ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون از مسدودیت دائمی ۶۰۰ برند چینی به دلیل نقض قوانین بررسی‌ها خبر داد

در چند وقت گذشته گزارش‌های مختلفی درباره حذف برخی برندهای چینی از آمازون منتشر شده بود. اکنون این شرکت به صورت رسمی تایید کرده که بیش از ۶۰۰ برند چینی در میان ۳۰۰۰ حساب فروشنده ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۳:۴۵

در چند وقت گذشته گزارش‌های مختلفی درباره حذف برخی برندهای چینی از آمازون منتشر شده بود. اکنون این شرکت به صورت رسمی تایید کرده که بیش از ۶۰۰ برند چینی در میان ۳۰۰۰ حساب فروشنده مختلف را به دلیل نقض سیاست‌های این پلتفرم، برای همیشه مسدود کرده است.

به گفته سخنگوی آمازون، حساب این ۶۰۰ برند به دلیل نقض آگاهانه، مکرر و قابل توجه سیاست‌های آمازون، به ویژه سیاست‌های مربوط به سوءاستفاده از بررسی‌ها، از این پلتفرم مسدود شده‌اند.

سرکوب آمازون در حالی آغاز شده بود که وال استریت ژورنال، گزارش مفصلی درباره بررسی‌های جعلی و ارائه کارت هدیه توسط برخی شرکت‌ها مانند RavPower در ازای بررسی کاربران منتشر کرده بود. طبق گفته نویسنده این گزارش در توییتر، این شرکت چینی برای بررسی محصولاتی که به صورت مستقیم توسط آمازون فروخته می‌شود، کارت‌های هدیه ۳۵ دلاری به کاربران ارائه می‌کرده است.

آمازون

آمازون در سال ۲۰۱۶ برخی سیاست‌های خود از جمله سیاست‌های مربوط به «بررسی‌های تشویقی» را تغییر داد، با این وجود شرکت‌ها از راه‌های دیگری استفاده می‌کردند. برای مثال برخی شرکت‌ها پس از ثبت نظر منفی توسط کاربران، به آن‌ها یک «محصول رایگان» یا «بازپرداخت رایگان» پول خود را پیشنهاد می‌کردند تا نظر منفی خود را حذف کنند.

در متن بیانیه آمازون آمده است:

«آمازون سخت تلاش می‌کند تا یک تجربه عالی در خرده‌فروشی خود ایجاد کند تا مشتریان بتوانند خریدهای خود را با اطمینان انجام دهند و فروشندگان این فرصت را داشته باشند که به همراه رقابت سالم، تجارت خود را توسعه دهند. مشتریان برای تصمیم‌گیری درباره خرید یک محصول به اعتبار بررسی‌های آن توجه می‌کنند و ما سیاست‌های مشخصی برای فروشندگان ایجاد کرده‌ایم که از سوءاستفاده آن‌ها جلوگیری می‌کنند. بنابراین ما حساب کسانی که این سیاست‌ها را نقض می‌کنند، در هر کجای جهان که باشند تعلیق و مسدود می‌کنیم.»

با این وجود به نظر می‌رسد برخی شرکت‌های عنوان شده در این گزارش مانند Aukey و RavPower همچنان به فروش محصولات خود در آمازون ادامه می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی