ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افراد زیر ۱۸ سال در چین تنها می‌توانند هفته‌ای ۳ ساعت بازی آنلاین انجام دهند

به گزارش رسانه‌های چینی، رگورلاتورهای این کشور قوانین جدیدی را برای مدت زمان بازی‌های آنلاین برای گروه‌های سنی کمتر از ۱۸ سال تعیین کرده که به موجب آن مدت زمان بازی‌های آنلاین این گروه سنی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

به گزارش رسانه‌های چینی، رگورلاتورهای این کشور قوانین جدیدی را برای مدت زمان بازی‌های آنلاین برای گروه‌های سنی کمتر از ۱۸ سال تعیین کرده که به موجب آن مدت زمان بازی‌های آنلاین این گروه سنی به یک ساعت در روزهای جمعه، آخر هفته و تعطیلات کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش رویترز، براساس قوانین منتشر شده توسط اداره ملی مطبوعات و انتشارات چین، کاربران زیر ۱۸ سال فقط می‌توانند از ساعت ۸ تا ۹ شب به وقت محلی به صورت آنلاین بازی کنند. این نهاد قانونگذار که بر بازار بازی‌های آنلاین چین نظارت می‌کند، می‌‌گوید شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بازی‌های آنلاین نباید در خارج از ساعت‌های مشخص شده خدماتی به این کاربران ارائه دهند. همچنین این شرکت‌ها باید تدابیری را در پیش بگیرند که هویت کاربر در سیستم تایید شود و مشخص باشد در چه گروه سنی است.

پیش از این چین مدت زمان دسترسی کاربران گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال را به بازی‌های آنلاین به سه ساعت در ایام تعطیلات یا ۱.۵ ساعت در روزهای دیگر محدود کرده بود.

قوانین جدید در پی سرکوب گسترده پکن علیه غول‌های فناوری چینی مانند گروه علی بابا و تنسنت انجام شده و باعث ناراحتی برخی سرمایه‌گذاران نیز شده است. این موضوع باعث شده سهام شرکت‌ها در داخل و خارج چین دچار نوسان شود.

اواسط مردادماه دادستان پکن ظاهرا از شرکت تنسنت، مالک وی‌چت به خاطر نقض قوانین حفاظت از کودکان در حالت Youth Mode شکایت کرده بود. این حالت مانع از دسترسی نوجوانان به سیستم‌های پرداخت، قابلیت یافتن افرادی که از نظر جغرافیایی نزدیک آن‌ها هستند و اجرای برخی بازی‌ها می‌شود. حالت Youth Mode اساسا یک ابزار کنترل برای والدین است که قابلیت‌های زیادی را برای مدیریت این سوپر اپ چینی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اداره مطبوعات و انتشارات ملی چین قصد دارد شدت بازرسی و نظارت خود بر شرکت‌های ارئه‌دهنده خدمات بازی آنلاین را افزایش دهد و محدودیت‌های زمانی بیشتری را در نظر بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی