ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سینوفارم برای شروع آزمایش‌های بالینی اولین داروی کرونا جهان با پلاسما مجوز گرفت

شرکت داروسازی سینوفارم مجوز انجام کارآزمایی‌های بالینی برای داروی بیماری کرونا را به دست آورد. این دارو بر اساس ایمونوگلوبین یا آنتی‌بادی کسانی ساخته شده که واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده‌اند و اولین دارو ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

شرکت داروسازی سینوفارم مجوز انجام کارآزمایی‌های بالینی برای داروی بیماری کرونا را به دست آورد. این دارو بر اساس ایمونوگلوبین یا آنتی‌بادی کسانی ساخته شده که واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده‌اند و اولین دارو در نوع خود به حساب می‌آید.

داروی کرونای سینوفارم اولین روش درمانی کووید-۱۹ است که با استفاده از تعداد بالای آنتی‌بادی موجود در پلاسمای خون به مبارزه با ویروس کرونا می‌رود. این دارو در حقیقت توسط یکی از زیرمجموعه‌های سینوفارم به نام China National Biotec Group توسعه یافته و در تاریخ ۳۰ اوت (۸ شهریور) از سازمان ملی محصولات دارویی چین مجوز کارآزمایی بالینی دریافت کرده است.

«ژو جینگ‌جین»، مقام ارشد China National Biotec Group می‌گوید این دارو از پلاسمای بدن افراد سالمی ساخته شده که با کمک واکسن به ایمنی رسیده‌اند و دارای سطح بالایی از آنتی‌بادی هستند: «این دارو می‌تواند روی بیماران عادی و وخیم اثرات درمانی داشته باشد.»

جینگ‌جین می‌گوید داروی آن‌ها مطالعات پیش‌بالینی و آزمایش‌های حیوانی را پشت سر گذاشته و نشان داده که در کاهش علائم و صدمات ناشی از ویروس در حیوانات موثر است. فوریه پارسال به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا، رسما اعلام شد که می‌توان از پلاسما بهبودیافتگان کرونا برای درمان برخی از بیماران استفاده کرد.

«چن کن»، دیگر مقام ارشد China National Biotec Group می‌گوید با توجه به اینکه همه‌گیری کرونا در چین تحت کنترل درآمد، شمار کسانی که می‌توانستند پلاسمای خون خود را اهدا کنند به شدت کاهش یافت و در عوض شمار کسانی که واکسن زده بودند بالا رفت. حالا سینوفارم با استفاده از پلاسمای افراد واکسینه به مقابله با کووید-۱۹ رفته است.

این شرکت می‌گوید در طول موج جدید همه‌گیری داروی خود را به برخی بیماران ارائه کرده و به نتایج امیدوارکننده‌ای در مقابل گونه‌های در حال ظهور رسیده است. با این وجود، هنوز مشخص نیست که داروی سینوفارم چه زمانی برای عرضه در بازار آماده خواهد شد.

چن با اشاره به افزایش سرعت تایید واکسن کرونا ابراز امیدواری کرده و می‌گوید: «استاندارد جهانی برای انجام کارآزمایی‌های بالینی مرحله اول داروهای جدید حتی ممکن است هفت تا هشت سال طول بکشد. ولی مشخص نیست که با توجه به شرایط فعلی چقدر طول خواهد کشید تا هر سه مرحله کارآزمایی‌های بالینی انسانی را پشت سر بگذاریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی