ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت استارتاپ نرم افزار ویرایش ویدیوی Clipchamp را تصاحب می‌کند

مایکروسافت با هدف محقق ساختن طرح‌های توسعه خود، استارتاپ نرم افزار ویرایش ویدیو Clipchamp را خریداری می‌کند، البته ارزش این قرارداد اعلام نشده است. این استارتاپ بیش از ۱۷ میلیون کاربر ثبت شده دارد. مایکروسافت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

مایکروسافت با هدف محقق ساختن طرح‌های توسعه خود، استارتاپ نرم افزار ویرایش ویدیو Clipchamp را خریداری می‌کند، البته ارزش این قرارداد اعلام نشده است. این استارتاپ بیش از ۱۷ میلیون کاربر ثبت شده دارد.

مایکروسافت اطلاعاتی در مورد شرایط قرارداد خرید این استارتاپ به اشتراک نگذاشته است، اما اعلام کرده Clipchamp استارتاپی است که در زمینه توسعه نرم افزار ویرایش ویدیو فعالیت می‌کند.

فناوری این استارتاپ با تلاش چندین ساله مایکروسافت برای توسعه نرم افزارهای این چنینی برای کارمندان و کاربران شرکت در یک راستا قرار می‌گیرد. البته مایکروسافت، مردادماه امسال همزمان با اعلام افزایش قیمت حق اشتراک آفیس ۳۶۵ به توسعه قابلیت‌َهای ارتباطی مایکروسافت تیمز اشاره کرده بود.

استارتاپ Clipchamp برنامه خود را تحت سیستم عامل ویندوز ارائه می‌دهد. «کریس پرتلی»، نایب رئیس گروه رسانه‌ای آفیس در مایکروسافت می‌گوید:

«رویکرد فنی استارتاپ Clipcham این است که سادگی وب اپ را با توانایی پردازش ویدیو با قدرت محاسباتی کامل یک PC با واحد پردازش گرافیکی ترکیب می‌کند. چیزی که قبلا برای اپ‌های سنتی ویرایش ویدیو محدودیت به حساب می‌آمد.»

سخنگوی مایکروسافت اعلام کرد که خدمات Clipchamp هنوز از طریق مایکروسافت در دسترس کاربران قرار ندارند ولی با برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده و طی فرآیندی، کاربران و مشتریان فعلی این استارتاپ به کاربران مایکروسافت تبدیل می‌شوند.

استارتاپ Clipchamp در سال ۲۰۱۳ کار خود را آغاز کرد و مقر آن در بریزبن استرالیا قرار دارد و بر اساس اطلاعات منتشر شده در لینکدین، ۹۲ کارمند دارد.

در ماه ژوئیه Clipchamp اعلام کرد که در حدود ۱۷ میلیون کاربر ثبت شده دارد و با همکاری بیش از ۳۹۰ هزار شرکت، تعداد کاربران این استارتاپ در حدود ۵۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. وب‌سایت Clipchamp می‌گوید Deloitte، مایکروسافت، گوگل و Zendesk از جمله شرکت‌هایی هستند که از نرم افزار این استارتاپ استفاده می‌کنند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که چند هفته قبل ادوبی اعلام کرد که وارد همکاری جدیدی با شرکت توسعه نرم افزار ویرایش ویدیو Frame.io شده است و قصد دارد آن را با مبلغی بالغ بر یک میلیارد دلار تصاحب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی