ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم: 30 گیگ اینترنت برای دانشجویان کافی نیست

مدیر کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، با بیان اینکه وزارت ارتباطات اعلام کرده که همانند سال گذشته اینترنت استادان و دانشجویان و طلاب رایگان خواهد بود، اعلام کرد که 30 گیگ اینترنت برای دانشجویان ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۳

مدیر کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، با بیان اینکه وزارت ارتباطات اعلام کرده که همانند سال گذشته اینترنت استادان و دانشجویان و طلاب رایگان خواهد بود، اعلام کرد که 30 گیگ اینترنت برای دانشجویان کافی نیست و نیاز آنها در حوزه آموزش را رفع نخواهد کرد.

«علی اکبر صفوی»، مدیر کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم با تاکید بر اینکه این حجم از اینترنت برای دانشجویان کافی نیست گفت: «البته ۳۰ گیگ اینترت استادان و دانشجویان برای ۶ ماه بسیار کم است و می توان تنها برای مدت یکی دو ماه روی آن حساب باز کرد.»

صفوی همچنین افزود: «از امروز، چهارشنبه، 7 مهر، سامانه ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی فعال شده و فقط یک بار امکان ثبت‌نام برای هر کد ملی وجود دارد.»

به گفته او مهلت ثبت‌نام حداکثر 7 روز است و هر کد ملی فقط یک بار امکان استفاده از این امکان را دارد.

پیش از این «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات با بیان جزئیات حجم اینترنت رایگان اعلام کره بود: «برای اساتید دانشگاه‌ها ۶۰ گیگ، برای معلمان ۴۰ گیگ و برای دانشجویان ۳۰ گیگ اینترنت رایگان ۶ ماهه در نظر گرفته شده است.»

آیا وزارت ارتباط تغییری در حجم اینترنت خواهد داد؟

حالا با وجود اینکه مدیر کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم اعلام کرده حجم 30 گیگ اینترنت برای دانشجویان کافی نیست، همچنان وزارت ارتباطات نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده است. از سویی دیگر این گمانه‌زنی هم وجود دارد که به دلیل زمزمه‌های حضور فیزیکی دانشجویان در کلاس‌های درس این حجم تغییری نکند و دانشجویان همچنان 30 گیگ اینترنت رایگان دریافت کنند.

به هر روی دانشجویان با مراجعه به سامانه ictgifts.ir می‌توانند به شکل آنلاین برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کنند. این نکته را هم باید مورد توجه قرار داد که امکان فعال­ سازی بسته هدیه بر روی تلفن همراه دانشجویان یا بر روی تلفن ثابت (ADSL) وجود دارد. همچنین درج شماره تلفن همراه تحت مالکیت کد ملی اظهار شده در مراحل ثبت نام، الزامی است.

جدول زمانبندی روزهای ثبت نام اینترنت رایگان نیز به شرح زیر است:

چهارشنبه ۷ مهر: فقط کدهای ملی با رقم آخر ۰،۱،۲

پنج شنبه ۸ مهر: فقط کدهای ملی با رقم آخر ۳،۴،۵

جمعه ۹ مهر: فقط کدهای ملی با رقم آخر ۶،۷،۸،۹

از ۱۰ مهر تا ۱۴ مهر: امکان ثبت نام برای تمامی دانشجویان

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی