ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویوو از اولین تراشه اختصاصی ISP خود با نام V1 پرده برداشت

با توجه به شایعات از چندی پیش می‌دانستیم که ویوو در حال کار روی یک پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) اختصاصی است. حالا معاون ارشد این شرکت رسما تایید کرده که این تراشه با نام Vivo ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

با توجه به شایعات از چندی پیش می‌دانستیم که ویوو در حال کار روی یک پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) اختصاصی است. حالا معاون ارشد این شرکت رسما تایید کرده که این تراشه با نام Vivo V1 ISP عرضه خواهد شد.

شرکت چینی ویوو امروز رسما از اولین تراشه اختصاصی خود با نام Vivo V1 رونمایی کرد. این تراشه یک پردازشگر سیگنال تصویر است و تایید شده که برای نخستین بار روی گوشی‌های هوشمند سری ویوو X70 به کار گرفته می‌شود. این تراشه محصول تلاش بیش از ۳۰۰ نفر در طول بیش از ۲۴ ماه است.

مهندسان ویوو به مدت ۲ سال مشغول تحقیق و توسعه بودند و در این راه با تولیدکنندگان پردازنده‌های موبایل همکاری‌های گسترده‌ای داشتند. ویوو تمام تلاش خود را کرده تا مطمئن شود که Vivo V1 ISP بدون هیچ مشکلی از نظر سازگاری با پردازنده‌های مرکزی کار می‌کند.

این غول چینی مدعی است که تراشه V1 قدرت رایانشی بالا، تاخیر پایین و مصرف انرژی کمی دارد. این تراشه می‌تواند ضمن انجام محاسبات پیچیده با سرعت بالا، به‌صورت همزمان پردازش داده‌های GPU و DSP را هم انجام دهد. ویوو می‌گوید تراشه Vivo V1 در مقایسه با DSP و CPU بهینگی مصرف انرژی بسیار بهتری دارد و حتی در مقابل عملیات‌های پیچیده عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد.

ویوو معماری ذخیره‌سازی اطلاعات و مدارهای نوشتن و خواندن این تراشه را بهینه‌سازی کرده تا ظرفیت پردازش همزمان را به حداکثر برساند. حافظه کش این تراشه به ۳۲ مگابایت می‌رسد و قابلیت ذخیره‌سازی محلی اطلاعات را دارد. ویوو مدعی است که تراشه آن‌ها در بحث تاخیر، کاهش نویز و الحاق فریم حتی بهتر از پردازنده‌های پرچمدار دسکتاپ عمل می‌کند. تراشه V1 در هنگام پردازش محاسبات سنگین مصرف انرژی مدارهای سخت‌افزاری را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

ویوو با برند زایس هم همکاری داشته تا بر بخشی از محدودیت‌های فنی فائق آید. لنزهای شیشه‌ای حالا با این تراشه می‌توانند نور بیشتری عبور دهند، پراکندگی بسیار کمتری داشته باشند و دما را کنترل کنند. ویوو همچنین فناوری پوششی دیگری به نام SWC را معرفی کرده که از بازتاب نور جلوگیری می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی