ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت سرفیس دوئو ۲ را با اسنپدراگون ۸۸۸ و پشتیبانی از 5G رونمایی کرد

مایکروسافت در رویداد سرفیس ۳۱ شهریور ماه تنها روی محصولات ویندوزی تمرکز نکرده و گوشه چشمی به دستگاه‌های اندرویدی خود نیز داشته است. ردموندی‌ها در همین راستا از سرفیس دوئو ۲ (Surface Duo 2) رونمایی ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۹

مایکروسافت در رویداد سرفیس ۳۱ شهریور ماه تنها روی محصولات ویندوزی تمرکز نکرده و گوشه چشمی به دستگاه‌های اندرویدی خود نیز داشته است. ردموندی‌ها در همین راستا از سرفیس دوئو ۲ (Surface Duo 2) رونمایی کرده‌اند که دومین تلاش آن‌ها برای حضور قدرتمندتر در بازار موبایل‌های تاشو محسوب می‌شود.

نسل اول سرفیس دوئو با مشکلات بسیاری مواجه شده بود و خریداران شکایت‌های زیادی از آن داشتند. اکنون به نظر می‌رسد که مایکروسافت توانسته صدای مشتریان خود را بشنود و تعداد زیادی از مشکلات گفته شده را در نسل دوم برطرف نماید. بهره‌گیری از دوربین مناسب، پردازنده به روز، پشتیبانی از اتصال 5G در کنار صفحه نمایش بزرگ‌تر از جمله بهبودهای صورت گرفته در سرفیس دوئو ۲ نسبت به نسل قبلی محسوب می‌شود.

موبایل تاشوی مایکروسافت از دو صفحه نمایش بهره می‌گیرد که توسط یک لولا به یکدیگر متصل شده‌اند و امکان باز کردن دستگاه مانند کتاب را به کاربر می‌دهد. اندازه هر صفحه نمایش ۵.۸ اینچ است که در کنار هم به ۸.۳ اینچ می‌رسد و از نرخ فریم ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. خمیدگی کوچک در نمایشگر موجب می‌شود تا در هنگام بسته بودن لولا نیز امکان موجب مشاهده آن وجود داشته باشد و برای نمایش موارد جزئی مثل ساعت و نوتیفکیشن‌ها کاربرد دارد. پوشش کورنینگ گلس نیز برای محافظت از نمایشگر PixelSense سرفیس دوئو جدید در نظر گرفته شده است.

مایکروسافت اعلام کرده است که بیش از ۱۵۰ بازی برای اجرا متناسب با نمایشگر دو قسمتی سرفیس دوئو ۲، بهینه‌سازی شده‌اند که در میان آن‌ها عناوینی مانند آسفالت لجندز ۹، مدرن کامبت ۵ و Dungeon Hunter 5 دیده می‌شود. کاربر در چنین بازی‌هایی می‌تواند از یک صفحه نمایش به عنوان کنترلر استفاده کند درحالی که نمایشگر دیگر وظیفه نمایش محتوا را برعهده خواهد داشت. البته وعده‌هایی پیرامون افزایش پشتیبانی و بهینه‌سازی اپلیکیشن‌ها در هنگام معرفی نسخه اول سرفیس دوئو نیز از سوی مایکروسافت مطرح شده بود، اماً با گذشت زمان، چنین روندی را از سوی سازنده و توسعه‌دهندگان شاهد نبودیم.

با دقت به قسمت پشتی بدنه سرفیس دوئو ۲ متوجه برآمادگی جدید دوربین می‌شوید که در نسل قبل وجود نداشت. اگرچه ممکن است برخی از خریداران نسبت به وجود برآمدگی در بدنه چندان خوشحال نباشند، اماً این پدیده نوید بخش عملکرد بهتر در زمینه تصویربرداری است. نسل اول محصول از لنز تکی با حسگر ۱۱ مگاپیکسلی بهره می‌برد که به عنوان دوربین سلفی نیز کاربرد داشت و بالای صفحه نمایش سمت راست قرار گرفته بود. حسگر نه چندان قدرتمند و نرم‌افزار نامناسب موجب شده بود تا فرایند ثبت تصاویر و ویدیوها با دستگاه چندان دلچسب نباشد. 

اکنون شاهد بهره‌گیری از ۳ لنز مختلف برای دوربین سرفیس دوئو ۲ هستیم که می‌توانند تصاویر بسیار بهتری را نسبت به گذشته ثبت نمایند. آرایه سه گانه بکار رفته در دوربین شامل لنز عریض با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی و لنز تله فوتو با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی می‌شود. گشودگی دیافراگم در لنز عریض اصلی و تله فوتو به ترتیب برابر با f/1.7 و f/2.4 است و از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برند.

در قلب سرفیس دوئو ۲، تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ ساخت کوالکام قرار گرفته که با ۸ گیگابایت حافظه رم همراه شده است. بهره‌گیری از تراشه جدید کوالکام، بهبود چشمگیری نسبت به اسنپدراگون ۸۵۵ مورد استفاده در نسل اول محسوب می‌شود که توانسته است پشتیبانی از اتصال 5G را نیز به محصول تازه مایکروسافت اضافه کند. نسخه مخصوص بازار آمریکا از امواج میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند بر بستر شبکه Ultra Wideband اپراتور ورایزن مورد استفاده قرار گیرد.

از سایر امکانات ارتباطی افزوده شده به سرفیس دوئو ۲ می‌توان به اتصال NFC اشاره کرد؛ اما همچنان خبری از شارژ بی‌سیم در آن نیست. مایکروسافت ادعا دارد که محصول جدید این شرکت، نازک‌ترین دستگاه با پشتیبانی از 5G در بازار محسوب می‌شود.

وظیفه تامین انرژی دستگاه نیز روی دوش باتری ۴۴۴۹ میلی آمپر ساعتی قرار دارد که طبق ادعای مایکروسافت برای شارژدهی در طی یک روز کافی خواهد بود و نسبت به گذشته شاهد ۲۵ درصد افزایش ظرفیت بوده است. یکی از نکات قابل توجه، نبود شارژر پیش‌فرض در جعبه سرفیس دوئو ۲ است که مشتریان را مجبور به خرید جداگانه شارژر ۲۳ واتی USB-C توصیه شده توسط مایکروسافت یا بهره‌گیری از سایر شارژرها می‌کند.

استفاده از سیستم صوتی جدید، یکی دیگر از تغییرات صورت گرفته در سرفیس دوئو ۲ نسبت به نسل اول به شمار می‌رود. مایکروسافت اعلام کرده است که سیستم مذکور می‌تواند در تمامی حالت‌های قرارگیری دستگاه، صدای استریو را ارائه دهد. همچنین امکان اتصال سرفیس پِن به صورت مغناطیسی وجود دارد. تغییرات گفته شده موجب شده است تا سرفیس دوئو ۲ حدود ۰.۲ اینچ در هر طرف بزرگ‌تر شود و ضخامت آن هم تقریباً ۰.۷ میلی‌متر بیشتر از قبل باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند از امروز اقدام به پیش خرید سرفیس دوئو ۲ با اندروید ۱۱ کنند؛ اماً عرضه عمومی محصول از ۲۹ مهر ماه (۲۱ اکتبر) شروع خواهد شد. نسخه پایه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در بازار آمریکا با قیمت ۱۴۹۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود. نسخه‌های دارای حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت نیز به ترتیب با برچسب قیمت ۱۵۹۹.۹۹ دلار و ۱۷۹۹.۹۹ دلار در دسترس قرار خواهند گرفت. مایکروسافت اعلام کرده است که عرضه رسمی محصول جدیدش در سایر کشورها از جمله اتریش، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، ژاپن، سوئیس و انگلستان هم صورت می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی