ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تسلا مدل S Plaid رکورد سریع‌ترین خودروی تولید انبوه برقی جهان را در پیست نوربرگ‌رینگ شکست

تسلا مدل S Plaid جدیدترین محصول شرکت تسلا توانست رکورد جدید را در پیست نوربرگ رینگ آلمان مشهور به جهنم سبز ثبت کند. این خبر توسط ایلان ماسک در توییتر اعلام شد. تسلا مدل S ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

تسلا مدل S Plaid جدیدترین محصول شرکت تسلا توانست رکورد جدید را در پیست نوربرگ رینگ آلمان مشهور به جهنم سبز ثبت کند. این خبر توسط ایلان ماسک در توییتر اعلام شد.

تسلا مدل S Plaid بدون هرگونه تغییر فنی و با نمونه مشابه که به مشتریان این شرکت فروخته می شود توانست رکورد 7 دقیقه و 30.909 ثانیه را به ثبت برساند.

مدل S Plaid از 3 موتور الکتریکی نیرو می گیرد و حداکثر قدرت آن برابر با 1020 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن برابر با 1423 نیوتن متر است. این زمان در حدود 11.431 ثانیه از رکورد قبلی که متعلق به پورشه تایکان توربو با دو موتور الکتریکی و حداکثر قدرت 616 اسب بخار، اختلاف دارد.

گرچه پورشه هنوز مدل قوی تر تایکان یعنی توربو S را در پیست نوربرگ رینگ برای ثبت یک زمان سریع آزمایش نکرده است و باید دید که آیا قصد جواب دادن به زمان ثبت شده توسط تسلا را خواهد داشت یا نه؟

در حال حاضر ریماک Nevera مجهز به 4 موتور الکتریکی و حداکثر قدرت 1914 اسب بخار توانایی ثبت رکورد بسیار سریع تری به نسبت تسلا مدل S Plaid را دارد.

در حال حاضر تنها 2 خودروی چهار درب از تسلا مدل S Plaid در پیست نوربرگ رینگ سریع تر هستند. جگوار XE SV Project 8 با ثبت زمان 7 دقیقه و 23.164 ثانیه و مرسدس بنز AMG GT 63 S با ثبت زمان 7 دقیقه و 23.009 ثانیه از تسلا زمان سریع تری را به ثبت رساندند.

گرچه ایلان ماسک اعلام کرده است که به زودی قصد دارد با تغییراتی در بخش آیرودینامیک، استفاده از لاستیک های اسلیک یا مسابقه ای و با کاهش وزن کلی مدل S Plaid یک زمان بسیار سریع تر را نیز به ثبت برساند.

در حال حاضر تسلا مدل S Plaid برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به تنها 1.99 ثانیه زمان احتیاج دارد و مسیر درگ یا 407 متر را نیز در کمتر از 9.23 ثانیه طی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • FAEZ_DEV
    FAEZ_DEV | ۲۰ شهریور ۱۴۰۰

    یه شاهکار برقی که اسپرتا جلوش کم میارن

مطالب پیشنهادی