ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از سه پردازشگر گرافیکی متفاوت AMD در تراشه‌های اگزینوس استفاده می‌کند

سامسونگ با کمک AMD معماری گرافیکی RDNA را به تراشه‌‌های اگزینوس می‌آورد. حالا گزارشی جدید مشخص می‌کند سامسونگ از کدام نوع پردازشگر گرافیکی در کدام خانواده از گوشی‌هایش استفاده خواهد کرد. در حقیقت این دو ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۷

سامسونگ با کمک AMD معماری گرافیکی RDNA را به تراشه‌‌های اگزینوس می‌آورد. حالا گزارشی جدید مشخص می‌کند سامسونگ از کدام نوع پردازشگر گرافیکی در کدام خانواده از گوشی‌هایش استفاده خواهد کرد. در حقیقت این دو کمپانی به سراغ سه مدل پردازشگر می‌روند که از نظر تعداد هسته و فرکانس با یکدیگر تفاوت دارند.

در این گزارش که از سوی یک منبع حوزه فناوری منتشر شده، ادعا شده مدل‌های پرچمدار از پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای استفاده می‌کنند که البته فرکانس آن نامشخص است.

گوشی‌های میان‌رده مانند سری گلکسی A از نوع ۴ هسته‌ای و ۲ هسته‌ای بهره می‌برند. همچنین معماری mRDNA با فرکانس ۱ گیگاهرتز در گوشی‌های سری A در حال آزمایش است. از آنجا که گوشی‌های میان‌رده ارزان‌تر هستند، در آن‌ها از هسته‌های کورتکس A78 به جای هسته‌های سری X استفاده می‌شود.

البته هیچ کدام از اطلاعات فوق بطور رسمی تایید نشده و نمی‌توان با قطعیت استفاده از تراشه‌های فوق در گوشی‌های سامسونگ را تایید کرد. همین‌طور گفته شده چیپست‌های مجهز به پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای، برای فروش به شرکت‌های چینی در نظر گرفته‌ شده‌اند. اگر این خبر صحت داشته باشد، باید شاهد استفاده گسترده از این تراشه‌ها در گوشی‌های چینی باشیم.

سامسونگ در بسیاری از گوشی‌هایش از پایین‌رده گرفته تا پرچمدار از تراشه‌های اگزینوس استفاده می‌کند، بنابراین تجهیز آن‌ها به پردازشگرهای گرافیکی متفاوت AMD اقدامی منطقی محسوب می‌شود.

سامسونگ تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ را در پرچمداران خود به کار می‌برد که یک هسته سری ایکس، سه هسته ۲.۸ گیگاهرتزی کورتکس A78 و چهار هسته کورتکس A55 را دارد. هسته سری ایکس برای وظایف سنگین پردازشی استفاده می‌شود و هسته‌های کم مصرف کورتکس A55 برای مصارف معمولی کارایی دارند. انتظار می‌رود نسل بعدی این تراشه با نام احتمالی اگزینوس ۲۲۰۰، عملکرد بسیار بالاتری بخصوص در بخش گرافیکی نسبت به اگزینوس ۲۱۰۰ داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی