ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

دویدن تا بی‌نهایت؛ معرفی بهترین بازی‌های رانر موبایل

بازی‌های رانر بی نهایت طی سال‌های گذشته به یکی از پرطرفدارترین بازی‌های موبایل تبدیل شده‌اند. همانطور که از نامگذاری این سبک پیداست، بازی‌های آن پایانی ندارند و باید آنقدر بدوید تا به یک مانع برخورد ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

بازی‌های رانر بی نهایت طی سال‌های گذشته به یکی از پرطرفدارترین بازی‌های موبایل تبدیل شده‌اند. همانطور که از نامگذاری این سبک پیداست، بازی‌های آن پایانی ندارند و باید آنقدر بدوید تا به یک مانع برخورد کنید یا از یک مانع به پایین پرتاب شده و مجبور باشید دوباره از اول بدوید.

در واقع هدف بازی های رانر بی نهایت این است که به بالاترین امتیاز ممکن دست پیدا کنید و با هر بار بازی رکورد خودتان را بزنید. ماهیت سریع و اعتیادآور این بازی‌ها به همراه کنترل آسان آن‌ها را به انتخاب مناسب و در دسترسی تبدیل کرده که هر فردی فارغ از سن و سال و علایقش می‌تواند آن‌ها را دانلود کرده و بازی کند.

شما هم حتما بازی‌های متعددی را از این سبک امتحان کرده یا نامشان را شنیده‌اید: Temple Run، Subway Surf، Alto’s Odyssey و Alto’s Adventure. فارغ از این نام‌های معروف در این سبک بازی‌های بسیاری توسعه داده شده‌اند که علاوه بر خوش ساخت بودن بسیار سرگرم کننده و اعتیاد آور هستند و می‌توانند انتخاب خوبی برای سرگرمی در زمان‌های مختلف روز باشند. در این مطلب تعدادی از بهترین بازی های رانر بی نهایت را به شما معرفی می‌کنیم. تا انتهای مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Jetpack Joyride 2

  • بازی آنلاین است
  • بازی Jetpack Joyride 2 ده سال پس از بازی اول منتشر شده و برخلاف بسیاری از بازی‌هایی که این روند را طی کردند، توانسته یک بازگشت چشم‌گیر داشته باشد. گیم‌پلی بازی ظاهری شبیه به گذشته دارد که باعث می‌شود حس نوستالژی به سراغتان بیاید اما محتوای متنوع و جدیدی هم به بازی اضافه شده که گیم‌پلی را حسابی چالش برانگیز کرده است.

    سرعت گیم‌پلی هم تغییر محسوسی داشته و همه‌چیز سریع‌تر جلو می‌رود، بنابراین سرعت عمل شما اهمیت زیادی دارد. البته کنترل‌های بازی هم تغییر کرده‌اند و بهبود یافته‌اند که به شما کمک می‌کند بتوانید با این تغییر سرعت هماهنگ شوید و از پس چالش‌ها بربیایید.

    Jetpack Joyride 2

    Jetpack Joyride 2

    سازنده: Halfbrick قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
    سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 221.3/839 مگابایت زبان:

    Crashy Cats

  • بازی آفلاین است
  • بازی Crashy Cats شما را در نقش یک گربه‌ی دردسرساز قرار می‌دهد که در خانه‌ها، دفترهای کار و حتی موزه‌ها در حال دویدن است و شما باید ماموریت او را برای به بار آوردن بیشترین میزان خرابی کامل کنید. هرچه در این ماموریت خراب‌کارانه بهتر عمل کنید، سکه‌های بیشتری دریافت می‌کنید.

    با استفاده از سکه‌ها می‌توانید ظاهر گربه‌تان را تغییر دهید یا کاراکترهای جدیدی دریافت کنید که ویژگی‌های متنوعی دارند. ظاهر پیکسلی و دو بعدی بازی با فضای فانتزی آن خوانایی دارد و احتمالا اولین تجربه‌های بازی ویدیویی را به یادتان خواهد آورد.

    Crashy Cats‏

    Crashy Cats‏

    سازنده: Electric Turtle Limited قیمت: رایگان با پرداخت درون‌ برنامه‌ای دسته بندی:
    سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 173.6/30 مگابایت زبان:

    .Box It Up! Inc

  • بازی آفلاین است
  • بازی بعدی لیست، .Box It Up! Inc یک عنوان رانر است که المان‌هایی از سبک پازلی را هم به کار گرفته. داستان از این قرار است که شما باید جعبه‌های روی یک نوار نقاله را روی لاین درست قرار بدهید تا از روی نوار نقاله رد شوند. هر جعبه رنگ مشخصی دارد و در حالی که سعی می‌کنید از موانع مختلف بگذرید، باید جعبه‌ها را هم بر اساس رنگشان در مسیر درست قرار دهید.

    در کنار گیم‌پلی اصلی، تعدادی مینی‌گیم هم در بازی وجود دارند که به داستان و فضای بازی مرتبط هستند و حول بسته‌بندی و ارسال جعبه‌ها می‌چرخند. مینی‌گیم‌ها سرعت زیادی دارند اما تنوع خوبی به بازی اضافه کرده‌اند.

    .Box It Up! Inc

    .Box It Up! Inc

    سازنده: .team TAPE Inc قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
    سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 175.4/41 مگابایت زبان:

    Crash Bandicoot: On the Run

  • بازی آنلاین است
  • بدون شک کرش یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای دنیای بازی است و بازی Crash Bandicoot: On the Run با ترکیب کردن محبوبیت این کاراکتر و گیم‌پلی سبک رانر به یک نتیجه‌ی رضایت بخش دست پیدا کرده که می‌تواند برای ساعت‌ها بازیکنان را سرگرم کند.

    بازی Crash Bandicoot: On the Run دو شخصیت اصلی کرش و کوکو را در خود جای داده و شما باید یکی از این دو را انتخاب کرده و در یک مسیر بی‌انتها بدوید که پر از موانع است. در همین حین باید تلاش کنید که از موانع مختلف جان سالم به در ببرید، از پس باس‌ فایت‌ها بربیایید و میوه‌هایی که سر راهتان قرار دارند را جمع کنید.

    Crash Bandicoot: On the Run

    Crash Bandicoot: On the Run

    سازنده: King.com Limited قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
    سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 905/765 مگابایت زبان:

    Power Hover: Cruise

  • بازی آفلاین است
  • اگر قبلا بازی Power Hover را تجربه نکرده‌اید، حتما به Power Hover: Cruise که اسپین آف خوش ساخت و جذاب بازی اصلی است سر بزنید. این بازی یک رانر هیجان انگیز است که در آن کارکتر اصلی سوار بر هاوربرد یا همان اسکوتر برقی است و یک راه بی‌انتها را پیش رو دارد.

    فضای بازی به صورت سه بعدی طراحی شده و موانعی که سر راهتان قرار دارند هم بسیار متنوع هستند و هم گاها می‌توانند شما را تا دم مرگ تهدید کنند بنابراین برای یک گیم پلی چالش برانگیز و حتی گاها سخت آماده باشید.

    Power Hover: Cruise

    Power Hover: Cruise

    سازنده: Oddrok Oy قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
    سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 170.7/39 مگابایت زبان:

    Jetpack Joyride

    بازی های رانر بی نهایت

    اگر از گیمرهای قدیمی‌تر موبایل باشید احتمالا بازی Fruit Ninja را یادتان هست. Jetpack Joyride را هم سازنده فروت نینجا توسعه داده. این بازی یک رانر دو بعدی ساید اسکرولر است که در آن یک شخص جت‌پک سوار را کنترل می‌کنید. مثل هر بازی رانر دیگری هدف اول این است که از موانع دوری کنید. علاوه بر این سکه، آپگرید و پاور آپ هم جمع می‌کنید.

    در Jetpack Joyride اچیومنت و لیدربورد هم پشتیبانی می‌شود و حتی می‌توانید تا حدودی ظاهر کاراکتر بازی را هم به دلخواه تغییر دهید. از لحاظ مکانیک هم بازی مثل اکثر رانرهای دیگر عمل می‌کند و چیز جدید یا غیر متعارفی در آن وجود ندارد.

    Jetpack Joyride

    Jetpack Joyride

    سازنده: Halfbrick Studios قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
    سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 150.8/متغیر مگابایت زبان:

    Bendy in Nightmare Run

    در Bendy in Nightmare Run شما کنترل Bendy را در اختیار می‌گیرید و باید با تعدادی قلدر مقابله کنید. همانطور که از تصاویر سیاه و سفید بازی پیداست سازندگان حال و هوای رترو به بازی داده‌اند و از استایل انیمیشن‌های دهه 30 و 40 میلادی برای طراحی بازی استفاده کرده‌اند. با این حال بیشتر قابلیت‌ها و امکانات بازی از استانداردهای این سبک پیروی می‌کند.

    باید بدوید، از موانع دوری کنید، باس‌های بازی را شکست دهید و برای آنلاک کردن ابزار مختلف آیتم‌های داخل بازی را جمع‌آوری کنید. برای کسانی که از محیط شلوغ و پلوغ و رنگارنگ متداول در بازی‌های رانر خسته شده‌ و به دنبال یک تجربه مفرح اما متفاوت هستند Bendy in Nightmare Run می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

    Bendy in Nightmare Run

    Bendy in Nightmare Run

    سازنده: Joey Drew Studios قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
    سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 57/798.9 مگابایت زبان:

    Mars: Mars

    شاید یکی از منحصر بفردترین بازی‌های لیست همین Mars باشد چرا که در اکثر بازی‌های رانر هدف این است که در طول مسیر معین بازی بدوید اما اینجا باید از پلتفرمی به پلتفرم دیگر حرکت کنید و از دست دادن پلتفرم‌ها باعث باختتان می‌شود. با این مکانیزم هدف نهایی بازی این است که تا جای ممکن در مسیر پیشروی کنید.

    گیم‌پلی بازی تقریبا سخت است و برای اینکه بتوانید به درستی روی پلتفرم‌های مختلف فرود بیایید باید دقت زیادی به خرج دهید. اگر دنبال یک رانر نه چندان آسان و البته متفاوت هستید Mars: Mars می‌تواند انتظاراتتان را تا حد خوبی برآورده کند.

    Mars: Mars

    Mars: Mars

    سازنده: Pomelo قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
    سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 50/180.8 مگابایت زبان:

    Into the Dead 2: Zombie Survival

    شماره اول این بازی را احتمالا می‌توان جزو معروفترین بازی‌های رانر در سبک بقا به حساب آورد. منتها در این شماره المان‌های جدیدی به بازی اضافه شده و با اینکه از پایه‌های بازی اول استفاده می‌کند اما قطعا می‌توان آن را بازی بهتری به حساب آورد. بازی در زاویه اول شخص انجام می‌شود و با پیشروی به سمت جلو باید با گله زامبی‌هایی که در مسیر وجود دارند مقابله کنید.

    گرافیک بازی واقعا خوب است و وجود اسلحه‌های متنوع و سگ‌های همراه در کنار پایان‌های مختلفی که برای بازی تدارک دیده شده می‌تواند بخشی از دلایل جذابیت آن باشد. علاوه بر این حضور المان‌های دفاع از قلعه (tower defense) هم به تنوع گیم پلی بازی کمک می‌کند.

    Into the Dead 2: Zombie Survival

    Into the Dead 2: Zombie Survival

    سازنده: PIKPOK قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
    سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 38/1300 مگابایت زبان:

    Agent Dash

    تا به حال بازی‌های بسیاری سعی کرده‌اند مکانیزم و گیم‌پلی سه بعدی مورد استفاده در بازی تمپل ران را پیاده‌سازی کنند اما تعداد کمی از آن‌ها موفق شده‌اند در حد Agent Dash آن را خوش استایل و تر و تمیز در بیاورند. در بازی باید دشمن خونی بازرس دش یعنی دکتر کوانتوم‌فینگر را شکست دهید و در این راه باید بدوید و از تله‌ها، چاله‌ها و ساختمان‌های در حال فرو ریختن فرار کنید.

    با جمع کردن آیتم‌های مختلفی مثل جت پک، آهنربا و قابلیت‌هایی مثل آهسته کردن زمان و آپگرید آن‌ها قادر به پیشروی بیشتر در بازی خواهید بود. سازندگان برای اینکه بیشتر شما را درگیر فضا کنند از آهنگ‌های فیلم‌های کلاسیک جاسوسی هم استفاده کرده‌اند.

    Agent Dash - Run Fast, Dodge Quick

    Agent Dash - Run Fast, Dodge Quick

    سازنده: Full Fat قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
    سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 87/213.3 مگابایت زبان:

    Minion Rush: Despicable Me Official Game

    کمتر کسی پیدا می‌شود که به موجودات خنگ و دوست‌داشتنی سری انیمیشن «من نفرت انگیز» یعنی مینیون‌ها علاقه نداشته باشد. در بازی رانر بی نهایت Minion Rush: Despicable Me که شباهت زیادی هم به Subway Surf  دارد کنترل مینیون‌های مختلف را در دست می‌گیرید و علاوه بر دوری از موانع به جمع کردن موز می‌پردازید.

    گیم‌پلی بازی برای دوری از موانع سه لاین در اختیارتان قرار می‌دهد که قادر به حرکت بین آن‌ها هستید. علاوه بر این در Minion Rush باس فایت‌های مختلف، چالش‌ها، ماموریت‌ها و پاور آپ‌های متعددی هم تعریف شده است. با حضور مینیون‌ها این بازی می‌تواند گزینه خوبی برای سرگرم کردن بچه‌های فامیل هم باشد.

    Minion Rush: Despicable Me Official Game

    Minion Rush: Despicable Me Official Game

    سازنده: Gameloft SE قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
    سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 74/323.3 مگابایت زبان:
     
    دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
    مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
    • Reza Dark
      Reza Dark | ۱۸ شهریور ۱۳۹۸

      عالی خسته نباشین

    مطالب پیشنهادی