ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لپ‌تاپ سرفیس گو ۳ با پردازنده نسل دهم اینتل از راه رسید

لپ‌تاپ جدید سرفیس گو ۲ یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار بود اما حالا مایکروسافت این دستگاه را با پردازنده‌های جدید اینتل به‌روز کرده و آن را با نام سرفیس گو ۳ روانه بازار می‌کند. این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۳

لپ‌تاپ جدید سرفیس گو ۲ یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار بود اما حالا مایکروسافت این دستگاه را با پردازنده‌های جدید اینتل به‌روز کرده و آن را با نام سرفیس گو ۳ روانه بازار می‌کند. این لپ‌تاپ از تراشه نسل دهم اینتل استفاده می‌کند.

مایکروسافت دقایقی پیش در رویداد معرفی محصولات سرفیس از سرفیس گو ۳ پرده برداشت. بزرگ‌ترین تفاوت این دستگاه ۱۰.۵ اینچی نسبت به نسل قبلی استفاده از پردازنده‌های جدید اینتل است. کاربران می‌توانند این دستگاه را در دو مدل با اینتل پنتیوم گلد 6500Y دوهسته‌ای یا اینتل نسل دهم Core i3-1011Y چهار هسته‌ای خریداری کنند. مایکروسافت می‌گوید خرید مدل Core i3 قدرت سرفیس گو را نسبت به نسل قبلی ۶۰ درصد افزایش می‌دهد.

سرفیس گو ۳ از نظر ظاهری هیچ فرقی با سرفیس گو ۲ ندارد. این دستگاه با ویندوز ۱۱ در حالت S Mode به بازار می‌آید و برای شناسایی چهره کاربر در هنگام ورود به ویندوز از سرویس Windows Hello پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت سرفیس گو ۳ را به عنوان محصولی هوشمند برای خانواده در نظر گرفته است. والدین با این دستگاه می‌توانند برای فرزندان خود حساب‌های کاربری جداگانه بسازند و روی فعالیت‌های آن‌ها کنترل داشته باشند.

سرفیس گو ۳ از پنل لمسی پیکسل‌سنس با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی معادل فول اچ‌دی استفاده می‌کرد. این دستگاه از ۴ یا ۸ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد و درگاه USB-C و سرفیس کانکت دارد. از آن‌جایی که نسل جدید سرفیس گو با نسل قبلی فرقی ندارد، انتظار می‌رود که عمر باتری سرفیس گو ۳ هم حدود ۱۰ ساعت باشد.

سرفیس گو ۳ بدنه‌ای از جنس آلیاژ آلومینیوم خواهد داشت و از تراشه TPM 2.0 بهره خواهد برد. وزن این لپ‌تاپ ۵۴۴ گرم است و ضمن پشتیبانی از صدای دالبی دو میکروفن دارد. سرفیس گو ۳ در مدل‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی SSD عرضه می‌شود و یک مدل ۲۵۶ گیگابایتی هم خواهد داشت.

نسخه وای فای سرفیس گو ۳ با پردازنده پنتیوم، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت پایه ۴۰۰ دلار روانه بازار می‌شود. مدل Core i3 با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۶۳۰ دلار فروخته خواهد شد. قیمت مدل LTE هم ۱۰۰ دلار از مدل‌های وای‌فای گران‌تر خواهد بود. مایکروسافت این محصول را در تاریخ ۱۳ مهر عرضه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی