱۰.۴ تقریباً تمام این ویژگی‌ها را دارد. در ادامه مشخصات این تبلت را می‌بینید.

مشخصات تبلت هواوی میت‌پد ۱۰.۴

  • بدنه آلومینیومی
  • نمایشگر ۱۰.۴ اینچی IPS با رزولوشن ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل
  • چیپ هواوی Kirin 810
  • ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم
  • ۳۲ یا ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • سیستم‌عامل اندروید ۱۰ بدون سرویس‌های گوگل
  • دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
  • باتری ۷۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی
  • وزن ۴۵۰ گرم
  • قیمت حدود ۷ میلیون تومان برای مدل ۳/۳۲ گیگابایتی

تبلت هواوی میت‌پد ۱۰.۴ با گارانتی ۱۸ ماهه مدیا پردازش در بازار ایران به فروش می‌رسد. در ادامه با بررسی این تبلت با دیجیاتو همراه باشید.

بررسی ویدیویی تبلت هواوی میت‌پد ۱۰.۴

طراحی و کیفیت ساخت

هواوی میت‌پد ۱۰.۴ طراحی شیک و مینیمالی دارد و در عین سادگی، بسیار زیباست. بدنه این تبلت از آلیاژ منیزیوم ساخته شده و فقط ۷.۵ میلی‌متر ضخامت دارد. دست کشیدن روی بدنه حس خوبی به شما می‌دهد و خیال شما را بابت مقاومت و استحکام آن راحت می‌کند. نکته مهم‌تر این است که این تبلت ۱۰.۴ اینچی با وزن ۴۵۰ گرم و فریم خمیده، به‌راحتی در دستان شما قرار می‌گیرد و استفاده از آن در درازمدت شما را خسته نخواهد کرد.

هواوی نمایشگر این تبلت را فول‌ویو می‌نامد ولی باز هم در اطراف صفحه حدود ۸ میلی‌متر حاشیه داریم. نسبت نمایشگر به بدنه در این تبلت حدود ۸۱ درصد است که با اقتصادی‌ترین گوشی‌های بازار فاصله زیادی دارد اما در دنیای تبلت‌ها رقم معمولی حساب می‌شود. اگر تبلت را افقی در دست بگیرید، بالای صفحه دوربین سلفی را می‌بینید و چراغ نوتیفیکیشن نیز در حاشیه سیاه بالای صفحه قرار گرفته است.

پنل پشتی کاملاً ساده است و فقط لوگوی براق هواوی را در وسط و ماژول دوربین را در قسمت بالا میزبانی می‌کند. ماژول دوربین حدود یک میلی‌متر برآمدگی دارد و داخل آن دوربین اصلی، فلاش و میکروفون مخصوص ضبط صدا قرار گرفته است. در قسمت پایین هم لوگوی هارمان کاردن را می‌بینیم که به بلندگوهای باکیفیت این تبلت اشاره دارند.

تبلت هواوی میت‌پد ۱۰.۴ از چهار بلندگوی اختصاصی با خروجی چهار کاناله بهره می‌برد که در دو طرف بدنه قرار گرفته‌اند. همچنین برای ضبط صدا چهار میکروفون در اختیار داریم که در لبه بالایی قرار دارند. دیگر اجزای لبه‌های بدنه شامل دکمه پاور، دکمه ولوم و درگاه USB-C هستند.

نمایشگر

هواوی میت‌پد ۱۰.۴ از نمایشگر ۱۰.۴ اینچی با پنل IPS استفاده می‌کند که و محتوا را با رزولوشن ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل و تراکم ۲۲۴ پیکسل در هر اینچ به تصویر می‌کشد. کیفیت تصویر این نمایشگر فوق‌العاده است و بین بهترین‌های دنیای تبلت جای می‌گیرد.

نمایشگر تبلت هواوی را می‌توان یکی از نقاط قوت اصلی آن در نظر گرفت. تماشای محتوا روی این تبلت بسیار لذت‌بخش است. رنگ‌ها بسیار چشم‌نواز و دقیق به نمایش درمی‌آیند. این نمایشگر فضای رنگی استاندارد sRGB را تا ۹۷ درصد پوشش می‌دهد و دقت رنگ توسط سازنده به‌خوبی تنظیم شده است. البته اگر قابلیت Natural Tone را در منوی تنظیمات فعال کنید، دمای رنگ بر اساس نور محیط تنظیم می‌شود تا تصاویر حالت طبیعی‌تری به‌خود بگیرند. در این حالت کمی از دقت رنگ کاسته می‌شود.

حداکثر روشنایی نمایشگر تبلت هواوی میت‌پد ۱۰.۴ طبق اعلام هواوی به حدود ۴۷۰ نیت می‌رسد که رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود و به‌راحتی می‌توانید در تمام شرایط با تبلت کار کنید. فقط شاید زیر تابش مستقیم خورشید و محیط‌های بسیار پرنور با کمی مشکل برای مشاهده محتوا مواجه شوید.

از دیگر قابلیت‌های نمایشگر این دستگاه می‌توان به حالت کاهش نور آبی، حالت تاریک (دارک مود) و حالت کتاب‌خوان اشاره کرد. آخرین گزینه یعنی حالت کتاب‌خوان، نمایشگر را به یک صفحه خاکستری تبدیل می‌کند و بهترین گزینه برای مطالعه طولانی در فضای وب یا کتاب‌های الکترونیکی است.

نرم‌افزار و رابط کاربری

هواوی میت‌پد ۱۰.۴ از اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 10.1.0 بهره می‌برد و مثل اکثر محصولات سال‌های اخیر این شرکت، به‌جای سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) از سرویس‌های موبایلی هواوی (HMS) استفاده می‌کند. با وجود این‌که هواوی مدتیست سیستم‌عامل هارمونی را تبلیغ می‌کند، هنوز مشخص نیست این تبلت چه زمانی این آپدیت را دریافت می‌کند اما انتظار می‌رود که تا پایان سال جاری میلادی این اتفاق رخ دهد.

رابط کاربری EMUI 10.1 تفاوت آشکاری با قبلی‌ها ندارد و اگر با نسخه‌های قدیمی‌تر آن کار کرده باشید، هیچ مشکلی با آن نخواهید داشت. البته منظورم نسخه‌های قدیمی‌تر که اپ‌های گوگل را داشتند نیست. در حال حاضر برای استفاده معمول از این تبلت و نصب نرم‌افزارهای روزمره باید دست به دامن اپ گالری و بازار شوید. برای بعضی برنامه‌ها که همه به آنها نیاز دارند هم بهتر است نرم‌افزار APKPure را دم دست داشته باشید. تعدادی از برنامه‌ها هم که به سرویس‌های گوگل نیاز دارند و باید دنبال جایگزینی برای آنها باشید.

رابط کاربری تبلت هواوی میت‌پد ۱۰.۴ کاملاً روان و بدون لگ اجرا می‌شود و هنگام استفاده روزمره با مشکلی مواجه نخواهید شد. البته EMUI قابلیت ویژه‌ای برای حالت تبلت ندارد و تقریباً همان ویژگی‌های موبایل را در اختیار شما می‌گذارد. قابلیت دارک‌مود یکی از این ویژگی‌هاست که فضای رابط کاربری را جذاب‌تر کرده و مصرف باتری را نیز کاهش می‌دهد.

سخت‌افزار و کارآیی

هواوی میت‌پد ۱۰.۴ به چیپ میان‌رده و نسبتاً قدیمی هواوی یعنی Kirin 810 مجهز شده که ۲.۵ سال قبل معرفی شد ولی هنوز توان کافی برای اجرای برنامه‌های روزمره و بازی‌های نه‌چندان سنگین را دارد. این چیپ با ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است که برای تجربه روان اندروید کافی به‌نظر می‌رسد.

برای ارزیابی توان سخت‌افزاری تبلت هواوی میت‌پد ۱۰.۴ سراغ اپلیکیشن‌های همیشگی یعنی آنتوتو، گیک‌بنچ و تری‌دی‌مارک رفتم. اپ آنتوتو به‌خاطر محدودیت رم روی این تبلت اجرا نشد. در ادامه نتایج بقیه بنچمارک‌ها را می‌بینید.

همان‌طور که می‌بینید توان سخت‌افزاری تبلت هواوی میت‌پد در قسمت پایین میان‌رده‌ها قرار می‌گیرد. با این حال طبق تجربه‌ای که داشتم در استفاده روزمره از اپ‌های عمومی و حتی اجرای بازی‌های نه‌چندان سنگین هیچ مشکلی نخواهید داشت. این تبلت می‌تواند آسفالت ۹ را هم با نرخ فریم بین ۲۰ تا ۳۰ اجرا کند که البته تجربه مطلوبی نخواهد داشت. برای استفاده از این تبلت باید توجه داشته باشید که ۳ گیگابایت حافظه رم برای اجرای هم‌زمان بیش از ۱۰ برنامه کافی نیست. همچنین حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی هم در سال ۲۰۲۱ با نصب چند برنامه و بازی ساده پر می‌شود. بنابراین حتماً به‌فکر تهیه یک کارت حافظه برای این تبلت باشید.

کیفیت صدا

هواوی میت‌پد ۱۰.۴ از چهار اسپیکر در دو طرف بهره می‌برد و خروجی صدای چهار کاناله دارد. کیفیت صدای این تبلت فراتر از انتظار است و حتی برای گوش دادن به موسیقی هم پیشنهاد می‌شود. حجم صدا برای مکالمه تصویری یا تماشای فیلم کافیست و هیچ نیازی به اتصال تبلت به هدفون یا اسپیکر دیگر احساس نمی‌شود. البته تبلت جک هدفون ندارد و برای اتصال هدفون‌های معمول باید از مبدل USB-C به جک ۳.۵ میلی‌متری استفاده کنید. این مبدل داخل جعبه قرار گرفته است.

ترکیب بلندگوی چهارگانه با ۴ میکروفون که در لبه بالایی قرار گرفته‌اند، این تبلت را به یکی از بهترین گجت‌ها برای مکالمه تصویری تبدیل کرده است و می‌توانید گفتگوهای آنلاین خود را با بالاترین کیفیت صدا انجام دهید.

دوربین

اهمیت دوربین در تبلت‌ها بسیار کمتر از گوشی‌های هوشمند است، چون تبلت را نمی‌توان ابزاری برای عکاسی حرفه‌ای دانست. هواوی میت‌پد ۱۰.۴ دو دوربین ۸ مگاپیکسلی دارد که یکی برای مکالمه تصویری و دیگری برای عکاسی یا فیلم‌برداری استفاده می‌شود.

دوربین اصلی این تبلت به قابلیت فوکوس خودکار مجهز شده و کیفیت بسیار بهتری نسبت به دوربین سلفی دارد. عکس‌ها در شرایط نوری ایده‌آل کاملاً قابل قبول هستند و کیفیت مطلوبی دارند. در محیط تاریک با افزایش نویز و کاهش قابل توجه جزئیات روبرو هستیم که البته در دنیای تبلت‌ها اهمیت زیادی ندارد.

دوربین سلفی این تبلت هم برای مکالمه تصویری عملکرد خوبی دارد اما در زمینه عکاسی سلفی چندان موفق عمل نمی‌کند. هر دو دوربین این تبلت می‌توانند ویدیوهای فول اچ‌دی را با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند.

باتری و شارژ

هواوی میت‌پد ۱۰.۴ باتری ۷۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که با توجه به ظرافت دستگاه، ظرفیت بسیار خوبی محسوب می‌شود. تست باتری با اپلیکیشن پی‌سی مارک با روشنایی ۵۰ درصدی نمایشگر و وای‌فای روشن نشان داد که این تبلت زیر فشار سنگین و پردازش مداوم می‌تواند بالای ۱۶ ساعت دوام بیاورد. بنابراین با خیال راحت می‌توانید ۲ روز کامل از این تبلت برای کارهای عمومی استفاده کنید.

شارژر همراه این تبلت فقط ۱۰ وات خروجی دارد و شارژ کامل تبلت با این شارژر حداقل ۴ ساعت طول می‌کشد. البته میت‌پد از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. بنابراین بهتر است یک شارژر مناسب با توان بالا را برای این تبلت تهیه کنید.

جمع‌بندی

هواوی میت‌پد ۱۰.۴ تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای یک تبلت عمومی خوب را دارد: کیفیت ساخت مطلوب، نمایشگر عالی، اسپیکرهای قدرتمند و شارژدهی فوق‌العاده. اگر از تبلت انتظار عجیبی ندارید و برای وب‌گردی، مطالعه، گردش در اینستاگرام و تماشای ویدیو استفاده می‌کنید، این تبلت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های بازار باشد. میت‌پد از قلم استایلوس مخصوص هواوی یعنی M-Pencil هم پشتیبانی می‌کند. البته این قلم همراه دستگاه نیست و باید آن را جداگانه بخرید.

تنها نقاط ضعفی که باید به آنها اشاره کنم، یکی فقدان سرویس‌های گوگل است که استفاده از بعضی برنامه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. دومین مورد هم فقدان حسگر اثر انگشت است که حضورش می‌توانست به جذابیت‌های این تبلت اضافه کند. هواوی میت‌پد ۱۰.۴ هم‌اکنون با قیمت حدود ۷ میلیون تومان و گارانتی ۱۸ ماهه شرکت مدیا پردازش در بازار به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی