ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارتش آمریکا موشک کروز هایپرسونیک خود را با موفقیت آزمایش کرد

ارتش ایالات متحده یک قدم به دستیابی به موشک کروز هایپرسونیک با قابلیت پرتاب از هوا نزدیکتر شد، چرا که دارپا توانسته با موفقیت سیستم مفهومی HAWC را در همکاری با نیروی هوایی آمریکا آزمایش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ مهر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

ارتش ایالات متحده یک قدم به دستیابی به موشک کروز هایپرسونیک با قابلیت پرتاب از هوا نزدیکتر شد، چرا که دارپا توانسته با موفقیت سیستم مفهومی HAWC را در همکاری با نیروی هوایی آمریکا آزمایش کند.

موشک‌های هایپرسونیک به موضوع داغ این روزها در حوزه نظامی تبدیل شده‌اند و شاهد رقابت سنگینی میان کشورهای مدعی هستیم. در ژوئیه سال جاری میلادی روسیه از تست موفق موشک کروز هایپرسونیک خود به نام «Tsirkon» خبر داد و کره شمالی هم اخیرا مدعی آزمایش یک موشک هایپرسونیک جدید شده است.

ارتش آمریکا هم مشغول کار روی چندین موشک هایپرسونیک پس از ترک برنامه‌های مربوط به جنگ‌افزارهای الکتریکی است. موشک کروز هایپرسونیک آمریکا برای دستیابی به سرعت بالاتر از ۵ ماخ به موتور تنفس هوایی وابسته است.

تست پرواز آزاد دارپا شامل موشک هایپرسونیک توسعه یافته توسط «Raytehon Techonologies» بوده که از یک هواپیمای ناشناس پرتاب شده است. این موشک با استفاده از موتور راکت جامد خود به سرعت سوپرسونیک دست پیدا کرده و سپس با استفاده از یک موتور «اسکرم‌جت» که توسط شرکت «نورثروپ گرومن» توسعه یافته، سرعت بالاتر از ۵ ماخ را تجربه کرده است.

موشک کروز هایپرسونیک

این موتور اسکرم‌جت هوای ورودی را فشرده کرده و پیش از اشتعال جریان هوا، آن را با سوخت هیدروکربن ترکیب کرده که نتیجه‌اش، دسترسی به سرعت بالاتر از ۵ ماخ بوده است.

دارپا اهداف مختلفی را برای این پرواز آزمایشی درنظر گرفته بود که شامل جدا شدن امن از جنگنده، جداسازی بوستر و عملکردهای مناسب موتور می‌شد. به گفته دارپا، HWAC در اتمسفر غنی از اکسیژن بهترین عملکرد را از خوش نشان می‌دهد و سرعت بالا و مانورپذیری‌اش به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را شناسایی کرد.

این اولین آزمایش موفق چنین جنگ‌افزاری از سال ۲۰۱۳ محسوب می‌شود و پرتاب موفق اخیر، یک اتفاق تاریخی به حساب می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی