ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرفیس پرو ۸ و سرفیس لپ تاپ استودیو
تکنولوژی

هرآنچه در رویداد سرفیس مایکروسافت گذشت

مایکروسافت در رویداد ۳۱ شهریور دست پر حضور داشت و از محصولات زیادی رونمایی کرد. در این مراسم با محصولات زیادی روبه‌رو شدیم؛ از سرفیس پرو ۸ گرفته تا سرفیس لپ‌ تاپ استودیو و لوازم ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۰۰

مایکروسافت در رویداد ۳۱ شهریور دست پر حضور داشت و از محصولات زیادی رونمایی کرد. در این مراسم با محصولات زیادی روبه‌رو شدیم؛ از سرفیس پرو ۸ گرفته تا سرفیس لپ‌ تاپ استودیو و لوازم جانبی جدیدی مثل قلم اسلیم پن ۲.

این محصولات ردموندی‌ها به جدیدترین سخت افزارهای بازار مجهز شده‌اند و قدرت بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مایکروسافت همچنین پس از مدت‌ها انتظار در سرفیس پرو از پورت‌های USB-C با پشتیبانی از تاندربولت استفاده کرده است. در این مطلب نگاه جامعی به تمام محصولات معرفی شده در رویداد سرفیس مایکروسافت داریم.

فهرست مطالب

ویدیوی دیجیاتو درباره مراسم سرفیس مایکروسافت

تماشای ویدیو در یوتیوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

سرفیس پرو ۸

یکی از ستاره‌های اصلی رویداد سرفیس مایکروسافت، نسل جدید سرفیس پرو بود که تغییرات قابل توجهی را نسبت به نسل قبلی‌اش تجربه کرده. این محصول حالا بجای نمایشگر ۱۲.۳ اینچی نسل‌های قبلی، از پنل ۱۳ اینچی PixelSense با حاشیه‌های کمتر از گذشته بهره می‌برد و ظاهری شبیه به سرفیس پرو ایکس پیدا کرده است. البته این نمایشگر بهبودهای دیگری هم داشته و حالا با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی روبه‌رو هستیم.

سرفیس پرو ۸ از فناوری رفرش ریت دینامیک ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کند. این فناوری رفرش ریت نمایشگر را بطور خودکار و با توجه به محتوای در حال نمایشگر، تغییر می‌دهد. چنین رویکردی منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و در نتیجه افزایش شارژدهی می‌شود.

سرفیس پرو ۸

این محصول ردموندی‌ها از پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل بهره می‌برد و به گفته سازنده‌اش، از نظر عملکرد CPU تا ۴۰ درصد سرعت بالاتری نسبت به سرفیس پرو ۷ دارد. در بخش گرافیک این تفاوت عملکرد به ۷۴ درصد می‌رسد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات سرفیس پرو 8، استفاده از دو پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت است که امکان اتصال این تبلت به نمایشگرهای 4K و GPUهای خارجی را ممکن می‌کند تا تبدیل به یک محصول مناسب برای اجرای بازی‌های روز شود. این محصول که به گفته مایکروسافت ۱۶ ساعت شارژدهی دارد، با قیمت پایه ۱,۰۹۹.۹۹ دلار از تاریخ ۱۳ مهر ماه به فروش می‌رسد. برای آشنایی کامل با این محصول می‌توانید به مطلب سرفیس پرو ۸ مراجعه کنید.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو

این محصول که جایگزین لپ‌ تاپ سرفیس بوک به حساب می‌آید، طراحی متفاوتی نسبت به دیگر محصولات سرفیس دارد و ردموندی‌ها از لولای مخصوصی در آن استفاده کرده‌اند که امکان تنظیم نمایشگر در زوایای مختلف را فراهم می‌کند.

این لپ‌ تاپ مایکروسافت به نمایشگر ۱۴.۴ اینچی PixelSense Flow با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز شده که همانند سرفیس پرو ۸، رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سرفیس لپ‌ تاپ استودیو همچنین به یک لولای انعطاف‌پذیر جدید به نام «Dynamic Woven Hinge» مجهز شده که امکان استفاده از آن به عنوان لپ‌ تاپ و تبلت را فراهم می‌کند، بدون اینکه نمایشگر را از کیبورد جدا کنید.

سرفیس لپ تاپ استودیو

سرفیس لپ‌ تاپ استودیو در نسخه‌های مختلفی به فروش می‌رسد و با پردازنده‌های Core i5 و Core i7 نسل یازدهم اینتل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. مدل‌های مجهز به پردازنده‌های Core i5 با گرافیک Iris Xe و مدل‌های مجهز به پردازنده Core i7 با کارت گرافیک RTX 3050 Ti روانه بازار می‌شوند.

این محصول را می‌توان در نسخه‌های مجهز به ۱۶ و ۳۲ گیگابایت رم سفارش داد و در بالاترین نسخه، به ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی دسترسی پیدا کرد. سرفیس لپ‌تاپ استودیو به دو پورت USB 4 با پشتیبانی از تاندربولت ۴ مجهز شده و با قیمت ۱,۵۹۹.۹۹ دلار از تاریخ ۱۳ مهر ماه روانه بازار می‌شود. برای آشنایی کامل با این لپ‌تاپ قدرتمند مطلب سرفیس لپ‌تاپ استودیو را بخوانید.

سرفیس گو ۳

سرفیس گو ۳ یکی دیگر از محصولات رویداد ۳۱ شهریور مایکروسافت بود که قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به دیگر اعضای خانواده سرفیس دارد. این محصول همانند گذشته نمایشگر ۱۰.۵ اینچی دارد، اما به پردازنده‌های جدید اینتل مجهز شده است. کاربران می‌توانند این دستگاه را در دو مدل با پردازنده اینتل پنتیوم گلد ۶۵۰۰Y دو هسته‌ای یا نسل دهم Core i3-1011Y چهار هسته‌ای خریداری کنند. مایکروسافت ادعا کرده خرید مدل Core i3 قدرت سرفیس گو را نسبت به نسل قبلی ۶۰ درصد افزایش می‌دهد.

سرفیس گو ۳ از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با سرفیس گو ۲ ندارد. این دستگاه با ویندوز ۱۱ در حالت S Mode به بازار می‌آید و برای شناسایی چهره کاربر در هنگام ورود به ویندوز از سرویس Windows Hello پشتیبانی می‌کند.

سرفیس گو ۳

سرفیس گو ۳ از پنل لمسی PixelSense با رزولوشن فول اچ‌دی استفاده می‌کند. این دستگاه از ۴ یا ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد و درگاه USB-C و سرفیس کانکت دارد. از آن‌جایی که نسل جدید سرفیس گو با نسل قبلی فرقی ندارد، انتظار می‌رود که عمر باتری سرفیس گو ۳ هم حدود ۱۰ ساعت باشد.

این محصول ردموندی‌ها وزنی برابر ۵۴۴ گرم دارد و همچنین در نسخه‌های مجهز به ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD‌ به فروش می‌رسد. قیمت پایه این محصول برابر ۴۰۰ دلار است و از ۱۳ مهر ماه روانه بازار می‌شود. برای آشنایی کامل با Surface Go 3 مطلب سرفیس گو ۳ را بخوانید.

نسخه وای فای سرفیس پرو ایکس

مایکروسافت برای اولین بار سرفیس پرو ایکس را در سال ۲۰۱۹ به عنوان سری جدیدی از محصولات تبدیل شونده ۲ در یک معرفی کرد. اما مشکل این سری این بود که به دلیل معماری آرم و ویندوز ویژه این معماری پردازنده، از نظر اپلیکیشن‌های مورد پشتیبانی بسیار محدود بود. مدل جدید سرفیس پرو ایکس که مایکروسافت در مراسم اخیر رونمایی کرده، از نظر سخت‌افزاری تفاوتی با قبل ندارد اما یک ویژگی مهم شامل حالش شده است.

نسخه وای فای سرفیس پرو ایکس

سرفیس پرو ایکس حالا از همان ابتدا با ویندوز ۱۱ به دست کاربران می‌رسد و البته مهم‌تر اینکه از شبیه‌ساز ۶۴ بیتی برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌‌های بیشتر پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب انتظار می‌رود سرفیس پرو ایکس از این پس با اپلیکیشن‌های بیشتری سازگار باشد.

سرفیس پرو ایکس با چیپ SQ1 مایکروسافت یا چیپ جدیدتر SQ2 قابل سفارش است. مایکروسافت البته یک مدل از سرفیس پرو ایکس را معرفی کرده که تنها به وای‌فای مجهز است و از شبکه‌های مخابراتی پشتیبانی نمی‌کند. این مدل قیمت پایه ۸۹۹ دلاری دارد.

سرفیس دوئو ۲

به گوشی هوشمند جدید ردموندی‌ها می‌رسیم که همچنان طراحی متفاوتش را حذف کرده و از دو نمایشگر بهره می‌برد. سرفیس دوئو ۲ دومین تلاش مایکروسافت برای حضور قدرتمند در بازار گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید و سعی دارد مشکلات نسل قبلی‌اش را برطرف کند.

گوشی Surface Duo 2  از دو صفحه نمایش بهره می‌برد که توسط یک لولا به یکدیگر متصل شده‌اند. اندازه هر صفحه نمایش ۵.۸ اینچ است که در کنار هم به ۸.۳ اینچ می‌رسد و از رفرش ریت ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ ساخت کوالکام قلب تپنده این محصول است که با ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌شود و از مودم 5G بهره می‌برد.

سرفیس دوئو ۲

در سرفیس دوئو ۲ شاهد استفاده از دوربین اصلی سه‌گانه هستیم که شامل سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی به همراه دوربین اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسی می‌شود که به ترتیب دریچه دیافراگم f/1.7 و f/2.4 دارند و از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برند.

سرفیس Duo 2 از ۲۹ اکتبر با قیمت پایه ۱۴۹۹.۹۹ دلار روانه بازار می‌شود که در این نسخه به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دسترسی پیدا می‌کنید. بالاترین نسخه هم ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد و با قیمت ۱۷۹۹.۹۹ دلار فروخته می‌شود. برای آشنایی کامل با این محصول به مطلب سرفیس دوئو ۲ مراجعه کنید.

قلم اسلیم پن ۲

در کنار محصولات اصلی، ردموندی‌ها از قلم جدیدی هم رونمایی کردند که اسلیم پن ۲ نام دارد و از بازخورد لمسی بهره می‌برد که حس نوشتن با قلم عادی را به کاربر منتقل می‌کند. این قلم به تراشه سفارشی مایکروسافت G6 مجهز شده و موتور هپتیکی هم دارد.

مایکروسافت می‌گوید کاربران به راحتی‌ می‌توانند از قلم هوشمند برای کار با برنامه‌هایی مانند فتوشاپ استفاده کنند. در واقع نوک باریک قلم، برای کار با برنامه‌هایی مانند فتوشاپ به خوبی طراحی شده و می‌‌تواند پاسخگوی نیاز طراحان باشد.

قلم اسلیم پن ۲

دستگاه‌های مختلفی از قلم اسلیم پن ۲ پشتیبانی می‌کنند که شامل محصولاتی مانند سرفیس پرو ۳ تا سرفیس ۸، سرفیس دوئو و دوئو ۲، تمام نسل‌های سرفیس گو و سرفیس لپ‌تاپ استودیو می‌شود.

اسلیم پن ۲ از بلوتوث ۵ پشتیبانی می‌کند و با هر بار شارژ تا ۱۵ ساعت می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد. اسلیم پن ۲ با قیمت ۱۲۹.۹۹ دلار روانه بازار می‌شود. برای آشنایی کامل با قلم جدید مایکروسافت مطلب قلم اسلیم پن ۲ را بخوانید.

ماوس ساخته شده از پلاستیک بازیافتی

ردموندی‌ها در رویداد سرفیس ۳۱ شهریور از یک ماوس جدید هم رونمایی کردند که دقت و DPI بالایی دارد، اما این ماوس از این جهت حائز اهمیت است که پوسته آن ۲۰ درصد پلاستیک بازیافتی دریا و اقیانوس را در خود دارد و همچنین جعبه آن به طور کامل از مواد بازیافتی ساخته شده است.

ماوس ساخته شده از پلاستیک بازیافتی

این ماوس جدید از ۱۳ مهر ماه با قیمت ۲۵ دلار در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و از بلوتوث و Swift Pair‌ پشتیبانی می‌کند. به گفته مایکروسافت، باتری AA این ماوس تا ۱۲ ماه شارژدهی دارد. برای آشنایی کامل با ماوس جدید ردموندی‌ها به مطلب موس ساخته شده با پلاستیک بازیافتی مراجعه کنید.

کیت ویژه مایکروسافت برای توان‌یاب‌ها

ردموندی‌ها در این مراسم یک کیت ویژه برای توان‌یابان هم معرفی کردند که به وسیله آن می‌توان راحت‌تر از گذشته با لپ‌ تاپ‌ها و تبلت‌های این کمپانی کار کرد.

یکی از مشکلاتی که برخی مواقع برای تعدادی از توان‌یاب‌ها در هنگام کار با تبلت یا لپ‌تاپ‌ پیش می‌آید، پیدا کردن محل پورت‌ها یا کلیدهای روی کیبورد است. کیتی که مایکروسافت ارائه کرده شامل تعدادی برچسب خاص از جمله مدل‌های برجسته برای کلیدهای کیبورد و برچسب‌هایی برای پیدا کردن ساده‌تر پورت‌ها و دسته‌ای برای باز کردن راحت‌تر لپتاپ‌های هیبریدی (۲ در یک) می‌شود.

کیت ویژه مایکروسافت برای توان‌ یاب‌ ها

مایکروسافت این کیت را برای سرفیس پرو ۷ و مدل‌‌های جدیدتر، سرفیس لپ‌ تاپ ۳ و جدیدتر، سرفیس بوک ۳ و سرفیس لپ‌تاپ استودیو طراحی کرده است. علاوه بر این، با سرفیس داک ۲ و کیبورد بلوتوث ویژه طراحان مایکروسافت هم سازگار است. برای آشنایی کامل با این محصول مطلب کیت ویژه مایکروسافت را بخوانید.

سوالات متداول کاربران درمورد سرفیس پرو ۸ و سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت

ویژگی های سرفیس پرو ۸ چیست؟

از ویژگی های مهم سرفیس پرو 8 می‌توان به نمایشگر ۱۳ اینچی PixelSense با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، پردازنده بسیار قوی‌تر و باتری قدرتمندتر از سرفیس پرو ۷ اشاره کرد.

ویژگی های سرفیس لپ تاپ استودیو چیست؟

این لپ‌ تاپ مایکروسافت به نمایشگر ۱۴.۴ اینچی PixelSense Flow با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز شده است که رفرش ریت ۱۲۰ هرتز دارد. از دیگر ویژگی های سرفیس لپ‌ تاپ استودیو، یک لولای انعطاف‌پذیر جدید به نام «Dynamic Woven Hinge»، پردازنده‌های Core i5 با گرافیک Iris Xe و پردازنده Core i7 با کارت گرافیک RTX 3050 Ti هستند.

قیمت سرفیس پرو ۸ و سرفیس لپ تاپ استودیو مایکروسافت چند دلار است؟

قیمت پایه سرفیس پرو ۸، ۱,۰۹۹.۹۹ دلار و قیمت پایه سرفیس لپ تاپ استودیو، ۱,۵۹۹.۹۹ دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • یاسین رایان
    یاسین رایان | ۲۱ مهر ۱۴۰۰

    سرفیس لپ تاپ استودیو واقعا عالیه.😍 بی صبرانه منتظریم به ایران برسه

  • نام نام خانوادگی
    نام نام خانوادگی | ۱ مهر ۱۴۰۰

    نمی‌دونم چرا تعداد نظرات مقالات سایت خوب شما اون شکل که بایست زیاد نیست 🙁

  • آپتین مرادیان
    آپتین مرادیان | ۱ مهر ۱۴۰۰

    حیف که گرونه وگرنه سرفیس استودیو خیلی باحال و خوبه😦 :microsoft: :microsoft:

مطالب پیشنهادی