ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از ممنوعیت معاملات رمزارزها، چین وب‌سایت‌های کاربردی این حوزه را مسدود کرد

 چین در اقدامی دیگر عرصه را بر فعالان حوزه رمزارزها تنگ‌تر کرد و دسترسی به وب‌سایت‌های تحلیلی مهم و کاربردی در زمینه رمزارزها همچون CoinGecko ،CoinMarketCap و TradingView را مسدود کرد. این وب‌سایت‌ها بطور کامل ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

 چین در اقدامی دیگر عرصه را بر فعالان حوزه رمزارزها تنگ‌تر کرد و دسترسی به وب‌سایت‌های تحلیلی مهم و کاربردی در زمینه رمزارزها همچون CoinGecko ،CoinMarketCap و TradingView را مسدود کرد.

این وب‌سایت‌ها بطور کامل مسدود شده‌‌اند تا کاربران چینی با محدودیت‌های بیشتری برای فعالیت در بازار رمزارزها مواجه شوند. البته کاربران چینی می‌گویند با برنامه‌های تغییر آی‌پی هنوز می‌‌توانند به این وب‌سایت‌ها دسترسی داشته باشند.

بانک مرکزی چین، هفته گذشته ممنوعیت معاملات رمزارزها را صادر کرد و اعلام کرد که معاملات این حوزه به نظم اقتصادی و مالی این کشور صدمه وارد می‌‌کند. البته باید در نظر داشت که طی سال‌های گذشته چین ممنوعیت‌های مشابهی را برای بازار رمزارزها در نظر گرفته ولی در بسیاری از موارد بازار چندان تحت تاثیر این تصمیم‌ها قرار نگرفت و اگر نوسانی رخ داده، مقطعی، گذرا و به دلیل هیجانات ناشی از انتشار اخبار محدودیت‌ها در چین بودند.

رمزارزها در چین از محبوبیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند، ولی دولت چین نگران ماهیت سرکش این بازار است و به همین دلیل مصمم است که از فعالیت در این حوزه جلوگیری کند.  

تصمیمات این چنینی نشان می‌دهند که چین تمایل دارد هیچ گونه فعالیتی در این حوزه انجام نشود. باید دید این چین چه برنامه‌هایی را برای ریشه‌کن کردن برخی پروژه‌های بزرگ و شرکت‌های مستقر در این کشور دنبال می‌‌کند. گفتنی است چین از همان ابتدا کانون فعالیت‌ رمزارزها بوده ولی برخی کارشناسان بازار می‌گویند این تصمیمات نمی‌تواند بر روند بازار به صورت کلی تاثیر چندان منفی بگذارد.

از سوی دیگر «گری گنسلر»، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مصاحبه اخیر خود در مورد آینده رمزارزها صحبت کرد. وی می‌گوید رمزارزها در بسیاری از موارد پشتوانه‌ای ندارند و دارایی سوداگرانه‌ای محسوب می‌شوند. گنسلر همچنین از تلاش SEC برای وضع قوانین سخت‌گیرانه در مورد این صنعت با هدف جلوگیری از پولشویی و در راستای تطبیق فعالیت‌های آن با قوانین مالیاتی خبر داد.

برخی تحلیلگران بازار می‌گویند موضع آمریکا در قبال رمزارزها با کناره‌گیری چین از این میدان می‌‌تواند نقش مهمی در آینده و سرنوشت این بازار داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Masih4
    Masih4 | ۶ مهر ۱۴۰۰

    کلا ارز دیجیتالی نابودگره، مخصوصا انرژی برق + منابع سخت افزاری رو منهدم کرد ، بدبختا رو بدبخت تر کرد ، هیچ نکته مثبت در مورد سازنده بودن) نداشت . کلا باید حذف و کنار گزاشته بشه 😡

مطالب پیشنهادی