ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۵ راهکار موثر برای بازآفرینی کسب‌و‌کار

عوامل متعددی می‌تواند روی کاهش درآمد یک کسب و کار و عدم رشد آن نقش داشته باشد. همه‌گیری جهانی، وجود رقبا جدید، از دست دادن مشتریان اصلی، مدیریت ضعیف، از دست دادن کارکنان کلیدی یا ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

عوامل متعددی می‌تواند روی کاهش درآمد یک کسب و کار و عدم رشد آن نقش داشته باشد. همه‌گیری جهانی، وجود رقبا جدید، از دست دادن مشتریان اصلی، مدیریت ضعیف، از دست دادن کارکنان کلیدی یا بازاریابی خارج از هدف می‌تواند بر رشد و پایداری مشاغل کوچک تاثیر منفی داشته باشد و دلیل اصلی رکود یک شرکت محسوب می‌شود. با این وجود شاید زمان آن رسیده است که کسب و کار خود را بازآفرینی کنید.

مطمئنا این جمله معروف را شنیده‌اید: «تعریف جنون این است که بارها و بارها یک کار را انجام دهید و انتظار نتیجه‌ای متفاوت داشته باشید.» این امر برای کسب و کارهای کوچک صدق می‌کند، بنابراین زمانی که کسب و کار شما در حال رکود است، شاید راهکار موثر برای شما تغییر کردن باشد.

داشتن تفکر خارج از چارچوب می‌تواند تغییر بزرگی ایجاد کند که فرصت‌هایی جدیدی به دنبال دارد. در ادامه این مطلب پنج ایده برای ایجاد تغییرات مثبت در کسب و کار شما ارائه خواهیم کرد.

۱. حضور بیشتری در فضای مجازی داشته باشید

کسب و کار

برخی کسب و کارهای سنتی متاسفانه کار را به روال گذشته پیش می‌برند، در حالیکه رقبای آنها با حضور در فضای مجازی و در پیش گرفتن سیاست‌های مبتنی بر تجارت الکترونیک، به جایگاه بهتری در بازار دست پیدا می‌کنند. همه‌گیری جهانی ویروس کرونا باعث شده تا اکثر افراد و کارکنان تا حدی منزوی شوند و همچنین کسب و کارها رویکرد متفاوتی برای فعالیت‌های خود اتخاذ کنند.

برای فعالیت در شرایط عادی جدید، یک کسب و کار باید به دنبال فرصت‌های گسترده‌ای در فضای اینترنت باشد.

۲. اعمال تغییرات عملیاتی

کسب و کار

تغییرات نه تنها در برخی موارد اجتناب ناپذیر است بلکه می‌تواند سودمند نیز باشد. بهتر است به کسب و کارها در دوران همه‌گیری توجه کنید تا تغییرات عملیاتی آن‌ها را پیدا کنید. در حالی که اکثر مشاغل حداقل تغییرات متوسطی را به وجود آورده‌اند، سایر مشاغل مجبور هستند تقریبا کل عملیات خود را تغییر دهند. همچنین بسیاری از این تغییر و تحولات کسب و کارها را برای آینده سودآورتر و قدرتمندتر می‌کند.

۳. نسبت به قیمت گذاری خود خلاقیت داشته باشید

کسب و کار

بسیاری از کسب و کارهایی که معمولا دچار مشکل می‌شوند، خلاقیت لازم در قیمت گذاری ندارند و معمولا یک سب ک و سیاق ثابت را برای تعیین قیمت پیش می‌گیرند. با این وجود قیمت‌گذاری همیشه لازم نیست به یک نحو انجام شود. به عنوان مثال برای فروش بیشتر می‌توان به روش‌های مختلف از قیمت تخفیفی استفاده کرد. از طرفی دیگر برای محصولات برتر با ضمانت و خدمات طولانی مدت و اضافی خود می‌توان قیمت‌های بیشتری تعیین کرد.

خلاقیت در قیمت‌گذاری محصولات و خدمات می‌تواند فروش کلی کسب و کار را بهبود بخشد.

۴. بازارهای دارای خلا را پیدا کرده و آن‌ها را هدف قرار دهید

کسب و کار

کسب‌وکارهای کوچک این فرصت بزرگ را در اختیار دارند که بازارهای محروم و نیازهای آن را کشف کرده و سپس برنامه‌های خود را برای برآورده‌ کردن نیازهای آن تنظیم کنند. به یاد داشته باشد که یک کسب و کار کوچک می‌تواند بازار هدف اصلی خود را حفظ کند و خدمات خود را به بازارهای جدیدی گسترش دهد.

۵. نام و علامت تجاری شرکت خود را به روز کنید

کسب و کار

گاهی اوقات نیاز است نام و علامت تجاری خود را تغییر دهید. آیا نام و لوگو آن خدمات و محصولات کسب و کار شما را به مشتریان جدید معرفی می‌کند؟ اگر چنین چیزی وجود نداشته باشد، بهتر است تغییر آن و گزینه‌های جدید را بررسی کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی