ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل سیستم عامل iOS 15 را به همراه iPadOS 15 و watchOS 8 منتشر کرد

اپل همانطور که در رویداد معرفی آیفون ۱۳ وعده داده بود، از ساعاتی پیش شروع به انتشار جدیدترین نسخه سیستم عامل‌های خود کرده و کاربران می‌توانند iPadOS 15 ،iOS 15 و watchOS 8 را برای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

اپل همانطور که در رویداد معرفی آیفون ۱۳ وعده داده بود، از ساعاتی پیش شروع به انتشار جدیدترین نسخه سیستم عامل‌های خود کرده و کاربران می‌توانند iPadOS 15 ،iOS 15 و watchOS 8 را برای دستگاه‌های خود دانلود کنند.

سیستم عامل iOS 15 به قابلیت‌های زیادی مجهز شده، اما برخی از آن‌ها در همان ابتدا در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرند. برای مثال می‌توان به SharePlay اشاره کرد که در ادامه سال جاری میلادی با هدف بهبود تماس‌های فیس تایم از راه می‌رسد. iOS 15 همچنین به کاربران اندرویدی و ویندوز اجازه می‌دهد که در تماس‌های فیس تایم حضور داشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در اولین نسخه iOS 15 وجود ندارد، قابلیت Find My برای ایرپاد است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که هدفون گم شده خود را پیدا کنید. بخش نوتیفیکیشن‌ها در سیستم عامل جدید کوپرتینویی‌ها برای آیفون‌ها بازطراحی شده تا مشاهده آن‌ها ساده‌تر باشد. همچنین در iOS 15 با قابلیت Focus روبه‌رو هستیم که پروفایل‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا اپ‌های خاصی قادر به ارسال نوتیفیکیشن به آن‌ها باشند.

مرورگر سافاری در iOS 15 و iPadOS 15 از افزونه‌های وب پشتیبانی می‌کند و همچنین کنترل‌ها، تب‌ها و آدرس بار هم به پایین نمایشگر منتقل شده‌اند. برای آشنایی کامل با قابلیت‌های iOS 15 به این مطلب دیجیاتو مراجعه کنید. این سیستم عامل برای آیفون‌های زیادی از آیفون 6s گرفته تا سری آیفون ۱۲ منتشر می‌شود و البته با وجود انتشار iOS 15، شاید در ابتدا برای دریافت آن با مشکلاتی مانند سرعت پایین دانلود مواجه شوید.

در iPadOS 15 با App Library روبه‌رو هستیم؛ ویژگی که در iOS 14 وجود داشت و امکان سازماندهی راحت‌تر هوم اسکرین را فراهم می‌کند. شورتکات‌های کیبورد هم در هنگام استفاده از کیبورد خارجی بهبود پیدا کرده‌اند و همانطور که گفتیم، سافاری هم بازطراحی شده است. آیپدهای زیادی از آیپد ایر ۲ گرفته تا نسل پنجم آیپد پرو از iPadOS 15 پشتیبانی می‌کنند.

در نهایت کوپرتینویی‌ها شروع به انتشار watchOS 8 کرده‌اند که در اختیار کاربران ساعت‌های هوشمند این کمپانی از اپل واچ سری ۳ گرفته تا سری ۶ قرار می‌گیرد، البته تمام ویژگی‌های این سیستم عامل برای همه این ساعت‌های هوشمند منتشر نمی‌شوند.

اپل هفته گذشته در رویداد «کالیفرنیا استریمینگ» از جدیدترین محصولاتش شامل آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ رونمایی کرد که با جدیدترین سیستم عامل‌های این کمپانی روانه بازار می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی