ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در پی نگرانی از دسترسی طالبان، حساب‌های ایمیل دولتی افغانستان را قفل کرد

بر اساس اعلام یک منبع آگاه، گوگل ظاهرا به‌صورت موقت شمار نامشخصی از حساب‌های ایمیل متعلق به دولت افغانستان را قفل کرده است. این شرکت نگران است که طالبان از این ایمیل‌ها برای ردیابی کسانی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

بر اساس اعلام یک منبع آگاه، گوگل ظاهرا به‌صورت موقت شمار نامشخصی از حساب‌های ایمیل متعلق به دولت افغانستان را قفل کرده است. این شرکت نگران است که طالبان از این ایمیل‌ها برای ردیابی کسانی استفاده کند که علیه آن‌ها فعالیت می‌کردند.

با وجود اینکه طالبان به تمام شهروندان افغانستان قول داده به دنبال انتقام و تلافی‌جویی نباشد، ولی برخی گزارش‌ها از نقض این تعهدات خبر می‌دهند. یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته نگرانی‌هایی درباره تلاش طالبان برای تلافی‌جویی از کسانی وجود دارد که پیش‌تر با دولت آمریکا همکاری کرده بودند.

گوگل هنوز مسدودسازی حساب‌ها را به صراحت تایید نکرده، اما می‌گوید به‌صورت موقت اقداماتی انجام می‌دهد تا همزمان با زیرنظر گرفتن شرایط، ایمنی اکانت‌های مربوطه را تامین کند. منبعی که اطلاعات گزارش امروز را در اختیار رویترز قرار داده یکی از کارمندان سابق دولت افغانستان است. او می‌گوید طالبان ماه گذشته به وی گفته بود که اطلاعات موجود را روی سرورها نگه دارد.

این کارمند سابق دولت افغانستان مدعی است که طالبان با این کار می‌تواند به داده‌ها و ارتباطات رسمی وزارت‌خانه قبلی دسترسی پیدا کند. با این حال، او از انجام این کار سر باز زده و حالا از ترس در مخفی‌گاه پنهان شده است. چندی پیش در گزارشی اعلام شده بود که طالبان رمزنگاری بیومتری متعلق به ارتش آمریکا را به دست آورده و حالا می‌تواند هویت افغان‌هایی را پیدا کند که با ایالات متحده همکاری داشتند.

طالبان هزاران فایل محرمانه و فهرست پرداختی‌های کارمندان دولت را به دست آورده. این اطلاعات می‌تواند شامل اسامی افرادی باشد که در مقابل طالبان ایستاده بودند و می‌خواستند مانع از سقوط دولت قبلی شوند.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد که چندین سازمان دولتی افغانستان از جمله وزارت امور خارجه و دفتر ریاست جمهوری از سرویس‌های ایمیل مایکروسافت استفاده کرده بودند. ولی نمی‌دانیم که مایکروسافت به چه روشی می‌خواهد نگذارد این اطلاعات به دست طالبان بیفتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی