ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هند گوگل را به سوءاستفاده از جایگاه برتر اندروید در بازار متهم کرد

رگولاتور مقابله با انحصارطلبی در هند در گزارشی به این نتیجه رسیده که گوگل به وضعیت رقابت در بازار فناوری آسیب رسانده و جلوی توسعه رقبای سیستم عامل اندروید را گرفته است. این شرکت حالا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

رگولاتور مقابله با انحصارطلبی در هند در گزارشی به این نتیجه رسیده که گوگل به وضعیت رقابت در بازار فناوری آسیب رسانده و جلوی توسعه رقبای سیستم عامل اندروید را گرفته است. این شرکت حالا برای آخرین بار پیش از صدور حکم نهایی فرصت دارد تا از خودش دفاع کند.

کمیسیون رقابت هند در سال ۲۰۱۹ پرونده‌ای ایجاد کرد تا درباره سوءاستفاده گوگل از سلطه اندروید بر بازار گوشی‌های هوشمند تحقیق کند. این رگولاتور حالا در گزارش یافته‌های خود اعلام کرده که گوگل با سوءاستفاده از قدرت مالی بالایش باعث شده سایر تولیدکنندگان نتوانند دستگاه‌های مجهز به انشعاب‌های اندرویدی را بسازند و بفروشند.

این کمیسیون می‌گوید گوگل تولیدکنندگان را در ازای دسترسی به سیستم عاملش به نصب پیش‌فرض اپلیکیشن‌های اندرویدی وادار می‌کند. این سیاست شرایط ناعادلانه‌ای را برای بسیاری از شرکت‌ها به وجود می‌آورد و ناقض قوانین رقابت هند است. به‌علاوه، گفته شده که سیاست‌های پلی استور یک طرفه، مبهم، نامعلوم و تبعیض‌آمیز هستند.

گوگل در واکنش به این گزارش در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال روش‌هایی برای همکاری با کمیسیون رقابت هند است تا نشان دهد که اندروید چگونه توانسته به افزایش رقابت و نوآوری در بازار کمک کند. این شرکت ظاهرا تاکنون ۲۴ بار از خودش در این پرونده دفاع کرده است. سایر شرکت‌ها از جمله مایکروسافت، آمازون، اپل، سامسونگ و شیائومی هم به پرسش‌های این کمیسیون پاسخ داده‌اند.

حالا هرچند نتیجه‌گیری کمیسیون رقابت این است که گوگل به‌صورت غیرقانونی به شرایط رقابت در بازار هند لطمه زده، ولی این شرکت یک بار دیگر فرصت دارد تا پیش از اعلام رای نهایی و جریمه‌های احتمالی از خودش دفاع کند.

چند روز پیش، رگولاتورهای کره جنوبی هم به این نتیجه رسیدند که جایگاه مسلط گوگل بر بازار جلوی توسعه رقبای اندرویدی را گرفته است. آن‌ها گوگل را ۱۷۷ میلیون دلار جریمه و اعلام کردند که عقد قراردادهای ضدرقابتی ممنوع است. بر طبق این قراردادها، امکان توسعه و نصب نسخه‌های جایگزین اندروید وجود نداشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

    زر نزن هند بدرد نخوز

  • noisymind
    noisymind | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

    چه جالب! بعد تو ایران همه فقط اپل رو انحصار طلب میدونن!! چون اینجا فقط میتونن مفتی رو اندروید برنامه نصب کنن فکر میکنن همه دنیا هم هینجوریه!!

مطالب پیشنهادی