ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ تولید انبوه نمایشگرهای اولد مک بوک پرو ۲۰۲۲ را آغاز کرده است

براساس اعلام سامسونگ دیسپلی، این شرکت تولید انبوه نمایشگرهای ۱۴ و ۱۶ اینچی اولد را برای مک‌بوک پرو سال ۲۰۲۲ اپل آغاز کرده که یکی از ویژگی‌های اصلی این پنل‌ها پشتیبانی از حداکثر نرخ تازه‌سازی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

براساس اعلام سامسونگ دیسپلی، این شرکت تولید انبوه نمایشگرهای ۱۴ و ۱۶ اینچی اولد را برای مک‌بوک پرو سال ۲۰۲۲ اپل آغاز کرده که یکی از ویژگی‌های اصلی این پنل‌ها پشتیبانی از حداکثر نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز برای نمایش محتوای روان‌تر است.

سامسونگ دیسپلی همچنین اعلام کرد که این پنل‌های اولد را به تولیدکنندگان جهانی از جمله ایسوس، لنوو، دِل، اچ‌پی و سامسونگ الکترونیکس برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها ارائه می‌کند. از جمله‌ دستگاه‌هایی که از نمایشگرهای سامسونگ بهره خواهد برد می‌تواند به لپ‌تاپ‌ها ذن‌بوک و ویووبوک پرو ایسوس اشاره کرد که اخیرا معرفی شده بود. در این گزارش از اپل به عنوان مشتری پنل‌های سامسونگ یاد نشده است، اما وب‌سایت کره‌ای The Elec ماه گذشته در گزارش خود عنوان کرد بود که سامسونگ برای تولید نمایشگر اولد مدل‌های جدید مک‌بوک پرو و آیپد آماده می‌شود و دیجی‌تایمز نیز گفته بود که اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۲ مک بوک پرو ۱۶ اینچی با نمایشگر اولد را به بازار عرضه کند.

مک بوک پرو

دستگاه‌های مک‌بوک پرو در حال حاضر از نمایشگرهای LCD با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز بهره می‌برند، بنابراین استفاده احتمالی از پنل اولد ۹۰ هرتزی در آن‌ها پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود. مزایای نمایشگر اولد شامل روشنایی بیشتر، افزایش کنتراست و موارد دیگری می‌شود و از طرفی دیگر نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز باعث روان‌تر شدن برخی کارها مانند تماشای فیلم، بازی و پیمایش در رابط کاربری می‌شود.

در همین حال، شایعات عنوان می‌کند که اپل به زودی مدل‌های بازطراحی شده ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو را با نمایشگر LCD و البته نور پس زمینه مینی LED روانه بازار خواهد کرد که برخی ویژگی‌های شبیه به پنل اولد را ارائه می‌کند. با توجه به اینکه تولید نمایشگرهای اولد بزرگ هزینه زیادی را شامل می‌شود، شاید اپل در نهایت هر دو نسخه مینی LED و اولد مک بوک پرو را ارائه کند.

کوپرتینویی‌ها هم اکنون از نمایشگرهای اولد برای اپل واچ و چندین مدل آیفون از جمله سری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ استفاده می‌کنند. گفته می‌شود سامسونگ عرضه کننده اصلی نمایشگر اولد آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی