ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ با سری گلکسی S21 و شیائومی می ۱۱

اپل در رویداد ۲۳ شهریور از جدیدترین آیفون‌ها رونمایی کرد، اما گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ در مقایسه گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ و شیائومی می ۱۱ چه عملکردی از خودشان نشان می‌دهند؟ گوشی‌های سری آیفون ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

اپل در رویداد ۲۳ شهریور از جدیدترین آیفون‌ها رونمایی کرد، اما گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ در مقایسه گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ و شیائومی می ۱۱ چه عملکردی از خودشان نشان می‌دهند؟

گوشی‌های سری آیفون 13 در چهار مدل وارد بازار می‌شوند، اما کوچکترین عضو این خانواده یعنی آیفون ۱۳ مینی رقیب چندانی در بازار ندارد و به همین دلیل نمی‌توان آن را با دستگاه‌های زیادی مقایسه کرد. در مقابل، آیفون 13 باید با گوشی‌های زیادی در بازار رقابت کند.

رقبای آیفون 13 را گوشی‌های گلکسی S21، شیائومی می ۱۱ و هواوی P50 تشکیل می‌دهند که تمام آن‌ها از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برند. آیفون ۱۳ با نمایشگر ۶.۱ اینچی کوچکترین گوشی محسوب می‌شود و همچنین برخلاف سایر محصولات، رفرش ریت نمایشگرش به ۱۲۰ هرتز نمی‌رسد و ۶۰ هرتزی است.

آیفون 13 همچنین به کوچکترین باتری مجهز شده و برخلاف رقبایش که دوربین اصلی سه‌گانه دارند، به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده‌ است. با این وجود، طبق ادعای اپل چیپ A15 Bionic مورد استفاده در آن از تراشه‌های رقیب ۵۰ درصد سریعتر است. در جدول زیر مشخصات این گوشی‌های هوشمند را می‌بینید:

مدل بعدی، آیفون 13 پرو است که در بازار باید با گلکسی S21 پلاس، شیائومی می 11 پرو و همچنین هواوی P50 پرو رقابت کند. آیفون 13 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی کوچکترین دستگاه در این میان به حساب می‌آید، اما همانند رقبایش رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی دارد.

در حالی که نماینده اپل، سامسونگ و شیائومی دوربین اصلی سه‌گانه دارند، هواوی P50 پرو به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده است. آیفون 13 پرو تنها گوشی هوشمند در این جمع است که در بالاترین نسخه از ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد و همچنین در بالای نمایشگرش یک ناچ تقریبا کوچک با سیستم فیس آیدی به چشم می‌خورد. در جدول زیر مشخصات فنی این دستگاه‌ها را می‌بینید:

در پایان با قدرتمندترین پرچمدارهای بازار روبه‌رو هستیم یعنی آیفون 13 پرو مکس، شیائومی می 11 اولترا و گلکسی S21 اولترا. این محصولات به جدیدترین و باکیفیت‌ترین قطعات بازار مجهز شده‌اند، هرچند نماینده سامسونگ و شیائومی عمر بالاتری نسبت به آیفون ۱۳ پرو مکس دارند.

این گوشی‌های هوشمند همگی به نمایشگر اولد غول پیکر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مجهز شده‌اند و دوربین اصلی سه یا چهارگانه دارند. آیفون 13 پرو مکس به کوچکترین باتری مجهز شده، اما بیشترین حافظه داخلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حقیقت می‌توان آیفون 13 پرو مکس را با 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی سفارش داد. در ادامه مشخصات فنی این گوشی‌های هوشمند را می‌بینید:

نظر شما درباره جدیدترین گوشی‌های اپل چیست؟ آیا خانواده سری آیفون ۱۳ می‌تواند به راحتی رقبایش را شکست دهد یا اینکه گوشی‌های سامسونگ و شیائومی دست بالا را دارند؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

    چه عجب منصف شده اپل تو قیمت گوشی هاش

مطالب پیشنهادی