ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک هم ظاهرا مخالف خرید Arm توسط انویدیا است

به نظر می‌رسد ایلان ماسک به گروهی از بازیگران دنیای فناوری پیوسته که با خرید شرکت طراحی تراشه بریتانیایی آرم (Arm) توسط کمپانی آمریکایی انویدیا مخالفند. انویدیا می‌خواهد با قراردادی ۴۰ میلیارد دلاری آرم را تصاحب ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

به نظر می‌رسد ایلان ماسک به گروهی از بازیگران دنیای فناوری پیوسته که با خرید شرکت طراحی تراشه بریتانیایی آرم (Arm) توسط کمپانی آمریکایی انویدیا مخالفند. انویدیا می‌خواهد با قراردادی ۴۰ میلیارد دلاری آرم را تصاحب کند.

منابع متعددی اعلام کرده‌اند که تسلا، شرکت سازنده خودرو‌های برقی نسبت به خرید این شرکت نیمه‌هادی کمبریج توسط انویدیا نگران است. کمیسیون تجارت فدرال تحقیقاتی را درباره این توافق در اوایل سال جاری آغاز کرد و انتظار می‌رود نتیجه آن در هفته‌های آینده اعلام شود. نشریه تلگراف همچنین عنوان می‌کند که آمازون و سامسونگ مخالفت خود با این قرارداد را به مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند.

در حالی که آمازون و سامسونگ درخواست اظهارنظر درباره این گزارش را رد کرده‌اند، تسلا به درخواست‌ها پاسخی نداده است. طبق گزارش‌های ثبت شده به نظر می‌سد تسلا و ایلان ماسک نگرانی‌های رقابتی را درباره خرید شرکت Arm توسط انویدیا اعلام کرده‌اند.

انویدیا

تصاحب Arm توسط انویدیا در بریتانیا با تحقیقات طولانی ضد رقابت روبرو است. سازمان رقابت و بازار بریتانیا این ماه هشدار داد که این معامله نگرانی‌های مهمی ایجاد کرده. Arm در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت ژاپنی سافت‌بانک خریداری شد و یکی از بازیگران اصلی صنعت تراشه محسوب می‌شود.

منتقدان این قرارداد معتقدند که چنین قراردادی پیشروی انویدیا در بازار تراشه‌های گرافیکی را با معماری‌های پردازنده موبایل Arm ترکیب می‌کند و این موضوع می‌تواند به معنای تسلط انویدیا روی بازار طراحی تراشه باشد. علاوه بر این، انویدیا می‌تواند حرف اول را در بازار طراحی تراشه‌های دیتاسنترها بزند.

شرکت‌های مخالف چنین قراردادی نگرانی این موضوع هستند که پس از پیوستن آرم به انویدیا، ماهیت بی‌طرفی آرم از بین برود و قیمت‌ها افزایش یابد. البته انویدیا چنین گفته‌هایی را رد می‌کند.

انویدیا هم اکنون منتظر تصمیم «اولیور داودن»، وزیر امور دیجیتال بریتانیا است. داودن هم اکنون در حال کسب اطمینان از این موضوع است که خرید Arm امنیت ملی را تهدید نمی‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • jetsky_hybrid
    jetsky_hybrid | ۷ شهریور ۱۴۰۰

    اعلام بکنید که من هم مخالف جدی هستم،تراژدی گیت هاب تکرار نشه

    • realtime
      realtime | ۷ شهریور ۱۴۰۰

      دقیقا کدوم تراژدی؟

مطالب پیشنهادی