ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج بنچمارک چیپست اسنپدراگون ۸۹۸ در گیک‌بنچ رویت شد

با گذشت چند هفته از معرفی چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس، کوالکام حالا روی اسنپدراگون ۸۹۸ یا ۸۹۵ کار می‌کند. اخیرا بنچمارک این پردازنده در گیک‌بنچ رویت شده که اطلاعات جالب توجهی به ما ارائه می‌کند. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

با گذشت چند هفته از معرفی چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس، کوالکام حالا روی اسنپدراگون ۸۹۸ یا ۸۹۵ کار می‌کند. اخیرا بنچمارک این پردازنده در گیک‌بنچ رویت شده که اطلاعات جالب توجهی به ما ارائه می‌کند.

با وجود اینکه ماه‌ها تا معرفی اسنپدراگون ۸۹۸ فاصله داریم، اما تاکنون چند گزارش از این چیپست به سطح اینترنت راه پیدا کرده و اکنون اطلاعات این تراشه را توسط بنچمارک گیک‌بنچ در اختیار داریم. اسنپدراگون ۸۹۸ روی موبایلی نامعلوم از شرکت ویوو قرار گرفته و در آزمون‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب امتیازات ۷۲۰ و ۱۹۱۹ را به دست آورده است.

ویوو V2102A احتمالا یک نمونه اولیه است که پیش‌تر دیده نشده و اطلاعاتی از آن دسترس نیست. سرعت کلاک پردازنده مرکزی این دستگاه پایین‌تر از حد انتظار است. V2102A از هسته جدید Cortex-X2 با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز به همراه سه هسته Cortex-A710 با فرکانس ۲.۱۷ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس ۱.۷۹ گیگاهرتز استفاده می‌کند.

با توجه به شایعات قبلی می‌دانیم که Cortex-X2 روی اسنپدراگون ۸۹۸ حداکثر فرکانس ۳.۰۹ گیگاهرتز دارد. این فرکانس بالاتر از هسته X1 است که درون اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس به کار گرفته شده. هسته‌های big و LITTLE این تراشه اولین هسته‌هایی هستند که از طراحی ARMv9 استفاده می‌کند و مصرف انرژی و سرعت آن‌ها باید به ترتیب ۳۰ و ۱۶ درصد بهتر از X1 باشد.

اسنپدراگون ۸۹۸ احتمالا با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ ساخته می‌شود و گرافیک آدرنو ۷۳۰ به همراه مودم جدید X65 5G خواهد داشت تا به حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کند. همچنین، انتظار داریم که ارتقاهایی را در پردازنده سیگنال تصویری (ISP) و واحد پردازش عصبی (NPU) ببینیم.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که شماری از تولیدکنندگان چینی در حال حاضر سخت مشغول آزمایش نسل بعدی چیپست پرچمدار اسنپدراگون هستند. در نتیجه، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده گزارش‌های بیشتری درباره آن منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی