ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آمریکا تزریق دوز سوم واکسن کرونا را با فایزر شروع می‌کند

واکسن تقویتی فایزر احتمالا تا تاریخ ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) آماده خواهد شد تا در موعد مقرر از سوی دولت بایدن به شهروندان آمریکایی تزریق شود، اما دوز سوم واکسن مدرنا احتمالا تا آن تاریخ ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

واکسن تقویتی فایزر احتمالا تا تاریخ ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) آماده خواهد شد تا در موعد مقرر از سوی دولت بایدن به شهروندان آمریکایی تزریق شود، اما دوز سوم واکسن مدرنا احتمالا تا آن تاریخ مجوزهای لازم برای تزریق را دریافت نخواهد کرد.

دولت ایالات متحده می‌خواهد از ۲۹ شهریور دوز تقویتی واکسن فایزر و مدرنا را به کسانی که پیش‌تر دو دوز این واکسن را دریافت کرده بودند، تزریق کند. با این حال، دکتر «آنتونی فاوچی»، مشاور پزشکی ارشد کاخ سفید می‌گوید عرضه دوز تقویتی واکسن مدرنا احتمالا با تاخیر روبرو می‌شود.

تزریق دوز تقویتی مستلزم دریافت مجوزهای لازم از سوی مراجع بهداشتی است. در حال حاضر گفته می‌شود که واکسن تقویتی فایزر احتمالا به موقع مجوز سازمان غذا و دارو (FDA) و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) را دریافت خواهد کرد. ولی افرادی که واکسن مدرنا زده‌اند، باید کمی بیشتر صبر کنند تا دوز سوم این واکسن به دستشان برسد.

دکتر فاوچی می‌گوید: «فایزر ظاهرا اطلاعات خود را ثبت کرده و تا پیش از اتمام ضرب‌الاجل مجوز را دریافت می‌کند. امیدواریم که مدرنا هم بتواند به موقع مجوز بگیرد تا کار تزریق هر دو واکسن را به‌صورت همزمان شروع کنیم. ولی اگر چنین اتفاقی نیفتد، در ادامه این واکسن را تزریق می‌کنیم. پس به احتمال زیاد حداقل بخشی از برنامه در ابتدا اجرا می‌شود و در نهایت کل برنامه را عملیاتی خواهیم کرد.»

فاوچی همچنین در مصاحبه دیگری گفت کسانی که دو دوز واکسن مدرنا را دریافت کرده‌اند، بهتر است منتظر دوز سوم همین واکسن بمانند و واکسن فایزر نزنند. او وعده داد که آمریکا در هفته‌های آینده اطلاعاتی درباره ترکیب واکسن از تولیدکنندگان مختلف منتشر خواهد کرد.

مقامات بهداشت آمریکا با استناد به داده‌های CDC می‌گویند محافظت ناشی از واکسن هشت ماه پس از تزریق دوز دوم کاهش پیدا می‌کند. با این حال، برنامه دولت بایدن برای تزریق دوز تقویتی با انتقادات زیادی روبرو شده چون بسیاری از کشورها هنوز در تزریق دو دوز اصلی واکسن مشکل دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی