ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ستارگان جنجالی مرسدس بنز در نمایشگاه مونیخ؛ معرفی مرسدس بنز EQG و میباخ EQS

بدون شک دو ستاره جنجالی غرفه مرسدس بنز را باید کانسپت های مرسدس بنز EQG و میباخ EQS قلمداد کرد. این دو شاسی بلند گران قیمت جز محصولات خاص و محبوب مرسدس بنز به حساب ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۵

بدون شک دو ستاره جنجالی غرفه مرسدس بنز را باید کانسپت های مرسدس بنز EQG و میباخ EQS قلمداد کرد. این دو شاسی بلند گران قیمت جز محصولات خاص و محبوب مرسدس بنز به حساب می‌آیند و به نظر می‌رسد که ساکن اشتوتگارت ترسی از ارائه مدل برقی آن به بازار ندارد.

با مرسدس میباخ EQS شروع می‌کنیم که با رینگ های عظیم الجثه 24 اینچی و بدنه دو رنگ مخاطب را به سمت خود می‌کشد.

گرچه بسیاری از افراد معتقدند که ظاهر این شاسی بلند لوکس جالب نیست و تقریبا هیچ هویت خاصی از محصولات مرسدس را با خود حمل نمی‌کند. در هر صورت از آنجا که بخش اعظم بازار خودروهای برقی متعلق به محصولات گران قیمت بازار است دور از انتظار نیست که اول محصولات رده بالا و لوکس شرکت ها به صورت برقی عرضه شوند.

میباخ EQS را باید مدل رده بالای مرسدس EQS دانست که هنوز توسط مرسدس معرفی نشده است و در آینده نه چندان دوری قرار است معرفی شود.

این شاسی بلند لوکس برد حرکتی برابر با 600 کیلومتر خواهد داشت و باقی مشخصات آن نیز در زمان معرفی مدل نهایی مشخص خواهد شد.

مرسدس با رونمایی از مدل کانسپت میباخ EQS از دو رقیب سنتی خود یعنی رولزرویس و بنتلی در این کلاس جلو افتاده است.

مدیر بخش محصولات رده بالای مرسدس بنز فیلیپ شیمر اعتقاد دارد که مهم ترین دلیل حرکت به سوی محصولات برقی را باید در نیاز مشتریان این شرکت دانست. در حال حاضر مهم ترین بازارهای مدل های میباخ در چین، روسیه، کره جنوبی، آمریکا و آلمان هستند و مشتریان جوان ثروتمند با سلایق متفاوتی دارند.

این محصول بر پایه پلت فرم MB.EA قرار دارد و انتظار می‌رود که از قوای محرکه مشابه با AMG EQS 53 بهره ببرد که مجهز به 2 موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 650 اسب بخار و حداکثر گشتاور 950 نیوتن متر است.

در حال حاضر مرسدس مدل مجهز به 4 سرنشین را در نمایشگاه مونیخ به نمایش گذاشته است و در مدل تولیدی امکان عرضه مدل 5 سرنشین نیز وجود دارد.

حال نوبت به EQG می‌رسد. G کلاس محصول جنجالی مرسدس که از سال 1979 با کمترین تغییری در حال تولید است و هواداران دو آتشه مخصوص به خود را دارد. EQG با تریم بدنه مجهز به چراغ های LED، جلو پنجره 3 بعدی، رینگ های 22 اینچی آلومینیومی و محل ذخیره بار در بخش انتهایی خودرو که شبیه به یک شارژر دیواری طراحی شده ظاهری کاملا متفاوت به نسبت مدل معمولی G کلاس دارد.

مرسدس از سیستم تعلیق کاملا مستقل در محور جلو و سیستم تعلیق صلب در محور عقب استفاده کرده است.

مهندسین مرسدس بنز اعتقاد دارند که قوای محرکه الکتریکی باعث شده تا توانایی های این محصول در مسیرهای خارج از جاده افزایش پیدا کند.

نیرو توسط 4 موتور الکتریکی جداگانه تامین می‌شود و گیربکس 2 سرعته امکان حرکت با ضرایب دنده پایین و بالا را فراهم می‌کند.

بسته باتری در شاسی نردبانی خودرو قرار دارد تا مرکز ثقل پایین بیاید. این قوای محرکه در مدل تولیدی به طور 100 درصدی استفاده خواهد شد.

در حال حاضر نسل فعلی جی کلاس با کد W643 در کشور اتریش تولید می‌شود.

انتظار می‌رود که حداکثر قدرت و برد حرکتی این محصول مشابه با نمونه بنزین سوز AMG G63 باشد که از یک موتور V8 دو توربو با حداکثر قدرت 577 اسب بخار بهره می‌برد.

رئیس بخش تحقیقات شرکت مرسدس بنز مارکوس شفر اعتقاد دارد که این شرکت در صدد است تا با عرضه محصولات قابل قبول مشتریان این شرکت را به سمت استفاده از خودروهای برقی سوق دهد و جی کلاس برقی نیز به خوبی این کار را انجام می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی