ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تمجید ایلان ماسک از خودروسازان چینی در راستای تغییر جو ضد تسلا در سرزمین اژدهای زرد

ایلان ماسک اخیرا در کنگره جهانی خودروهای انرژی نو، به تمجید از خودروسازان چینی پرداخته و آنها را «رقابتی‌ترین در دنیا» توصیف کرده است. مدیرعامل تسلا در این رابطه گفته احترام خیلی زیادی به بسیاری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

ایلان ماسک اخیرا در کنگره جهانی خودروهای انرژی نو، به تمجید از خودروسازان چینی پرداخته و آنها را «رقابتی‌ترین در دنیا» توصیف کرده است. مدیرعامل تسلا در این رابطه گفته احترام خیلی زیادی به بسیاری از خودروسازان این کشور می‌گذارد و آنها را از نظر قدرت نرم‌افزاری در سطح فوق‌العاده بالایی می‌بیند. آقای ماسک حمایت عمومی چینی‌ها از خودروهای برقی را در سطحی بی‌سابقه عنوان کرده و گفته آنها واقف هستند که آینده از آن چنین اتومبیل‌هایی است. اما بلومبرگ ستایش شرکت‌های چینی توسط ایلان ماسک را به یک مساله دیگر ربط می‌دهد. این نشریه در گزارشی که از سخنان ماسک منتشر کرده، ادعا می‌کند این مرد پر سر و صدای جهان تکنولوژی به خاطر بازسازی وجهه خود و اعتباربخشی به شرکت تسلا در چین سخنان مذکور را بر زبان آورده است.

با آنکه تسلا در ابتدای ورود به بازار چین با استقبال گرمی روبرو شد، ولی در چند ماه گذشته دوران پرچالشی را سپری کرده است. این امر در انتقادهای دولت چین از تسلا و بازخوردهای منفی منتشر شده از سوی مشتریان نسبت به خدمات پس از فروش ضعیف ریشه دارد. برخی نشریات محلی هم علیه این شرکت جبهه گرفته‌اند، طوری که یکی از آنها مواضع متکبرانه و همراه با غرور بیش از حد تسلا را آزاردهنده و غیرقابل قبول خوانده است!

بد نیست بدانید چین از اهمیت بسیار زیادی برای تسلا برخوردار است، چرا که این کشور بزرگ‎‌ترین بازار خودروهای برقی محسوب شده و سود هنگفتی در آن نهفته است! البته با ورود انواع شرکت‌های کوچک و بزرگ چینی به بازار خودروی داخلی و سهم‌خواهی آنها، کار تسلا برای سودآوری از این بازار بزرگ دشوار شده است.

طبق آمار موجود در ماه می، میزان فروش تسلا به نصف رسیده بود

حساسیت دولت چین نسبت به داده‌های گردآوری شده از سوی خودروها، دیگر چالش بزرگ تسلا در این کشور است. همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، چینی‌ها اخیرا با توسعه یک سیستم پیشرفته به دنبال پایش داده‌هایی از این دست و جلوگیری از ارسال آنها به خارج از کشور هستند. با تحقیقات صورت گرفته از محصولات تسلا و دوربین‌های متعدد موجود روی بدنه آنها، به برخی از کارکنان شاغل در ادارات حساس توصیه شده از پارک کردن خودروهای ساخت تسلا در محوطه اجتناب کنند.

ایلان ماسک در مصاحبه اخیر خود درباره امنیت داده‌ها نیز صحبت کرده و گفته تسلا با مقامات دولت چین برای ایجاد اطمینان خاطر و ذخیره‌سازی داده در داخل مرزهای این کشور همکاری می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی