ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌تک؛ داستان اوج شیائومی

شیائومی اخیرا اعلام کرده به اولین تولیدکننده گوشی در بازار اروپا و دومین تولیدکننده گوشی در بازار جهانی تبدیل شده است. این کمپانی کار خود را از سال ۲۰۱۰ و با عرضه رام‌های کاستوم اندروید شروع کرد و اکنون بر قله دنیای موبایل تکیه زده است. در این ویدیو به سراغ مسیر پر پیچ و خم این کمپانی چینی رفته‌ام.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

شیائومی کار خود را با ۵ نفر شروع کرد که مهمترین آن‌ها شخصی به نام لی جون است که اکنون مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شیائومی هم هست. این پنج نفر در ابتدا کاستوم رام‌های اندروید به عنوان MIUI را برای گوشی‌های دیگر توسعه می‌داند و پس از استقبال بیش از اندازه این کاستوم رام تصمیم گرفتند اولین گوشی خود که اتفاقا با همین رام MIUI وارد بازار می‌شد را تحت عنوان شیائومی Mi 1 به بازار عرضه کنند.

داستان شروع شیائومی هم از همینجا آغاز شد و این کمپانی رفته رفته بر سر زبان‌ها افتاد و با استراتژی هوشمندانه خود در فروش گوشی‌ها به صورت آنلاین توانست خیلی زود در بازار شلوغ چین جایی برای خود دست و پا کند. شیائومی توانسته بود با ارائه یک گوشی با سخت‌افزار قدرتمند و قیمتی رقابتی، به خوبی سنگین‌وزن‌های بازار را به چالش بکشد به گونه‌ای که کمتری کاربری در چین به سراغ خرید گلکسی S2 برود.

اوضاع برای این کمپانی به خوبی پیش می‌رفت تا این که در سال ۲۰۱۶ شیائومی جایگاه خود را به رقبایی مثل اوپو و ویوو واگذار کرد و به جای ۷۱ میلیون گوشی در سال، ۴۰ میلیون گوشی روانه بازار کرد. دلیل این کاهش ناگهانی این بود که شیائومی قافله را به فروشگاه‌های فیزیکی رقبای خود باخته بود. با این حال این کمپانی تصمیم گرفت خیلی زود فروشگاه‌های فیزیکی خود را راه‌اندازی کند و اکنون تنها در چین ۱۸۰۰ فروشگاه دارد.

در این ویدیو به صورت مفصل به داستان شروع و اوج‌گیری شیائومی می‌پردازم. در نتیجه پیشنهاد می‌کنم به هیچ وجه این ویدیو را از دست ندهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امین نائلی
    امین نائلی | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

    سلام
    حالا که داستان چند تا کمپانی را بررسی کردید لطفا استراژی های مشترکی که باعث شکست کمپانی های بزرگ شد را مشخص کنید تا معلوم بشه کمپانی های حال حاضر احتمالا اگر از این استراتژی ها استفاده بکنند شکست خواهند خورد
    ممنون

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.