ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست صباایده از وزارت خارجه و ارتباطات: به حذف اپلیکیشن‌ها واکنش داشته باشید

روابط عمومی صباایده در پی حذف اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو از گوگل پلی اعلام کرد این اتفاق تحت تاثیر تحریم‌ اعمال شده علیه ایران صورت گرفته و برای رفع این مشکل به دنبال رایزنی از ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۱:۱۲

روابط عمومی صباایده در پی حذف اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو از گوگل پلی اعلام کرد این اتفاق تحت تاثیر تحریم‌ اعمال شده علیه ایران صورت گرفته و برای رفع این مشکل به دنبال رایزنی از طریق وکلای خود هستند. صبا ایده همچنین از وزارت خارجه و ارتباطات درخواست کرد تا با انجام مکاتبه نسبت به این اتفاق واکنش داشته باشند.

به گفته صباایده، فیلیمو و آپارات 10 روز پیش از گوگل‌پلی حذف شده‌اند و علت آن بند 16.5 قوانین توسعه دهندگان و به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده است.

این شرکت در بیانیه خود چنین نوشته است:

«ما بر این باوریم که حذف این دو اپلیکشن به بازار داخلی این دو پلتفرم آسیبی جدی نخواهد زد ولی قطعا در رشد برون مرزی سرویس های آپارات و فیلیمو و همچنین استفاده کاربران داخلی در سیستم عامل اندروید تی وی محدودیت جدی ایجاد می‌کند. ما از وزارت خارجه و وزارت ارتباطات کشور می‌خواهیم با انجام مکاتبه نسبت به این اتفاق واکنش داشته باشند، ضمن اینکه وکلای خارجی و داخلی ما در حال بررسی حل این مسئله هستند.»

پیش‌تر «محمد جواد شکوری مقدم»، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده درباره تحریم‌ها و اتفاق اخیر برای اپلیکیشن‌های ایرانی با انتشار توییتی اظهار امیدواری کرده بود که موافقان طرح صیانت، حذف اپ‌های آپارات و فیلیمو را دستاویز و موید طرح خود نبینند: «اگر حرف اکوسیستم داخلی را می‌شنوید و برای ما طرح می‌نویسید، هر دو برایمان آزار دهنده و مانع توسعه است.»

خاطرنشان می‌شود وزیر سابق خارجه، پیش‌تر در گفت‌وگو با دیجیاتو تحریم‌های اپل و گوگل علیه ایران را نامشروع دانسته بود اما در نهایت باید گفت در عمل شاهد اقدامی جدی در این موضوع از سوی وزارت خارجه و رایزنی‌های دیپلماتیک در دولت گذشته نبودیم. مشخص نیست آیا در دولت جدید شاهد اقدامات ملموس‌تری در این رابطه خواهیم بود یا همه چیز تنها به بیانیه و هشدار ختم خواهد شد.

باید بدانید طی روزهای اخیر اپلیکیشن‌های ایرانی همچون بلد و فیلیمو و آپارات بخاطر تحریم‌های گوگل از مارکت اندرویدی گوکل‌پلی حذف شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Farzad6058
    Farzad6058 | ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

    عجب :/
    بخاطر آپارات مسخره شما یوتوب فیلتر شده

  • molavy
    molavy | ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

    ما باید جلوی آمریکا و اسرائیل زانو بزنیم اونوقت همه چیز به حالت عادی برمیگرده و خلاص

  • J.A.R.V.I.S
    J.A.R.V.I.S | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

    بله عزیزان دست بالای دست بسیار هست. روزی که روی جنازه سایت های دانلود فیلم بدون سان*** حله حله و شادی میکردی یادتون رفته بود که خر از کجا خرما م****
    وزارت خارجه هم هیچ قدرتی نداره تاکید دارم هیچ قدرتی نداره و همش گنده گو*ی هست اثبات این ادعا هم خبرای این شکلی در چند سال اخیر پیگیری کنید ببینید به کجا رسیده

  • pars
    pars | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

    گوگل هم احتمالا بهتون جواب میده چرا یوتوب و waze (که هر دو تا سرویس گوگل هستند) رو مسدود کردید ؟!

    • modernamir
      modernamir | ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

      دقیقا. به خاطر رانتهای همینها هستش که به جای نرم افزارهای با کیفیت، باید از جایگزینهای رانتی استفاده کرد نه انتخابی. یه سری میان الان میگن که اینها جوونهای ما هستند، نه داداش، هر کی تو ایران تو کار تولید و استارت آپ باشه میدونه که شرط موفق شدن اینه که به یک سری نهادی خاص وصل باشی و اگر هم نباشی، میان وصلت می کنن!

      • siano sezar
        siano sezar | ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

        کاملا درسته اینا هیچ کدام از مردم نیستند و فقط دنبال منافع نهادهای خاص یا افراد خاص هستند! پشتیبانی از اینا تنها در صورتی برای مردم منافع داره که به بسته شدن بقیه منجر نشه و در عین حال نشان بده خارجی ها اگر بخواهند در این زمینه فشار بیاورند چون نمونه داخلی دارد شکست خواهند خورد!

مطالب پیشنهادی