ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

معرفی کانسپت Mission R؛ اولین جنگنده برقی پورشه با قدرتی فراتر از یک خودرو فرمول یک

پورشه از اولین خودروی مسابقه‌ای برقی خود در نمایشگاه مونیخ رونمایی کرد. این خودرو البته مفهومی بوده و Mission R نام دارد. به گفته پورشه عملکرد این اتومبیل مخصوص پیست در حد و اندازه بهترین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

پورشه از اولین خودروی مسابقه‌ای برقی خود در نمایشگاه مونیخ رونمایی کرد. این خودرو البته مفهومی بوده و Mission R نام دارد. به گفته پورشه عملکرد این اتومبیل مخصوص پیست در حد و اندازه بهترین مدل‌های مسابقه‌ای بنزینی بوده و در ساخت آن بر استفاده از مواد پایدار و دوستدار محیط زیست تاکید شده است. حداکثر قدرت 1073 اسب بخار، صفر تا صد 2.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت، بخشی از مشخصات کانسپت پورشه Mission R هستند. جالب است بدانید که خودروهای فرمول یک فعلی در حدود 1000 اسب بخار قدرت دارند و از این لحاظ کانسپت برقی پورشه بسیار مهیج به نظر می‌رسد.

پیشرانه پورشه Mission R از دو موتور الکتریکی تشکیل یافته و نیروی تولیدی به هر چهار چرخ منتقل می‎‌شود. در حالت استاندارد این پیشرانه توانایی تولید 680 اسب بخار قدرت را دارد، اما در حالت تعیین خط یا به قول پورشه Qualification Mode، خروجی آن برای لحظاتی به 1073 اسب بخار افزایش می‌یابد.

خودروساز آلمانی عملکرد این کانسپت برقی را مشابه 911 GT3 Cup توصیف می‌کند

پک باتری 85 کیلووات ساعتی وظیفه تامین انرژی پورشه Mission R را بر عهده دارد. این پک برای رانندگی 30 الی 40 دقیقه‌ای در پیست کافی است. به لطف پشتیبانی از تکنولوژی شارژ 900 ولتی، در عرض 15 دقیقه باتری این اتومبیل مسابقه‌ای از صفر به 75 درصد می‌رسد.

پورشه بجای استفاده از میله‌های محافظ رایج در اتومبیل‌های مسابقه‌ای، سقف و سازه داخلی کابین را از فیبرکربن مقاوم ساخته است. نکته جالب در رابطه با کابین اینکه فرمان و دیگر اجزا شباهت زیادی به شبیه‌ساز بازی‌های کامپیوتری دارند.

از نظر ابعاد با 4,326 میلیمتر طول، 1,190 میلیمتر عرض و 1,990 ارتفاع کانسپت پورشه Mission R کمی کوچک‌تر از نسل کنونی 718 کیمن است. هنوز مشخص نیست که ژرمن‌ها آیا برنامه‌ای برای تولید این کانسپت دارند یا خیر، ولی پورشه گفته در صورت دریافت چراغ سبز، احتمالا در آینده سری مسابقات اختصاصی برای این خودرو تدارک دیده خواهد شد. در غیر اینصورت می‌توان حدس زد که تکنولوژی‌های بکار رفته در Mission R، در مدل‌های آتی کمپانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی