ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فایزر نتایج کارآزمایی بالینی واکسن کرونا برای کودکان زیر ۵ سال را آبان منتشر می‌کند

مدیرعامل فایزر می‌گوید داده‌های آماری و نتیجه کارآزمایی بالینی واکسن کرونا برای کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله احتمالا اوایل آبان‌ ماه (اواخر اکتبر) به FDA ارائه می‌شوند. «آلبرت بورلا»، مدیرعامل شرکت فایزر در مصاحبه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

مدیرعامل فایزر می‌گوید داده‌های آماری و نتیجه کارآزمایی بالینی واکسن کرونا برای کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله احتمالا اوایل آبان‌ ماه (اواخر اکتبر) به FDA ارائه می‌شوند.

«آلبرت بورلا»، مدیرعامل شرکت فایزر در مصاحبه با انجمن تحقیقات ملی سلامت آمریکا گفت که امیدوار است نتیجه آزمایش‌های بالینی در مورد اثربخشی واکسن کرونا برای کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله به‌زودی مشخص شود تا بتوان در مورد تزریق آن به این گروه‌های سنی به نتیجه‌گیری نهایی رسید. البته وی خاطر نشان کرده که این اطلاعات آماری برای کودکان بین ۵ تا ۱۱ سال بسیار زودتر از آبان‌ماه ارائه می‌شود تا هرچه سریع‌تر به اطلاع FDA برسد. در نهایت با تصمیم‌گیری FDA تکلیف این واکسن نیز مشخص می‌شود.

آلبرت بورلا

این خبر در حالی منتشر می‌شود که بسیاری از والدین نگران واکسینه شدن فرزندان خود هستند و با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و گسترش گونه دلتا، این نگرانی‌ها بیشتر نیز شده. با افزایش تعداد کودکان بستری به دلیل ابتلا به بیماری کرونا، واکسیناسیون این گروه‌های سنی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این موضوع خصوصا برای کودکان خردسال که جزو گروه‌های سنی پرخطر محسوب می‌شوند، بیشتر مورد توجه قرار دارد.

مقامات FDA می‌گویند به صورت شبانه روزی در تلاشند تا به موضوعات مربوط به اثربخشی واکسن‌ کرونا خصوصا برای گروه‌های سنی کودکان رسیدگی کنند. آزمایش‌های بالینی برای تایید مجوز تزریق واکسن کرونا برای گروه‌های سنی زیر ۵ سال در حال انجام است و این نهاد باید منتظر بماند تا شرکت تولیدکننده واکسن داده‌های آزمایش‌های بالینی را ارائه دهد.

اوایل شهریورماه دولت بریتانیا به مرکز خدمات بهداشتی این کشور اعلام کرد که در صورت توافق متخصصان، آماده واکسیناسیون کووید-۱۹ کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال از ماه آینده میلادی باشد. دوز اول واکسن برای رده سنی ۱۶، ۱۷ و کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله با شرایط خاص و افراد این رده سنی که با افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف زندگی می‌کنند، پیشنهاد شده است.

شرکت آلمانی بیون‌تک نیز که با همکاری فایزر واکسن کرونا ساخته، انتظار دارد که در ماه آینده میلادی با اشتراک‌گذاری نتایج تحقیقات خود با مراجع بهداشتی کشورهای مختلف از جمله آمریکا، برای تزریق واکسن به کودکان پنج تا یازده سال مجوز بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی