ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر تاشو جدید ال‌جی با وجود انعطاف‌پذیری بالا، دوامی مشابه شیشه دارد

فناوری جدید پنل نمایش ال‌جی می‌تواند بطور همزمان به سمت داخل و خارج تا شود. این فناوری «Real Folding Window» نام دارد و از طریق پوشش ویژه‌ای روی یک نوار پلاستیکی نازک به وجود می‌آید. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

فناوری جدید پنل نمایش ال‌جی می‌تواند بطور همزمان به سمت داخل و خارج تا شود. این فناوری «Real Folding Window» نام دارد و از طریق پوشش ویژه‌ای روی یک نوار پلاستیکی نازک به وجود می‌آید. این فناوری در نهایت صفحه‌ای به سختی شیشه اما به انعطاف پلاستیک را ارائه می‌کند.

شرکت LG Chem به‌تازگی از نوع جدیدی از مواد پوششی رونمایی کرده که مدعی رفع دو مشکل اساسی است: چین‌خوردگی نمایشگر و مقاومت پایین لایه فوقانی نسبت به سایر صفحات شیشه‌ای. فناوری جدید ال‌جی موسوم به Real Folding Window در قالب یک پوشش ویژه روی نوار پلاستیکی «پلی‌اتیلن ترفتالات» (PET) ساخته شده است.

ال‌جی می‌گوید این ماده نازک‌تر از شیشه‌های سکوریت موجود است اما سختی آن‌ها را حفظ کرده و در عین حال به اندازه پلاستیک انعطاف‌پذیر است. سخنگوی این شرکت می‌گوید: «برخلاف نوارهای پلیمید موجود و مواد شبه-شیشه سکوریت، لایه‌ای که با فناوری پوششی جدید ال‌جی توسعه پیدا کرده، انعطاف‌پذیری را به حداکثر می‌رساند و بخشی از چالش‌های گوشی‌های تاشو مثل بخش‌های ارتباطی دستگاه را بهبود می‌بخشد.»

ال‌جی Chem می‌گوید دوام صفحه با استفاده از فناوری Real Folding Window حتی پس از ۲۰۰ هزار بار تا زدن کاملا حفظ شده است. به‌علاوه، بهینه‌سازی‌هایی روی خطوط تاخوردگی به وجود آمده تا این علامت‌ها کمتر دیده شوند. ال‌جی مدعی است که مهندسان آن‌ها در حال کار روی پوشش ویژه‌ای بدون استفاده از نوار پلاستیکی هستند.

با این حال، هنوز زمان زیادی تا عرضه این فناوری به بازار باقی مانده است. ال‌جی Chem می‌گوید تولید انبوه این فناوری در سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد و تولید با ظرفیت کامل از سال ۲۰۲۳ انجام می‌پذیرد. این شرکت فقط بازار تلفن‌های هوشمند را هدف قرار نداده و می‌خواهد فناوری خود را برای لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها هم عرضه کند. ال‌جی Chem می‌گوید تاکنون پیشنهادهایی را در همین زمینه دریافت کرده و احتمالا پروژه‌های مشترکی را در این زمینه در پیش خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی