ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو
تکنولوژی

سری پیکسل ۶ احتمالا ۲۷ مهرماه معرفی می‌شود

یکی از کاربران فیسبوک با به اشتراک گذاشتن آگهی تبلیغاتی مربوط به یکی از اپراتورهای استرالیا، از تاریخ احتمالی پیش سفارش گوشی‌‌های سری پیکسل ۶ برای ۲۷ مهرماه خبر داد. با وجودی که هنوز تاریخ ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

یکی از کاربران فیسبوک با به اشتراک گذاشتن آگهی تبلیغاتی مربوط به یکی از اپراتورهای استرالیا، از تاریخ احتمالی پیش سفارش گوشی‌‌های سری پیکسل ۶ برای ۲۷ مهرماه خبر داد. با وجودی که هنوز تاریخ رونمایی رسمی مشخص نشده، اما این احتمال وجود دارد که همزمان با رونمایی، امکان پیش سفارش نیز فراهم شود. به همین دلیل یکی از گزینه‌های احتمالی برای تاریخ رونمایی پیکسل ۶ می‌تواند ۲۷ مهرماه باشد.

وب سایت «telstra» مربوط به یکی از اپراتورهای استرالیا، صفحه‌ای برای ثبت نام آخرین اخبار و محصولات گوگل در نظر گرفته شده تا کاربران با وارد کردن اطلاعات خود بتوانند از خدمات این اپراتور مربوط به محصولات گوگل استفاده کنند. در قسمت پایین فرم ثبت نام به این موضوع اشاره شده قبل از تاریخ ۲۷ مهرماه باید فرم مربوطه تکمیل شود.

به همین دلیل و براساس اطلاعات این وب‌سایت برخی گمانه زنی‌ها در مورد تاریخ رونمایی احتمالی مطرح شده است. چندی قبل نیز مشخصات پردازنده سفارشی گوگل یعنی تنسور به بیرون درز کرد. گرچه که امتیازات بنچمارک اعداد خارق‌العاده‌ای را نشان نمی‌داد، اما با توسعه اندروید و تراشه تنسور در کنار هم انتظار عملکرد خوبی از گوشی های جدید گوگل می‌رود. امروز شواهد جدیدی از سوی (Droid-Life) منتشر شده که تاریخ مذکور را تایید می‌کند.

سری پیکسل ۶ گواهی FCC را دریافت کرده‌اند که یعنی زمان رونمایی از گوشی‌های جدید گوگل نزدیک است. تراشه تنسور دو هسته اصلی Cortex-X1 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، دو هسته با فرکانس ۲.۲۵ گیگاهرتز و ۴ هسته کم مصرف با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز دارد و همچنین با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده است. تراشه پیکسل ۶ را ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه همراهی می‌کنند. شایان ذکر است پردازشگر گرافیکی تنسور Mali-G78 است.

صفحه نمایش پیکسل ۶ پرو وضوح ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز خواهد داشت ولی هنوز مشخص نیست که نرخ نوسازی به صورت تطبیقی خواهد بود یا خیر. این گوشی می‌تواند همزمان از ۱۲۰ هرتز و وضوح ۱۴۴۰p پشتیبانی کند که نرخ نوسازی‌اش در حالت همیشه روشن به ۱۰ هرتز کاهش می‌یابد. دوربین اصلی پیکسل ۶ پرو از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN1 سامسونگ استفاده می‌کند که در کنار آن دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی IMX386 و سنسور تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی قرار می‌گیرد، که به گفته گوگل بزرگنمایی ۴ برابری اپتیکال خواهد داشت.

فعلا از قیمت گوشی‌ها سری پیکسل ۶ شواهدی در دست نیست، اما احتمال می‌رود تا زمان رونمایی از گوشی‌های جدید گوگل جزییات بیشتری فاش شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی