ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت استور ویندوز را به روی فروشگاه‌های شخص ثالث باز کرد

مایکروسافت اپ استور ویندوز را به روی دسته بزرگ‌تری از اپلیکیشن‌ها باز می‌کند و به فروشگاه‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد در استور این شرکت حضور پیدا کنند. با این تغییر فروشگاه اپیک گیمز و آمازون ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت اپ استور ویندوز را به روی دسته بزرگ‌تری از اپلیکیشن‌ها باز می‌کند و به فروشگاه‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد در استور این شرکت حضور پیدا کنند. با این تغییر فروشگاه اپیک گیمز و آمازون هم می‌توانند به استور ویندوز بیایند.

«جیورجیو ساردو»، مدیرکل مایکروسافت استور در این باره می‌گوید: «اپلیکیشن فروشگاه‌های شخص ثالث هم مثل سایر اپلیکیشن‌ها صفحه محصول اختصاصی خود را خواهند داشت که از طریق جستجو یا گشت و گذار در مایکروسافت استور قابل یافتن است. با این تغییر کاربران به‌راحتی می‌توانند این اپلیکیشن‌ها را مثل سایر اپلیکیشن‌ها در این استور پیدا و نصب کنند. امروز اعلام می‌کنیم که آمازون و اپیک گیمز ظرف چند ماه آینده فروشگاه‌های اپلیکیشن خود را به مایکروسافت استور می‌آورند و مشتاقانه منتظر خوشامدگویی به سایر فروشگاه‌ها خواهیم بود.»

مایکروسافت می‌گوید با این تغییر می‌خواهد مطمئن شود که شرایط تجاری محصولاتش منصفانه است و به افزایش نوآوری کمک می‌کند:

«تعهد ما ارائه استور آزادی برای یک پلتفرم آزاد است که فقط محدود به زیربناهای فنی در مورد چگونگی ساخت اپلیکیشن‌ها نباشد. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که شرایط تجاری‌مان منصفانه است و به نوآوری کمک می‌کند. برای مثال، مایکروسافت استور در ویندوز در صورتی که برنامه‌ها سیستم پرداخت خودشان را داشته باشند، دیگر از توسعه‌دهندگان نمی‌خواهد درآمدشان را با مایکروسافت تقسیم کنند.

به همین منظور امروز از به‌روزرسانی مهم دیگری در سیاست‌های مایکروسافت استور ویندوز رونمایی می‌کنیم که به اپلیکیشن فروشگاه‌های شخص ثالث اجازه می‌دهد در استور ویندوز حضور داشته باشند.»

تغییر جدید مایکروسافت استور در شرایطی اعلام می‌شود که این فروشگاه با معرفی ویندوز ۱۱ دستخوش تغییرات زیادی شده بود. فروشگاه مایکروسافت نه تنها از نظر ظاهری متحول شده بلکه به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که در صورت استفاده از پلتفرم‌های پرداخت جایگزین همه درآمد حاصله را برای خودشان نگه دارند. البته بازی‌ها از این قاعده مستثنی هستند.

تلاش برای حمایت از فروشگاه‌های شخص ثالث همان چیزی بود که اپیک گیمز در مقابل اپل از آن دفاع می‌کرد، ولی کوپرتینویی‌ها هنوز برنامه‌ای برای حمایت از این اپلیکیشن‌ها ندارند. اپل می‌گوید فروشگاه‌های شخص ثالث حریم خصوصی و امنیت دستگاه‌های iOS را به خطر می‌اندازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی