ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توافق آمریکا با مدیر مالی هواوی: «منگ وانژو» آزاد شد

«منگ وانژو»، مدیر مالی هواوی بخشی از اتهامات کوچک‌تر خود را پذیرفت و با موافقت وزارت دادگستری آمریکا به چین برگشت. خانم منگ در سال ۲۰۱۸ به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه چندین کشور از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

«منگ وانژو»، مدیر مالی هواوی بخشی از اتهامات کوچک‌تر خود را پذیرفت و با موافقت وزارت دادگستری آمریکا به چین برگشت. خانم منگ در سال ۲۰۱۸ به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه چندین کشور از جمله ایران، در کانادا دستگیر شده بود.

به گزارش وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز، منگ وانژو که تقریبا ۳ سال در بازداشت خانگی به سر می‌برد، به برخی از اتهامات خود اقرار کرد و در مقابل دادستان‌ها رسیدگی به اتهامات کلاهبرداری بانکی و مخابراتی او را به تعویق لغو کردند.

این مدیر هواوی روز جمعه از راه دور در یک جلسه دادگاه شرکت کرد و وزارت دادگستری نیز اظهار داشت که به راه‌حلی برای این پرونده دست یافته است. دادستان‌ها مدعی بودند که وانژو در سال ۲۰۱۳ درباره ارتباطات خود با ایران به بانک‌ها دروغ گفته است. ولی مدیر هواوی این اتهامات را که می‌توانست به حداکثر ۳۰ سال حبس او منجر شود، رد کرده بود.

بازداشت منگ وانژو در سطح بین‌المللی تبعاتی به دنبال داشت. چند روز پس از دستگیری او، دو کانادایی در چین بازداشت شدند و حالا پس از توافق آمریکا با خانم منگ، این دو نفر هم آزاد شده‌اند.

دادستان پرونده می‌گوید منگ وانژو پذیرفت یک اقرارنامه چهار صفحه‌ای درباره اظهارات نادرست خود به یک موسسه مالی را امضا کند. در مقابل آن‌ها هم تا زمانی که مدیر هواوی به جرایم دیگری مرتکب نشود، استرداد او به آمریکا را لغو می‌کنند.

ظاهرا مسئولان دولت ترامپ نیز پارسال پیشنهاد مشابهی به منگ وانژو داده بودند، اما او از پذیرش هرگونه خطا خودداری کرده بود. گفتگوی مجدد از چند هفته پیش از سوی مقامات دولت بایدن آغاز شد. ولی این بار تمایل وانژو به دیدار مجدد خانواده‌اش باعث شد او این اتهامات را بپذیرد.

وزارت دادگستری در حقیقت ابتدا رسیدگی به پرونده را تا دسامبر ۲۰۲۲ به تعویق می‌اندازد. اگر خانم وانژو از شرایط تعیین‌شده توسط دادگاه پیروی کند، این پرونده در نهایت از دستور کار خارج خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی