ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری دو غول دنیای تراشه: مدیاتک و AMD احتمالا شرکت مشترک تاسیس می‌کنند

گزارشی تازه مدعی است که دو شرکت AMD و مدیاتک در حال ارزیابی شرایط برای آغاز یک همکاری هستند تا یک کمپانی مشترک تاسیس کنند. این همکاری به AMD اجازه خواهد داد تا از فناوری‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ مهر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

گزارشی تازه مدعی است که دو شرکت AMD و مدیاتک در حال ارزیابی شرایط برای آغاز یک همکاری هستند تا یک کمپانی مشترک تاسیس کنند. این همکاری به AMD اجازه خواهد داد تا از فناوری‌های مدیاتک استفاده کند. از آن سو، مدیاتک هم سهمی از بازار لپ‌تاپ‌ها پیدا می‌کند و می‌تواند علاوه بر بازار موبایل در بازار کامپیوترهای قابل حمل سهم مناسبی داشته باشد.

بر اساس اعلام وب‌سایت دیجی‌تایمز، این همکاری با تمرکز بر ترکیب و توسعه فناوری‌های ارتباطی از جمله وای‌فای، 5G و حتی انتقال سیمی اطلاعات پیش می‌رود. چنان‌چه همکاری ای‌ام‌دی و مدیاتک موفق باشد، مالکیت‌های فکری مدیاتک روی سیستم بر تراشه‌های (SoC) ای‌ام‌دی استفاده خواهد شد.

منابع نزدیک به این وب‌سایت می‌گویند اولین حاصل این همکاری مشترک در سال ۲۰۲۴ به بازار می‌آید. ای‌ام‌دی می‌خواهد با این راهکار فناوری‌های جذاب‌تری را در تراشه‌های مخصوص نوت‌بوک خود ارائه کند. مدیاتک دارای پیشرفته‌ترین فناوری‌های ارتباطی است. ای‌ام‌دی می‌خواهد با همکاری این شرکت به فناوری‌هایی دسترسی داشته باشد که رقابت با اینتل را ممکن می‌کنند.

ای‌ام‌دی و مدیاتک قبلا در توسعه تراشه وای‌فای ای‌ام‌دی موسوم به RZ608 با هم همکاری داشتند. هرچند برخی گزارش‌ها مدعی بودند که تراشه وای‌فای ای‌ام‌دی در واقع همان مدیاتک MT7921K است که نامش عوض شده. اگر گزارش امروز درست باشد، ای‌ام‌دی می‌تواند با کمک مدیاتک وارد بازار گوشی‌های پایین‌رده شود. با این حال، هنوز هیچ‌کدام از این دو شرکت خبر این همکاری را تایید نکرده‌اند.

سامسونگ هم در تراشه اگزینوس بعدی از معماری RDNA2 شرکت AMD استفاده می‌کند، چون بهره‌گیری از رابط‌های کاربری پیچیده، روش‌های رمزنگاری پیشرفته و قابلیت‌های متنوع و مدرن باعث شده تلفن‌های هوشمند به توان بیشتری نیاز داشته باشند. اگزینوس بعدی با کمک این معماری از رهگیری پرتو و سایه‌زنی نرخ متغیر هم پشتیبانی خواهد کرد. انتظار داریم که محصول همکاری مشترک ای‌ام‌دی و سامسونگ در قالب یک تراشه اگزینوس در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ به بازار بیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Arg
    Arg | ۴ مهر ۱۴۰۰

    مدیاتک گند زد به صنعت موبایل سازی با اون پردازنده های اشغال و پر از باگش حالا میخا کل بازار الکترونیکو به گند بکشه.یکی بره بهش بگه حاجی ناموسن کوتا بیا بذار یه لپ تاپو درست حسابی بخریم حداقل

مطالب پیشنهادی