ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن CapCut؛ ویرایشگر ویدیوی موبایل با افکت‌ها و فیلترهای متعدد

ویرایشگر‌های ویدیو موبایل به یکی از جایگزین‌های اصلی برای نرم‌افزارهای دسکتاپ غیرحرفه‌ای تبدیل شده‌اند که می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان، نتیجه قابل قبولی را ارائه دهند. اپلیکیشن CapCut یکی از همین ویرایشگرهاست که برای سیستم‌عامل‌های اندروید ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

ویرایشگر‌های ویدیو موبایل به یکی از جایگزین‌های اصلی برای نرم‌افزارهای دسکتاپ غیرحرفه‌ای تبدیل شده‌اند که می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان، نتیجه قابل قبولی را ارائه دهند. اپلیکیشن CapCut یکی از همین ویرایشگرهاست که برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در دسترس قرار دارد.

اپلیکیشن CapCut مانند بسیاری از رقبای خود، براساس تعریف پروژه ساخته شده است و پیش از انجام هر کاری در آن، باید اقدام به ایجاد پروژه‌ جدیدی کنید. برای ساخت پروژه جدید باید حداقل یک فایل ویدیویی مرتبط با آن را انتخاب کنید. در کنار امکان استفاده از ویدیوهای موجود روی حافظه داخلی دستگاه، می‌توانید از موارد پیش‌فرض موجود در برنامه نیز استفاده کنید.

در ادامه صفحه اصلی، ادیتور نمایش داده می‌شود که متشکل از یک تایم لاین و نوار ابزار برای ویرایش ویدیوها است. تایم لاین برنامه تنها محدود به یک ویدیو نیست و می‌توانید با انتخاب آیکن «+» اقدام به افزودن فایل تازه به انتهای ویدیوی قبلی کنید. همچنین لاین جداگانه برای صوت درنظر گرفته شده است که کاربران می‌توانند موسیقی دلخواه خود را به آن اضافه کنند. کلید اختصاصی برای بی‌صدا کردن ویدیو در نظر گرفته شده و امکان انتخاب یک فریم به عنوان کاور ویدیو هم فراهم شده است.

ابزارهای موجود در اپلیکیشن CapCut در چندین دسته کلی قرار می‌گیرند که Edit اولین و مهم‌ترین در میان آن‌ها به شمار می‌رود. برش ویدیو، تغییر سرعت پخش، تغییر میزان صدا، افزودن انیمیشن، حذف یک قسمت، پاک کردن پس زمینه، جداسازی موسیقی، تغییر فریم و کنترل جلوه‌های بصری از جمله مواردی هستند که در این بخش قرار گرفته‌اند. فریز فریم، پخش معکوس، کپی کردن فریم، جلوه‌های صوتی، کاهش لرزش تصویر، ماسک کردن و Chroma Key از سایر ابزارهای موجود در قسمت Edit محسوب می‌شوند که قدرت مناسبی به عنوان یک ویرایشگر ویدیو در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

در قسمت Audio کاربران می‌توانند از میان فایل‌های موجود روی حافظه داخلی دستگاه یا عناوین آنلاین، اقدام به افزودن موسیقی به ویدیوی خود کنند. همچنین مجموعه‌ای از افکت‌های صوتی توسط برنامه به صورت پیش‌فرض فراهم شده که می‌تواند کاربردی باشد. در نهایت کاربر می‌تواند با روشن کردن میکروفن دستگاه، به صورت زنده روی فایل موردنظر صدا قرار دهد.

بخش Text، ابزارهای مرتبط با نوشتن متن روی ویدیو را درون خود جای داده است. کاربران در کنار موارد استاندارد، قالب‌های از پیش آماده متحرک را در اختیار خواهند داشت که می‌توانند برای تاکید بیشتر روی نوشته‌ها به کار بروند. ویژگی Auto Captions نیز به افراد کمک می‌کند تا به صورت خودکار اقدام به تنظیم زیرنویس انگلیسی روی ویدیوی خود کنند. در نهایت می‌توان استیکرهای تزیینی گوناگونی را به ویدیو افزود.

تب افکت‌ها برای افزودن جلوه‌های بصری مختلف به ویدیو در نظر گرفته شده که مانند بسیاری از بخش‌های برنامه نیاز به اتصال اینترنت برای لود کردن موارد مختلف دارد. متاسفانه پیش‌نمایش افکت‌ها به سرعت همراه با واترمارک برنامه نمایش داده می‌شود که حتی در نسخه پولی نیز به شکل آزاردهنده‌ای وجود دارد. تمامی موارد افزوده شده به ویدیو از جمله افکت‌ها به شکل نوار جدیدی در تایم لاین نمایش داده می‌شوند که امکان کنترل آسان زمان آن‌ها را فراهم می‌کند.

فیلترهای رنگی از دیگر قابلیت‌های اپلیکیشن CapCut محسوب می‌شوند که از تنوع مناسبی نیز برخوردارند و می‌توانند روح تازه‌ای به ویدیوها بدمند. البته کاربران می‌توانند با تغییر دستی تنظیمات مربوط به رنگ، اقدام به خلق فیلترهای سفارشی کنند و در این زمینه محدودیتی نخواهند داشت.

در نهایت بخش Format برای انتخاب قطع‌های مختلف و Canvas برای تعیین رنگ پس‌زمینه و حاشیه ویدیو در نظر گرفته شده‌اند. کاربران پس از اعمال تغییرات دلخواه خود می‌توانند اقدام به تهیه خروجی با رزولوشن‌های 720p ،480p یا 1080p کنند. همچنین فریم ریت ویدیو از میان مقادیر ۲۴ تا ۶۰ فریم بر ثانیه قابل انتخاب خواهد بود.

اپلیکیشن CapCut گزینه‌ای مناسب برای انجام ویرایش‌های دم دستی در موبایل است که تنوع مناسبی از افکت‌ها و فیلترهای رنگی را ارائه می‌دهد. نیاز به اینترنت برای لود برخی ابزارها یکی از ویژگی‌های منفی برنامه محسوب می‌شود که در بسیاری از رقبا دیده نمی‌شود؛ البته همین مسئله موجب شده تا حجم اپ به نسبت سایر عناوین کمتر باشد. برای استفاده از تمامی امکانات می‌توانید نسخه مود شده را منابع غیررسمی دانلود کنید.

CapCut - Video Editor

CapCut - Video Editor

سازنده: .Bytedance Pte. Ltd قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۹۰ و ۱۳۵ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی