ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زیرمجموعه سونی از حافظه SSD مجهز به هیت‌سینک برای پلی استیشن ۵ رونمایی کرد

سونی چند روز پیش یک آپدیت بزرگ برای پلی استیشن ۵ منتشر کرد که پشتیبانی از حافظه SSD M.2 را به کنسول محبوب ژاپنی‌ها اضافه می‌کند. حالا یکی از زیرمجموعه‌های سونی به نام «Nextorage» از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

سونی چند روز پیش یک آپدیت بزرگ برای پلی استیشن ۵ منتشر کرد که پشتیبانی از حافظه SSD M.2 را به کنسول محبوب ژاپنی‌ها اضافه می‌کند. حالا یکی از زیرمجموعه‌های سونی به نام «Nextorage» از حافظه SSD جدیدی با سرعت بالا برای PS5 رونمایی کرده که در نسخه‌های ۱ و ۲ ترابایتی وارد بازار می‌شود و بطور رسمی مورد تایید پلی استیشن است.

شرکت Nextorage یکی از شرکت‌های گروه سونی به حساب می‌آید که روی فناوری فضای ذخیره‌سازی تخصص دارد و حافظه SSD آن با نام سری «NEM-PA» تمام ویژگی‌ها برای سازگاری با کنسول بازی سونی را دارد.

این حافظه SSD نه تنها سرعت بالایی دارد، بلکه به گونه‌ای درون کنسول PS5 قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد برای آن ساخته شده. با وجود چنین موضوعی، ظاهرا این محصول تنها در بازار ژاپن به فروش می‌رسد و قیمت نسخه ۱ ترابایتی‌اش با تبدیل ارز به ۳۳۰ دلار می‌رسد که بالاتر از دیگر حافظه‌های SSD با امکان استفاده در پلی استیشن ۵ محسوب می‌شود.

سرعت خواندن و نوشتن متوالی نسخه ۲ ترابایتی این حافظه SSD‌ به ترتیب به ۷۳۰۰ و ۶۹۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. عمر این نسخه به ۱۴۰۰ ترابایت دیتا نوشته شده (TBW) می‌رسد و همچنین از دو گیگابایت رم DDR4 به عنوان حافظه کش بهره می‌برد.

در نسخه ۱ ترابایتی سرعت خواندن و نوشتن متوالی به ترتیب به ۷۳۰۰ و ۶۰۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد و عمر آن ۷۰۰ ترابایت است. هردو مدل با هیت‌سینک آلومینیومی روانه بازار می‌شوند تا با مورد تایید سونی باشند.

با وجود اینکه Nextorage‌ زیرمجموعه سونی محسوب می‌شود، اما ظاهرا تیم پلی استیشن نقش چندانی در توسعه حافظه SSD آن نداشته. علاوه بر این، سونی ظاهرا ۵۱ درصد سهام این کمپانی را در اختیار دارد و ۴۹ درصد دیگر آن متعلق به شرکتی به نام «Phison Electronics» است. با این وجود عدم استفاده از نام سونی برای عرضه چنین محصولی، کمی عجیب به نظر می‌رسد، البته شاید در آینده نسخه‌ای از همین حافظه با نام سونی روانه بازار جهانی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی