ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

جف بزوس امسال یک میلیارد دلار صرف نجات زمین می‌کند

جف بزوس اوایل سال ۲۰۲۰ وعده داده بود که بودجه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی اختصاص می‌دهد. در همین راستا امسال یک میلیارد دلار از بودجه درنظر گرفته شده را در حمایت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

جف بزوس اوایل سال ۲۰۲۰ وعده داده بود که بودجه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی اختصاص می‌دهد. در همین راستا امسال یک میلیارد دلار از بودجه درنظر گرفته شده را در حمایت از تلاش برای حفاظت از محیط زیست اهدا خواهد کرد. انتظار می‌رود صندوق مالی بزوس با هدف مبارزه با تغییرات اقلیمی، هر سال حدود یک میلیارد دلار پول اهدا کند تا در سال ۲۰۳۰ بتواند رقم تعهد شده ۱۰ میلیارد دلار را پوشش دهد.

این کمک در واقع بخشی از تعهد مالی است که از طریق صندوقی با عنوان «Bezos Earth» در اختیار دانشمندان، فعالان و سازمان‌های مردم نهادی قرار می‌گیرد که به هر طریقی از محیط زیست در برابر تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین حفاظت می‌کنند.

در سال‌های آتی، صندوق جف بزوس قصد دارد در این حوزه و همچنین سیستم حمل و نقل مواد غذایی نقش پررنگ‌تری داشته باشد.

صندوق مالی بزوس در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمک‌های مالی با هدف ایجاد، توسعه، مدیریت و نظارت بر مناطق حفاظت شده پرداخت می‌شود. برای شروع، این صندوق قصد دارد روی مناطقی از جمله منطقه کنگو آفریقای مرکزی، منطقه گرمسیری آند و اقیانوس آرام تمرکز کند که همه آنها، مناطق کلیدی در حوزه تنوع زیستی و ذخایر کربن یا میزان کربن ذخیره شده در مواردی مانند پوشش گیاهی، خاک و اقیانوس‌ها محسوب می‌شوند.

بزوس در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«دنیای طبیعی امروز وضعیت بهتری نسبت به ۵۰۰ سال قبل دارد، یعنی زمانی که انسان از جنگل‌های بکر و دست نخورده، رودخانه‌های تمیز و هوای پاکیزه دوران قبل از صنعت لذت می‌برد. ما می‌توانیم و باید این ناهنجاری‌ها را برطرف کنیم.»

هنوز مشخص نیست کدام سازمان‌ها این کمک‌ مالی را دریافت خواهند کرد. صندوق مالی بزوس در مناطقی که مردم بومی تمرکز دارند، قصد دارد برنامه‌های حفاظتی را به صورت اولویت‌بندی شده دنبال کند.

در اوایل ماه جاری این صندوق اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی، ۲۰۳.۷ میلیون دلار به سازمان‌هایی که در زمینه تغییرات آب و هوایی فعالیت می‌کنند،‌ کمک مالی می‌کند. این در حالی است که سال گذشته نیز ۷۹۱ میلیون دلار کمک مالی به ۱۶ سازمان از جمله صندوق جهانی حیات وحش، شورای دفاع از منابع طبیعی و حفاظت از طبیعت اهدا شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

    همین که چوب لا چرخ اسپیس ایکس نذاره کافیه نیازی نیست به این پول خرج کردنایی که تهش هم چیزی نتیجه نمیده برای خودش محبوبیت بخره

مطالب پیشنهادی