ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پرونده بلو اوریجین علیه اسپیس ایکس بخاطر مشکل در شماره‌گذاری صفحات به تعویق افتاد

شکایت بلو اوریجین علیه دولت آمریکا و اسپیس ایکس دوباره به تعویق افتاد. این بار مقصر وزارت دادگستری ایالات متحده است که نتوانست به موقع این پرونده ۱۷۰۰ صفحه‌ای را شماره‌گذاری کند. با توجه به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

شکایت بلو اوریجین علیه دولت آمریکا و اسپیس ایکس دوباره به تعویق افتاد. این بار مقصر وزارت دادگستری ایالات متحده است که نتوانست به موقع این پرونده ۱۷۰۰ صفحه‌ای را شماره‌گذاری کند.

با توجه به اینکه دولت آمریکا نتوانسته به موقع صفحات پرونده سنگین بلو اوریجین علیه اسپیس ایکس را شماره‌گذاری کند، ضرب‌الاجل رسیدگی به این پرونده تا چهار روز دیگر به تعویق افتاد. وزارت دادگستری ۵ شهریور از دادگاه یک هفته مهلت بیشتر خواسته بود چون در قالب‌بندی فایل ۷ گیگابایتی این پرونده به شکلی که با طرفین قابل اشتراک‌گذاری باشد به مشکل برخورده بود. این فایل قرار بود از طریق دی‌وی‌دی منتقل شود.

جمعه ۱۲ شهریور وزارت دادگستری دوباره درخواست مهلت کرد و گفت با این فایل که حالا حجم آن بیش از ۱۶ گیگابایت شده به مشکل دیگری برخورده است. وکلای این وزارت‌خانه در درخواست خود نوشتند: «فایل کامل، دسته‌بندی و شاخص‌گذاری شده است. ولی فرآیند شماره‌گذاری تک‌تک صفحات بیشتر از آن‌چه فکر می‌کردیم طول می‌کشد و تا پیش از پایان مهلت ضرب‌الاجل تکمیل نمی‌شود.»

بر همین اساس وزارت دادگستری از دادگاه چهار روز دیگر مهلت خواست تا فرآیند شماره‌گذاری صفحات را به پایان برساند. در عین حال گفته شده که نسخه شماره‌گذاری‌نشده فایل‌ها به عنوان جانگهدار برای طرفین ارسال می‌شود.

تاخیر در رسیدگی به شکایت بلو اوریجین می‌تواند برنامه آرتمیس ناسا برای ارسال مجدد انسان به ماه را به تعویق بیندازد. سازمان فضایی آمریکا چند ماه پیش طی یک قرارداد ۲.۹ میلیارد دلاری از اسپیس ایکس خواست که فرودگر انسانی ماه را بسازد. در ابتدا قرار بود دو شرکت طرف قرارداد ناسا باشند، اما کمبود بودجه این همکاری را به یک شرکت محدود کرد.

ناسا حالا قرارداد اسپیس ایکس را به حالت تعلیق درآورده تا دادگاه فدرال پرونده را بررسی کند. وزارت دادگستری هفته پیش تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبان) را برای از سر گرفتن این همکاری انتخاب کرده بود، اما مشخص نیست که این تاریخ توسط ناسا و سایر طرفین هم تایید شده باشد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی