ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر ۸۰۹ میلیون دلار به سهام‌داران خود غرامت می‌پردازد

توییتر رسما در بیانیه‌ای اعلام کرد ۸۰۹.۵ میلیون دلار بابت شکایت جمعی از سهام‌داران خود غرامت پرداخت خواهد کرد. سهام‌داران مدعی بودند که توییتر درباره میزان استفاده کاربران از این پلتفرم به آن‌ها دروغ گفته ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

توییتر رسما در بیانیه‌ای اعلام کرد ۸۰۹.۵ میلیون دلار بابت شکایت جمعی از سهام‌داران خود غرامت پرداخت خواهد کرد. سهام‌داران مدعی بودند که توییتر درباره میزان استفاده کاربران از این پلتفرم به آن‌ها دروغ گفته است.

این توافق حالا باید به تایید «جان تایگر»، قاضی منطقه‌ای اوکلند آمریکا برسد. در صورت تایید، از بررسی پرونده در دادگاه جلوگیری خواهد شد. «ریچارد کاستولو»، مدیرعامل سابق توییتر و «آنتونی نوتو»، مدیر ارشد مالی سابق این شرکت ضمن تایید این توافق وقوع تخلف از سوی توییتر را رد کرده‌اند.

این شرکت در بیانیه‌ای درباره این خبر گفت: «توافق پیشنهادی بدون هرگونه تصدیق، پذیرش یا کشف خطا، مسئولیت یا تخلف تمامی ادعاها علیه توییتر و سایر طرف‌های مدعی علیه را برطرف می‌کند.» توییتر در صورت تایید دادگاه این مبلغ را در سه‌ماهه چهارم امسال به صورت نقد به سهام‌داران می‌پردازد.

سهام‌داران این شرکت مدعی‌اند که اعضای هیئت مدیره با انتشار اطلاعات نادرست سهام خود را در قیمت‌های حبابی فروختند. طبق ادعای شاکیان، مسئولان توییتر قبل از ارائه اطلاعات جدید درباره کسب و کار این شرکت در مجموع ۲۸۱ میلیون دلار سهم به فروش رساندند.

توییتر در ماه آوریل و ژوئیه ۲۰۱۵، پس از خروج کاستولو از شرکت پیش‌بینی‌های خود را نزولی کرد و گفت انتظار دارد رشد کاربران فعال این شرکت کمتر از انتظارات قبلی باشد. در ادامه قیمت سهام این کمپانی در پاییز همان سال سقوط کرد. این پرونده زیان تمام سهام‌دارانی را پوشش می‌دهد که در بازه زمانی ۶ فوریه ۲۰۱۵ تا ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۵ سهام توییتر را خریده بودند.

طبق برنامه‌ریزی، انتخاب هیئت منصفه برای این دادگاه قرار بود در روز دوشنبه هفته جاری انجام شود، اما این امر تا اواخر ماه نوامبر به تعویق افتاد. «تار گرانبرگ»، نماینده سهام‌داران توییتر گفته بود: «برگزاری دادگاه با هیئت منصفه یکی از بهترین روش‌های مقابله با شرکت‌هایی است که از قدرتمندترین موجودیت‌های دنیا محسوب می‌شوند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی