ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

چطور با مسیریاب نشان مراکز واکسیناسیون اطراف خود را پیدا کنیم؟

با وجود افزایش سرعت روند واکسیناسیون عمومی طی هفته‌های اخیر در کشور، طیف زیادی از شهروندان اطلاعات کافی درباره مراکز واکسیناسیون را در اختیار ندارند. «مسیریاب نشان» قابلیت ویژه‌ای را برای چنین افرادی فراهم کرده ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

با وجود افزایش سرعت روند واکسیناسیون عمومی طی هفته‌های اخیر در کشور، طیف زیادی از شهروندان اطلاعات کافی درباره مراکز واکسیناسیون را در اختیار ندارند. «مسیریاب نشان» قابلیت ویژه‌ای را برای چنین افرادی فراهم کرده است تا بتوانند آسان و سریع به جزئیات مرتبط با پایگاه‌های واکسیناسیون دسترسی داشته باشند.

از ابتدای شروع همه‌گیری کرونا در کشور، تیم توسعه مسیریاب نشان سعی داشته است با ارائه امکانات جدید به کاربران خود کمک کند. از جمله ویژگی‌های مرتبط با همه‌گیری کرونا در اپلیکیشن نشان می‌توان به ارائه لایه رنگ‌بندی محدودیت شهرها اشاره کرد که جزئیات دقیق شهرستان‌های مختلف ایران را از نظر وضعیت گسترش بیماری و محدودیت‌های تردد اعلام شده را نشان می‌دهد. قابلیت گفته شده در تعطیلات نوروزی گذشته توانست برای بسیاری از مسافران مفید واقع شود و اطلاعات لازم را برای آن‌ها فراهم کند.

نمایی از قابلیت لایه رنگ‌بندی محدودیت شهرها در اپلیکیشن نشان

نمایش مراکز واکسیناسیون یکی دیگر از امکانات مرتبط با دوران همه‌گیری کرونا در مسیریاب نشان است که می‌تواند نزدیک‌ترین پایگاه‌ها جهت تزریق واکسن را به کاربر نمایش دهد. اطلاعات تمامی مراکز واکسیناسیون اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در پایگاه داده نشان ثبت شده است و تازه‌ترین تغییرات صورت گرفته در به‌روزرسانی‌های مداوم، اعمال می‌شوند. 

اطلاعات همه مراکز واکسیناسیون اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در پایگاه داده نشان ثبت شده.

کاربران مسیریاب بلد پس از آپدیت به جدیدترین نسخه یا نصب آن، می‌توانند با جستجوی عبارت‌های «واکسیناسیون کرونا» یا «واکسن کرونا» به لیستی از تمامی مراکز عرضه‌ واکسن کووید ۱۹ در اطراف خود، دسترسی داشته باشند. همچنین با انتخاب گزینه «کجا می‌خوای بری؟» در صفحه اصلی و سپس لمس عبارت «پایگاه واکسیناسیون» نیز می‌توان به فهرست مراکز دست پیدا کرد.

در صفحه نمایش نتایج مراکز واکسیناسیون، فیلترهای مختلفی تعبیه شده‌اند که می‌توانند جهت یافتن پایگاه‌های خاص به کاربران یاری برسانند. این فیلترها براساس اطلاعات بدست آمده از هر مرکز کار می‌کنند و موارد مختلفی از جمله نوع واکسن، وضعیت ارائه خدمات، امتیاز و امکان تزریق در خودرو را شامل می‌شوند.

با انتخاب هر پایگاه، تمامی امکانات مرتبط با مسیریابی جهت دسترسی به آن، نمایش داده می‌شوند. کاربران می‌توانند مراکز مورد نظر را برای دسترسی در آینده روی اپلیکیشن ذخیره کنند یا آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. با انتخاب گزینه بیشتر در صفحه مسیریابی، می‌توان به جزئیات بیشتری برای هر پایگاه دسترسی داشت.

در صفحه اختصاصی مرتبط با هر پایگاه، میانگین امتیاز ثبت شده از سوی کاربران در کنار مسافت و مدت زمان لازم برای رسیدن به آن، قابل مشاهده است. در تب اطلاعات عمومی، نوع واکسن برای دریافت‌کنندگان نوبت اول و دوم به صورت جداگانه ذکر شده است.

شرایط پذیرش، اطلاعات تکمیلی و توضیحات از دیگر مواردی هستند که در بخش گفته شده دیده می‌شوند. برای مثال حداقل محدوده سنی برای دریافت واکسن، نحوه دسترسی به پارکینگ یا جای پارک مناسب و ارائه خدمات ویژه برای بیماران خاص از جمله موارد عنوان شده در این قسمت به شمار می‌روند. 

کاربران امکان ثبت نظر یا تجربه خود و همچنین اشتراک‌گذاری تصاویر از مراکز را دارند.

نمودار ساعت شلوغی مختص به هر پایگاه واکسیناسیون یکی از قابلیت‌های کلیدی مسیریاب نشان محسوب می‌شود که می‌تواند در انتخاب زمان مناسب برای مراجعه جهت دریافت واکسن به کاربران کمک کند. همچنین ساعات کاری مراکز در این بخش نوشته شده است.

بخش مهم بعدی در صفحه مختص به هر پایگاه واکسیناسیون، تب نظرات است که کاربران در آن می‌توانند تجربیات خود را جهت راهنمایی سایر افراد، به اشتراک بگذارند. همچنین امکان امتیازدهی به هر مرکز وجود دارد که به عنوان معیار کلی جهت ارزیابی خدمات ارائه شده به کار می‌رود.

کاربران نه تنها می‌توانند نظرات خود را بنویسند، بلکه امکان اشتراک‌گذاری تصاویر ثبت شده از هر مرکز را نیز خواهند داشت. اگر شما هم به یکی از پایگاه‌ها جهت دریافت واکسن مراجعه کردید، توصیه می‌کنیم جهت آگاه‌سازی سایر شهروندان، اقدام به ثبت تجربه خود را در بخش نظرات کنید.

نمایش مراکز واکسیناسیون توسط مسیریاب نشان، قابلیتی بسیار کاربردی است که می‌تواند نقش موثری در ارتقاء سطح آگاهی شهروندان داشته باشد و به افراد کمک کند تا نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین پایگاه برای دریافت واکسن مورد نظر خود را پیدا کنند. هنوز میلیون‌ها نفر در کشور حتی یک دوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند و بهره‌گیری از ابزارهای دیجیتال در مسیر آسان‌ کردن دسترسی افراد به پایگاه‌ها می‌تواند جهت افزایش جمعیت واکسینه شده، نقش داشته باشد.

نشان - نقشه و مسیریاب فارسی - Neshan‎

نشان - نقشه و مسیریاب فارسی - Neshan‎

سازنده: نقشه و مسیریاب نشان‎ قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۱ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی