ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنیاد مرزهای الکترونیکی خواستار کنار گذاشتن کامل ویژگی ایمنی کودکان اپل شد

بنیاد مرزهای الکترونیکی (EFF) ضمن ابراز خوشحالی از به تعویق افتادن پروژه مبارزه با کودک آزاری اپل، اکنون از این شرکت می‌خواهد از این وضعیت فراتر رفته و کلا چنین برنامه‌ای را برای همیشه متوقف ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

بنیاد مرزهای الکترونیکی (EFF) ضمن ابراز خوشحالی از به تعویق افتادن پروژه مبارزه با کودک آزاری اپل، اکنون از این شرکت می‌خواهد از این وضعیت فراتر رفته و کلا چنین برنامه‌ای را برای همیشه متوقف کند.

این نهاد اکنون از اپل درخواست کرده این پروژه را برای همیشه کنار بگذارد و در آینده نیز آن را دنبال نکند. در بیانیه منتشر شده از سوی این بنیاد، با اشاره به انتقادهای مطرح شده در مورد این پروژه، برخی ویژگی‌های آن که باعث نقض قوانین حریم خصوصی می‌شود نیز برشمرده شده‌اند. در بخشی از بیانیه آمده است که تصمیم اپل برای اسکن پیام‌ها و عکس‌های iCloud می‌تواند مغایر با قوانین باشد.

درخواست EFF از اپل برای کنار گذاشتن برنامه‌های مبارزه با کودک آزادی تاکنون به امضای ۲۵۰,۰۰۰ نفر رسیده است. این درخواست علاوه بر درخواست‌های قبلی گروه‌هایی مانند Fight for the Future و OpenMedia است که در مجموع بیش از ۵۰,۰۰۰ امضا جمع آوری کرده‌اند.

اپل از چندی قبل پروژه‌‌ای در جهت مبارزه با کودک آزاری و جلوگیری از سوءاستفاده از کودکان را دنبال می‌کند که از طریق اسکن کردن تصاویر کاربران قبل از آپلود روی آی‌کلود، می‌تواند موارد نامناسب را تشخیص داده و در صورت نیاز نهادهای قضایی و اجرایی را باخبر کند. بعد از انتشار اخبار این پروژه، بسیاری از نهادهای قانونگذار و حتی کارمندان اپل نسبت به آن واکنش منفی نشان دادند.

ائتلافی از ۱۰۰ نهاد فعال حوزه حقوق شهروندی و حریم خصوصی در نامه‌ای سرگشاده از اپل درخواست کردند تا طرح جنجالی در نظر گرفتن ابزارهای نظارتی در محصولات خود برای مبارزه با کودک آزاری را لغو کند.

پس از آنکه نهادهای قانونگذار، بسیاری از افراد فعال در حوزه فناوری و حتی کارمندان اپل تصمیم این شرکت را در مورد پروژه مبارزه با کودک آزاری زیر سوال بردند،‌ کوپرتینویی‌ها اعلام کردند که این برنامه جنجالی را به تعویق انداخته‌اند تا در ماه‌های آینده زمان بیشتری برای جمع آوری اطلاعات صرف کرده و برنامه‌ای بهبودیافته را دنبال کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

    حالا همین فیسبوک بود، ببنید چه قوقایی به پا میشد. فیسبوک جز به جز کار هایی که با داده های مردم میکنه رو میگه. حالا اپل اومده واسه جلوگیری از درز احتمالی بررسی اطلاعات کاربر ها این بازی رو چیده و همه ساکتن.

مطالب پیشنهادی