ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آمریکا می‌خواهد تا سال ۲۰۵۰ نزدیک به نیمی از برق موردنیازش را از انرژی خورشیدی تامین کند

کاخ سفید گزارش جدیدی درباره آینده انرژی خورشیدی منتشر کرده که برنامه‌های جاه‌طلبانه این کشور را مشخص می‌کند. طبق این گزارش، ۳ درصد از الکتریسیته آمریکا در سال ۲۰۲۰ توسط پنل‌های خورشیدی تامین شده، اما ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

کاخ سفید گزارش جدیدی درباره آینده انرژی خورشیدی منتشر کرده که برنامه‌های جاه‌طلبانه این کشور را مشخص می‌کند. طبق این گزارش، ۳ درصد از الکتریسیته آمریکا در سال ۲۰۲۰ توسط پنل‌های خورشیدی تامین شده، اما در سال‌های آینده این رقم افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. در حقیقت آمریکا می‌خواهد ۴۰ درصد از برق موردنیازش را تا سال ۲۰۳۵ از طریق انرژی خورشیدی تامین کند و تا سال ۲۰۵۰ این مقدار را به ۴۵ درصد برساند.

این گزارش در حالی منتشر شده که ایالات متحده به علت طوفان‌های اخیر با مشکلات قطعی برق در مناطق مختلفی مواجه شد و صدها هزار خانه از الکتریسیته محروم شدند. علاوه بر این، تغییرات اقلیمی هم دلیل دیگر حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر به حساب می‌آید.

گزارش جدید که از سوی اداره بهره‌وری انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر وزارت نیروی آمریکا تهیه شده، برنامه‌ای برای دستیابی به این اهداف هم ارائه کرده. برای اینکه ایالات متحده بتواند نزدیک به نیمی از الکتریسیته موردنیازش را توسط انرژی خورشیدی تامین کند، باید هرسال میزان استفاده از پنل‌های خورشیدی را بطور چشمگیری افزایش دهد.

آمریکا باید تا سال ۲۰۲۵ بطور سالانه مصرف پنل خورشیدی را ۳۰ گیگاوات افزایش دهد. در فاصله سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ این میزان باید به ۶۰ گیگاوات برسد و در فاصله ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۵ و ۲۰۳۵ تا ۲۰۵۰ به ترتیب برابر ۱۰۰۰ و ۱۶۰۰ گیگاوات باشد.

در یک گیگاوات یک میلیارد وات قرار دارد و برای مثال شارژر آیفون ۲۰ وات استفاده می‌کند و مصرف مایکروویو هم معمولا در محدوده ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ وات قرار دارد. یک گیگاوات انرژی معادل ۱۱۰ میلیون لامپ LED و ۳ میلیون پنل خورشیدی است.

از آنجایی که یک خانه استاندارد آمریکایی برای اینکه الکتریسیته‌اش را بطور کامل از طریق انرژی خورشیدی تامین کند به ۲۰ تا ۲۵ پنل خورشیدی نیاز دارد، ۱ گیگاوات می‌تواند برای تامین انرژی تقریبا ۱۰۰ هزار خانه کافی باشد. آمریکا برای دستیابی به اهداف به تعداد بسیار بالایی پنل خورشیدی نیاز خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۲۱ شهریور ۱۴۰۰

    بعد ما همچنان دنبال انرژی هسته ای ( که حق مسلم ما هست!) هستیم و به روسیه کلی باج میدیم که نیروگاه بوشهر رو راه بندازه که زور بزنه بتونه برق خودش رو تامین کنه! و بعد به خاطر همین انرژی هسته ای کلی تحریم و بدبختی بکشیم در حالی که پنل های خورشیدی و لوازم اینچنینی شاید جز تحریم های ما نبوده و یا هنوز نیست و با وجود آفتاب و بیابان ها و ... که در کشور داریم میتونستیم کشور اول در این زمینه بشیم

    • realtime
      realtime | ۲۱ شهریور ۱۴۰۰

      کلا عصر اتم به پایان رسیده. یه نیروگاه منفجر بشه یه کشور با یه فاجعه مواجه میشه. کی میخواد حالا جمعش کنه؟ اصلا بخواد، مگه جمع میشه؟کار با چیز های هسته ای باید تو دنیا به آزمایشات فیزیکی و دارویی ختم بشه. واقعا ارزش ریسک تولید انرژی رو نداره.

مطالب پیشنهادی