ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مدیر سازمان فضایی روسیه ایلان ماسک را برای صحبت درباره حیات فرازمینی به خانه‌اش دعوت کرد

«دیمیتری راگوزین»، مدیر سازمان فضایی روسیه، «روسکوسموس» (Roscosmos) در مصاحبه‌ای با CNN ضمن تحسین ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، او را به خانه‌اش دعوت کرده تا درباره اکتشاف جهان و حیات فرازمینی صحبت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

«دیمیتری راگوزین»، مدیر سازمان فضایی روسیه، «روسکوسموس» (Roscosmos) در مصاحبه‌ای با CNN ضمن تحسین ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، او را به خانه‌اش دعوت کرده تا درباره اکتشاف جهان و حیات فرازمینی صحبت کنند. ماسک بخاطر چنین دعوتی از راگوزین تشکر کرده است.

ثروتمندان ایالات متحده آمریکا یعنی جف بزوس و ریچارد برانسون اخیرا توانسته‌اند برای مدت کوتاهی به فضا سفر کنند و مدیر سازمان فضایی روسیه هم چنین سفرهایی را مشاهده کرده. به گفته راگوزین، میلیاردرهای روسی بجای فضاپیما روی یات سرمایه‌گذاری می‌کنند:

«میلیاردرهای ما ترجیح می‌دهند بجای فضاپیماها، روی یات‌ها سرمایه‌گذاری کنند. اما شاید روزی فرزندان این افراد ثروتمند تبدیل به موجودات بسیار عاقل‌تری شوند.»

دیمیتری راگوزین

مدیر سازمان فضایی روسیه سفر ثروتمندان آمریکایی به فضا را اقدامی مثبت برای کل جامعه می‌داند، با این حال بیش از همه از ایلان ماسک تعریف کرده. راگوزین علت عدم پیشرفت چشمگیر روسیه در صنعت فضایی را فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی عنوان کرده:

«آقای ایلان ماسک به بسیاری از ایده‌ها و افکاری که ما می‌خواستیم به آن‌ها دست پیدا کنیم، پی برده. ما به علت فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی با وقفه‌ای در برنامه فضایی مواجه شدیم و نتوانستیم ایده‌هایمان را عملی کنیم. ما به ماسک به عنوان یک سازمان‌دهنده صنعت فضایی و یک مخترع که از ریسک کردن هراسی ندارد، احترام می‌گذاریم.»

راگوزین در ادامه ایلان ماسک را به خانه‌اش دعوت کرده تا مهمان خودش و خانواده‌اش باشد. راگوزین گفته می‌خواهد با ماسک درباره اکتشاف جهان، حیات فرازمینی و همچنین نحوه استفاده از فضا برای حفظ حیات روی زمین صحبت کند:

«من کتری چای را روی آتش گذاشته‌ام.»

البته این گفته راگوزین از سوی مدیرعامل اسپیس ایکس بی‌جواب نمانده است. ایلان ماسک در توییتی از این دعوت راگوزین تشکر کرده و درباره چای مورد علاقه مدیر سازمان فضایی روسیه پرسیده:

«تشکر! چای مورد علاقه‌ات چیست؟»

ایلان ماسک روسیه

با وجود چنین گفته‌هایی، رابط راگوزین و ماسک همیشه دوستانه نبوده. دسامبر سال گذشته راگوزین در توییتر و فیسبوک تصاویری از متخصصان روسکوسموس در میان برف و هنگام بازیابی بخشی از راکت سایوز منتشر کرد و نوشت:

«اینجا بوکا چیکا نیست. اینجا زمستان یاکوتیه است. دوست دارم بدانم اسپیس ایکس هم می‌تواند در چنین شرایطی کار کند؟»

بوکا چیکا منطقه‌ای در تگزاس است و اسپیس ایکس در همین ناحیه روی بزرگترین و قدرتمندترین راکت دنیا یعنی استارشیپ کار می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

    روس ها بیشتر از آمریکایی ها ارزش ایلان ماسک رو میدونن

مطالب پیشنهادی