ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درایور جدید انویدیا با پشتیبانی از ویندوز ۱۱ و فناوری DLSS برای ۲۸ بازی جدید منتشر شد

انویدیا به‌تازگی درایور گرافیکی جدیدی منتشر کرده که پشتیبانی از DLSS یا «نمونه‌برداری ابریادگیری ماشینی» را برای ۲۸ بازی به ارمغان می‌آورد و با دو سیستم عامل ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ سازگار است. با ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

انویدیا به‌تازگی درایور گرافیکی جدیدی منتشر کرده که پشتیبانی از DLSS یا «نمونه‌برداری ابریادگیری ماشینی» را برای ۲۸ بازی به ارمغان می‌آورد و با دو سیستم عامل ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ سازگار است. با این حساب، مجموع تعداد بازی‌هایی که از DLSS پشتیبانی می‌کنند به بیش از ۱۰۰ می‌رسد.

به گفته انویدیا، فناوری DLSS وضعیت نمایش بازی‌های رزولوشن پایین را ارتقا می‌دهد تا بدون افت قابل توجه در کیفیت تصویر نرخ فریم روان‌تری داشته باشند. اکثر بازی‌های جدیدی که به پشتیبانی از DLSS مجهز شده‌اند، به لطف پلاگین DLSS برای Unreal Engine 4 از این ویژگی بهره می‌برند. این پلاگین به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد راحت‌تر DLSS را به بازی‌های خود اضافه کنند.

بازی Alan Wake Remastered ماه آینده با پشتیبانی از DLSS از راه می‌رسد و گفته شده که توان اجرایی آن در حالت 4K حدود ۲ برابر بهتر از قبل خواهد بود. تمام پردازشگرهای گرافیکی جی‌فورس RTX با فعال‌سازی DLSS می‌توانند با بالاترین تنظیمات در حالت 4K به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دست پیدا کنند. به عبارت دیگر، پردازشگرهایی نظیر RTX 2080 Ti به‌طور متوسط از نرخ ۷۰ فریم بر ثانیه به ۱۲۰ فریم بر ثانیه می‌رسند.

بازی Industria که در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) منتشر می‌شود نیز از DLSS پشتیبانی می‌کند. افزون بر این، فناوری انویدیا DLAA یا «ضدپلگی یادگیری ماشینی» روی سرورهای آزمایشی Elder Scrolls Online فعال خواهد شد. DLAA برای کسانی طراحی شده که ظرفیت حافظه GPU آن‌ها بالاست و می‌خواهند کیفیت تصویر بیشتری داشته باشند. این فناوری شبیه DLSS است اما به جای تقویت قدرت عملکرد دستگاه کیفیت تصویر را بالا می‌برد.

درایوری که انویدیا امروز منتشر کرده از ویندوز ۱۱ هم پشتیبانی می‌کند و بهینه‌سازی‌هایی را برای Deathloop, Diablo II: Resurrected, Far Cry 6 ،Hot Wheels Unleashed, New World و World War Z: Aftermath به ارمغان می‌آورد. برای دانلود این درایور کافیست به وب‌سایت انویدیا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی