ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج بنچمارک آیفون ۱۳ پرو از بهبود ۵۵ درصدی عملکرد گرافیکی آن خبر می‌دهد

در جریان رویداد رونمایی آیفون ۱۳، اپل اعلام کرد مدل‌های پرو این سری از پردازنده گرافیکی قوی‌تری نسبت به مدل‌های معمولی برخوردار هستند. نتایج بنچمارک آیفون ۱۳ پرو از بهبود ۵۵ درصدی عملکرد گرافیکی آن ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

در جریان رویداد رونمایی آیفون ۱۳، اپل اعلام کرد مدل‌های پرو این سری از پردازنده گرافیکی قوی‌تری نسبت به مدل‌های معمولی برخوردار هستند. نتایج بنچمارک آیفون ۱۳ پرو از بهبود ۵۵ درصدی عملکرد گرافیکی آن نسبت به نسل قبل خبر می‌دهد.

نتایج بنچمارک گیک‌بنچ انجام شده توسط یکی از کاربران که به دستگاه دسترسی داشته،‌ نشان می‌دهد آیفون ۱۳ پرو در آزمایش‌های Metal که مخصوص سنجش عملکرد گرافیکی است، امتیاز قابل توجه ۱۴۲۱۶ را کسب کرده است. برای مقایسه، باید عنوان کرد که پردازنده گرافیکی آیفون ۱۲ پرو در همان آزمایش نمره ۹۱۲۳ را کسب کرده بود. به عبارت دیگر، پردازنده گرافیکی موجود در چیپ A15 Bionic آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس حدود ۵۵ درصد قدرتمندتر از پردازنده گرافیکی نسل قبل است.

آیفون ۱۳ پرو

همچنین طبق آمار و مستندات ارائه شده از سوی گیک‌بنچ، میانگین امتیاز پردازنده آیفون ۱۳ در آزمون تک هسته‌ای ۱۷۳۰ بوده است که در مقایسه با نسل قبل و آیفون ۱۲ با امتیاز ۱۵۷۵ خود تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافته است. همچنین در آزمون چند هسته‌ای نیز نسل جدید گوشی‌های آیفون امتیاز ۴۶۲۱ را کسب کرده که در مقایسه با نسل قبل (با امتیاز ۳۸۳۲) ۲۱ درصد افزایش داشته است.

اگر اطلاعات و ارقام ارائه شده دقیق باشد، عملکرد سری آیفون ۱۳ در بخش پردازنده و محاسبه پیشرفت مناسبی داشته است. در حالی که چیپ A15 Bionic موجود در مدل‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس یک هسته گرافیکی اضافی و حافظه بیشتری را شامل می‌شود، تمام گوشی‌های این خانواده از یک چیپ شش هسته‌ای بهره می‌برند که ۲ هسته آن قدرت بالایی دارند و ۴ هسته‌ دیگر کم‌مصرف هستند تا تعادل مناسبی میان قدرت و مصرف ایجاد کنند.

اپل در جریان رویداد «کالیفرنیا استریمینگ» خود که روز سه‌شنبه این هفته برگزار شد، جزئیاتی درباره عملکرد پردازنده A15 خود ارائه نکرد و تنها ادعا کرد که این تراشه ۵۰ درصد از رقبا سریع‌تر است. همچنین باید توجه داشت که آزمایش‌های ارائه شده توسط کاربران ممکن است با نسخه نهایی اختلاف داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی