ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرفیس لپ‌تاپ استودیو معرفی شد: پرچمدار قدرتمند مایکروسافت

مایکروسافت در رویداد سرفیس ۳۱ شهریور از محصولات زیادی رونمایی کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، نسل جدید سرفیس بوک یا جایگزین آن است که حالا نام جدیدی را یدک می‌کشد: سرفیس لپ‌تاپ استودیو. این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۹:۲۲

مایکروسافت در رویداد سرفیس ۳۱ شهریور از محصولات زیادی رونمایی کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، نسل جدید سرفیس بوک یا جایگزین آن است که حالا نام جدیدی را یدک می‌کشد: سرفیس لپ‌تاپ استودیو. این محصول بطور کامل بازطراحی شده و دیگر خبری از نمایشگر جداشدنی نیست. با این جود، همچنان به لطف مکانیزمی خاص می‌توانید از آن به عنوان تبلت استفاده کنید. به گفته مایکروسافت، این قدرتمندترین سرفیس تا به امروز است.

این محصول به نمایشگر ۱۴.۴ اینچی PixelSense Flow با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و پشتیبانی از دالبی ویژن مجهز شده است. ردموندی‌ها در این لپ‌تاپ از یک لولا انعطاف‌پذیر جدید به نام «Dynamic Woven Hinge» استفاده کرده‌اند که امکان استفاده از آن در حالت‌های مختلف را فراهم می‌کند و دوام بالایی دارد.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو از سه حالت مختلف پشتیبانی می‌کند: لپ‌تاپ، استیج و استودیو. همانطور که می‌توان حدس زد در حالت لپ‌تاپ با یک لپ‌تاپ عادی روبه‌رو هستیم که در این حالت می‌توان از کیبورد و یک تاچ پد جدید با بازخورد هپتیکی استفاده کرد. در حالت استیج می‌توانید زاویه را به گونه‌ای تنظیم کنید که بهترین عملکرد را برای گیمینگ، استریم یا ارائه پروژه‌ها دارد. در این حالت کیبورد پوشانده می‌شود.

مایکروسافت اشاره‌ای به حالت تبلت نکرده، اما می‌توان از آن به عنوان تبلت هم استفاده کرد. البته با توجه به وزن نزدیک به ۱.۸ کیلوگرمی و همچنین ضخامت ۱۷.۷۸ میلی‌متری نمی‌توان چندان به آن لقب تبلت داد.

حالت‌های مختلف سرفیس لپ‌تاپ استودیو

برخلاف سرفیس بوک، مایکروسافت اکثر قطعات را به پایه سرفیس لپ‌تاپ استودیو منتقل کرده که همین موضوع به مقاومت دستگاه می‌کند و روی پایه کاربر با مشکل مواجه نمی‌شود. پایه این لپ‌تاپ همچنین از جایگاه مخصوص قلم اسلیم پن ۲ پشتیبانی می‌کند، با این حال باید قلم را بطور جداگانه تهیه کنید که تعجب‌برانگیز است. در این لپ‌تاپ همچنین با تاچ‌پد شیشه‌ای با عملکرد دقیق و بازخورد هپتیکی روبه‌رو هستیم.

کاربران می‌توانند سرفیس لپ‌تاپ استودیو را با پردازنده‌های Core i5 و Core i7 نسل یازدهم اینتل سفارش دهند. مدل‌های مجهز به پردازنده‌های Core i5 از گرافیک Iris Xe بهره می‌برند، اما در نسخه‌های مجهز به پردازنده‌های Core i7 کاربران به گرافیک RTX 3050 Ti با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی دسترسی پیدا می‌کنند.

این محصول جدید ردموندی‌ها در نسحه‌های مجهز به ۱۶ و ۳۲ گیگابایت رم روانه بازار می‌شود و از حداکثر ۲ ترابایت حافظه SSD قابل تعویض بهره می‌برد. با توجه به این مشخصات، کاربران باید منتظر عملکرد بالایی از آن باشند.

این محصول هم مانند سرفیس پرو ۸ از پورت‌های تاندربولت بهره می‌برد و مایکروسافت آن را به دو پورت USB 4 با پشتیبانی از این فناوری مجهز کرده. علاوه بر آن‌ها، به پورت سرفیس کانکت برای شارژر و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم دسترسی پیدا می‌کنید. پشتیبانی از تاندربولت ۴ به معنای اتصال آن به نمایشگرهای خارجی 4K یا GPUهای خارجی قدرتمند است.

به گفته مایکروسافت، سرفیس لپ‌تاپ استودیو تاریخ ۱۳ مهر ماه همراه با ویندوز ۱۱ روانه بازار می‌شود. قیمت پایه این محصول برابر ۱,۵۹۹.۹۹ دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • یاسین رایان
    یاسین رایان | ۲۸ مهر ۱۴۰۰

    دستگاه فوق العاده به نظر میاد.😍

مطالب پیشنهادی